راهنمای جامع انواع سوئیچ سیسکو [ مشخصات، قیمت و خرید ]

سیسکو

آیا شما با انواع سوئیچ سیسکو آشنا هستید؟ آیا می دانید که مدل ها و ساختار های متنوع دستگاه سوئیچ تولید شده توسط شرکت سیسکو چه ویژگی های کلیدی را در خود جای داده اند؟ در این مطلب قصد داریم به کمک یکی از کارشناسان کیمیا شبکه که یکی از تخصصی ترین شرکت های فعال در زمینه شبکه و تجهیزات شبکه فعال است پاسخگوی سوالات شما باشیم.

به صورت کلی سوئیچ را می توان به عنوان یکی از مهم ترین دستگاه های تولید شده توسط شرکت سیسکو شناسایی کرد که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، کاربرد های زیادی را نیز به دست آورده است. شما می توانید آن را در موقعیت های مختلفی همچون دیتاسنتر ها، سازمان ها، شرکت ها، موسسات و شبکه های داخلی مورد استفاده قرار دهید. امروز ما قصد داریم تا انواع سوئیچ سیسکو را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

انواع سوئیچ سیسکو

تعریف انواع سوئیچ سیسکو

قبل از هر چیز بیایید تا نگاهی به مشخصات کلی و تعریف انواع سوئیچ سیسکو بیندازیم. به صورت کلی سوئیچ سیسکو ابزاری کاربردی به حساب می آید که می تواند اتصال کاربران به شبکه را فراهم نماید. اولین لایه به کار رفته در یک شبکه مربوط به سوئیچ است. سوئیچ ها کاربرد های متنوعی دارند. ولی اکثر آنها به گونه ای طراحی شده اند تا فریم های دریافتی را از یک پورت به پورتی دیگر انتقال دهند. به صولت کلی آنها دو لایه OSI یا Data link را در خود جای داده و به همین علت هم استفاده از آنها در یک شبکه داخلی یا یک شبکه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. توجه داشته باشید که این ابزار ها پایداری خوبی داشته و توسط شرکت های متنوعی تولید می شوند. شرکت سیسکو را می توان به عنوان یکی از چند ده تولید کننده سوئیچ شناسایی کرد.

از آنجایی که انواع سوئیچ سیسکو کیفیت ساخت بالایی داشته و قدرت عملکردی خوبی را در خود جای داده اند، استفاده از آنها در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت. توجه داشته باشید که این دستگاه بسته به نوع عملکرد و تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن، زیر مجموعه های متنوعی دارد. برای خرید بهترین مدل ها، شما باید با کاربرد این محصول آشنا شوید و سپس نسبت به خرید اقدام نمایید. برخی از انواع سوئیچ سیسکو مخصوص شبکه های خانگی طراحی شده اند در حالی که برخی از مدل های این محصول کاربرد های گسترده تری را در خود جای داده اند. انواع سوئیچ سیسکو از نظر عملکرد و تکنولوژی مورد استفاده در دسته بندی های متنوعی قرار می گیرند.

انواع سوئیچ سیسکو

کدام سوئیچ شبکه سیسکو را بخریم؟

انواع سوئیچ سیسکو ماژولار

اولین مدل از انواع سوئیچ سیسکو، مربوط به دسته بندی ماژولار می باشد. دستگاه های سوئیچ ماژولار عملکرد مشخصی دارند. با استفاده از آنها، شما می توانید تعداد پورت های سوئیچ را در قالب یک ماژول تغییر دهید. با افزودن ماژول شما می توانید تعداد پورت ها را بیشتر کنید و با حذف ماژول می توانید آنها را کاهش دهید. توجه داشته باشید که این محصولات برای توسعه یک شبکه مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر در شرکت ها یا سازمان های خاص مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در مقایسه با دیگر مدل های سوئیچ سیسکو قیمت بالا تری دارند. پس اگر شما هم با محدودیت بودجه مواجه هستید، شاید استفاده از این محصولات نتایج مطلوبی را برایتان به همراه نداشته باشد. به صورت کلی انواع سوئیچ سیسکو ماژولار در دو دسته بندی کاتالیست و نکسوز در بازار به فروش می رسد. در لیست زیر شما می توانید چند مورد از محبوب ترین محصولات قرار گرفته در این دسته بندی را مشاهده نمایید.

  • سوئیچ کاتالیست سری 4500
  • سوئیچ کاتالیست سری 6000
  • سوئیچ نکسوز سری 7000

انواع سوئیچ مدیریتی و غیر مدیریتی سیسکو

دومین دسته بندی از انواع سوئیچ سیسکو که ما قصد بررسی آن را داریم مربوط به محصولات مدیریتی و غیر مدیریتی هستند. به صورت کلی در هنگام خرید شما باید مشخص کنید که به چه نوع سوئیچی نیاز دارید. برخی از انواع سوئیچ به صورت مدیریتی طراحی شده و برخی هم عملکرد غیر مدیریتی را در خود جای داده اند. میزان کنترلی که شما بر روی سوئیچ دارید و میزان دسترسی تان به این محصول را می توان به عنوان مهم ترین تفاوت این محصولات شناسایی کرد. محصولاتی که به صورت مدیریتی طراحی شده اند، برای افراد تازه وارد مناسب هستند. چرا که به محض اتصال آنها به شبکه، شما دیگر نیازی به اعمال تغییرات نخواهید داشت. ولی محصولات غیر مدیریتی باید کانفیگ شوند.

انواع سوئیچ سیسکو غیر مدیریتی به صورت مستقیم کارایی شبکه را تحت تاثیر خود قرار می دهند. اگر شما به دنبال راه اندازی یک برنامه حساس و حیاتی هستید یا اینکه قصد راه اندازی یک شبکه بزرگ را دارید، استفاده از محصولات غیر مدیریتی نتایج مطلوب تری را برای شما به همراه خواهد داشت. این محصول به شما کمک می کنند تا نظارت بهتری را بر روی شبکه اینترنت خود داشته باشید.

انواع سوئیچ ثابت یا Fixed سیسکو

سومین دسته بندی از انواع سوئیچ سیسکو که ما قصد بررسی آن را داریم مربوط به محصولات ثابت یا پیکر بندی ثابت می باشد. این محصولات به اختصار نام Fixed را به خود گرفته اند. جالب است بدانید که این محصولات را می توان به عنوان محبوب ترین محصول موجود در بازار های بین المللی شناسایی کرد. آنها تعداد پورت های ثابتی داشته و شما تحت هیچ شرایطی نمی توانید تعداد پورت های آن را تغییر دهید. با نصب این محصولات در یک شبکه شما می توانید عملکرد کلی آن را تحت تاثیر قرار دهید. لازم به ذکر است که محصولات ثابت طول عمر نسبتا خوبی داشته و برای شبکه های پایدار بهترین گزینه به حساب می آید.

 

انواع سوئیچ سیسکو صنعتی

آخرین محصولی که در مقاله امروز ما قصد بررسی آن را داریم، انواع سوئیچ سیسکو صنعتی می باشد. همانطور که از نام این محصولات پیداست، آنها برای صنایع مختلف و تیم های بزرگ طراحی شده اند. شما نمی توانید محصولات صنعتی را به راحتی در موقعیت های خانگی مورد استفاده قرار دهید. آنها زیر مجموعه سوئیچ های ماژولار بوده و مقاومت زیادی در برابر آسیب های مختلف از خود نشان می دهند. امنیت این محصولات بالا بوده و طول عمر آنها نیز مناسب است. محصولات قرار گرفته در سری IE معمولا صنعتی هستند.

در پایان شما میتوانید برای مشاهده مشخصات انواع سوئیچ های شبکه سیسکو به سایت کیمیا شبکه (kimiyanetwork) مراجعه کنید و از سایر خدمات و سرویس های آن مانند نصب و راه اندازی voip و سایر موارد استفاده کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : راهنمای جامع انواع سوئیچ سیسکو [ مشخصات، قیمت و خرید ]

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *