حسگر XISO-CELL سامسونگ با تصویربرداری حرفه ای در راه است

حسگر XISO-CELL سامسونگ با تصویربرداری حرفه ای در راه است

غول تولیدی کره جنوبی، سامسونگ، یکی از معدود برندهای گوشی های هوشمند است که دوربین های بسیار مناسبی دارد. سامسونگ از ماژول دوربین خود، ISOCELL استفاده می کند. این امر از زمان عرضه آن در سامسونگ گلکسی اس 5 تا کنون چنین بوده است. در سال های بعدی توسعه، سامسونگ همچنین برندهای ISOCELL Plus و همچنین ISOCELL 2.0 را راه اندازی کرد. نام تجاری ماژول سامسونگ نسل بعدی سامسونگ ممکن است “XISO-CELL” نامیده شود. این از یک برنامه علامت تجاری اخیر توسط این شرکت است.

Galaxy Club گزارش می دهد که سامسونگ اخیراً برای علامت تجاری “XISO-CELL” درخواست داده است. برای این علامت تجاری به سرویس اطلاعات مالکیت معنوی کره (KIPRIS) درخواست داد. اگرچه این سند مارک و فونت را نشان می دهد، اما هیچ اطلاعات دیگری را فاش نمی کند. بنابراین، مشخص نیست که آیا دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 از علامت تجاری جدید استفاده خواهد کرد یا خیر.

علامت تجاری “ISOCELL” از “سلول های جدا شده” نشات گرفته است. این روش سامسونگ برای کاهش تداخل و نویز بین دو پیکسل مجاور در دوربین است. و ما مطمئن نیستیم که افزودن X به برند فعلی ISOCELL چه ارتباطی با عملکرد یا کیفیت آن دارد.

حدود یک ماه پیش، سامسونگ سنسور ISOCELL HPX، یک سنسور 200 مگاپیکسلی دیگر را معرفی کرد. همچنان از کوچکترین اندازه پیکسل 0.56 میکرومتری سامسونگ استفاده می کند. برای یادآوری، سونی چند ماه پیش لنز IMX989 را روانه بازار کرد. یکی از اولین ترمینال هایی که از آن استفاده می کند شیائومی 13 خواهد بود.

Samsung ISOCELL HPX از زوم بدون اتلاف چهار برابر پشتیبانی می کند. حتی اگر چهار بار کوچک‌نمایی شود، باز هم می‌تواند عکس‌های 12 مگاپیکسلی تولید کند. سامسونگ توضیح می دهد که فناوری DTI هر پیکسل را از هم جدا می کند و در عین حال حساسیت را برای ثبت تصاویر واضح و واضح افزایش می دهد. در مقایسه با پیکسل 0.64 میکرومتر محصول نسل قبلی سامسونگ، اندازه پیکسل ISOCELL HPX 12٪ کوچکتر است. دومی همچنین مساحت ماژول دوربین را 20٪ کاهش می دهد. این به نوبه خود باعث کم حجم تر شدن گوشی های هوشمند می شود و قسمت دوربین بیرون نمی زند.

بیشتر بخوانید  گوشی های گلکسی نوت 5 سامسونگ به همراه سیمکارت های یوسیم ایرانسل ارائه می گردد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : حسگر XISO-CELL سامسونگ با تصویربرداری حرفه ای در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *