رشد فروش گوشی های 4G در چین

رشد فروش گوشی های 4G در چین

هفته گذشته، Counterpoint Research گزارش خود را در مورد بازار گوشی های هوشمند چین برای سه ماهه سوم 2021 منتشر کرد که در آن اظهار داشت که HONOR بازگشتی قوی داشته است. چند روز پس از آن، گزارش IDC اکنون داستان کمی متفاوت را ترسیم می کند.

طبق IDC، بازار گوشی های هوشمند چین در سه ماهه سوم سال 2021 80.8 میلیون دستگاه فروخته است. اگرچه این رقم بزرگ به نظر می رسد، اما در واقع فروش کلی 4.7 درصد در سال گذشته کاهش یافته است. به گفته این شرکت تحقیقاتی، کاهش محموله‌ها به دلیل افزایش میانگین قیمت واحد و عدم نوآوری محصول برای جلب علاقه مصرف‌کنندگان بود. کانترپوینت همچنین مورد دوم را به عنوان دلیل اصلی کاهش فروش، علاوه بر کمبود قطعات ذکر کرد.

درست مانند Counterpoint، IDC همچنین می گوید که گوشی های 5G در سه ماهه گذشته بسیار محبوب بودند. در واقع، گوشی های هوشمند 5G 77 درصد از کل محموله های چین را در سه ماهه سوم 2021 به خود اختصاص دادند. با این حال، برخلاف Counterpoint، IDC اضافه می‌کند که گوشی‌های هوشمند 4G برای اولین بار در دو سال گذشته شاهد رشد فروش بوده‌اند. این به خاطر گوشی‌های جدید HUAWEI فقط با 4G و تقاضای مداوم برای گوشی‌های سطح پایه 4G بود.

با صحبت در مورد برندها، vivo در بازار پیشتاز بود و پس از آن به ترتیب OPPO، HONOR، Xiaomi و Apple قرار گرفتند. تا جایی که به رشد مربوط می‌شود، اپل به دلیل عرضه سری آیفون 13 که 40 درصد از محموله‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد، بیشترین رشد را با 49.7 درصد در سال داشته است. از سوی دیگر، شیائومی به دلیل محدودیت عرضه، شاهد کمترین رشد 0.1 درصدی بود. سری Redmi Note 10 این شرکت برای مدت طولانی تری در انبار باقی ماند. اما به لطف Xiaomi MIX 4 و سری Redmi 9، این برند توانست سهم بازار خود را تثبیت کند.

HONOR با عرضه سری HONOR 50، سری HONOR X20 و سری HONOR Magic3 به راحتی شیائومی رنج‌دیده را شکست داد و جایگاه سوم را کسب کرد. این برند دومین برند در حال رشد با 31.7 درصد رشد سالانه بود. در نهایت، OPPO هیچ مدل جدیدی برای بهبود عملکرد خود نداشت. با سری OPPO Reno6 و سری OPPO A جایگاه دوم را حفظ کرد. در حالی که vivo با سری vivo X70 و دستگاه‌های iQOO همچنان بر بازار تسلط داشت.

بیشتر بخوانید  تبلت MATEPAD 11 هوآوی تا سپتامبر معرفی می شود

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : رشد فروش گوشی های 4G در چین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *