رمز ارزها در ایران قانونی خواهند شد

رمز ارزها

یکی از مسائلی که این روزها مطرح می باشد مسئله ی رمز ارزها است، زیرا در بسیاری از کشورهای دنیا ارزهای دیجیتالی در حال مبادله می باشند و بسیاری از افراد نیز در این میان با خرید این ارزها سرمایه ی خود را افزایش می دهند. به هر حال استفاده از این ارزها باید در ایران نیز به نوعی فرهنگ سازی شود تا در صورت متشنج شدن شرایط اقتصادی وضعیت ارزش پول کشورها دچار بحران نگردد.

در همین راستا، دبیر شورای عالی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروز آبادی، در بازدید امروز خود از نمایشگاه الکامپ تهران گفت که در دستور کار دولت نیز قانونی شدن ارزهای دیجیتالی قرار دارد ولی هنوز مشخص نیست که کدام یک از رمز ارزها قانونی خواهند شد. اگر به یاد داشته باشید، بانک مرکزی مدتی قبلبا انتشار یک دستور العمل در وب‌ سایت رسمی خود، استفاده از هرگونه ارز دیجیتالی شامل بیت‌ کوین و اتریوم را در تمامی مراکز پولی کشور ممنوع کرد، زیرا به اعتقاد بانک مرکزی، رمز ارزها می‌ توانستند به‌ عنوان یک ابزار به منظور پولشویی و تأمین مالی مسائل تروریسم ها و اساسا جا به‌ جایی منابع پولی افراد تبهکار مورد استفاده قرار بدهند. همچنین لازم به ذکر است که قوه‌ ی قضائیه نیز وب‌ سایت‌ های فعال در زمینه ی ارز های دیجیتال را فیلتر می‌ نماید.

اما اکنون دبیر شورای عالی فضای مجازی خبری غیر از این عملکردها ارائه داده است و گفته که دوباره رمز ارزها به بازار اقتصادی کشور وارد خواهند شد؛ البته به این موضوع نیز اشاره داشته است که هم اکنون هیچ تصمیم گیری قاطعی در این خصوص صورت نپذیرفته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  آینده قیمت بیت کوین چگونه خواهد بود؟

نظرات در مورد : رمز ارزها در ایران قانونی خواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *