انویدیا و رونمایی کارت های گرافیکی GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti

شرکت انویدیا پس از مدتها انتظار و انتشار شایعات کارت های گرافیکی نسل جدید GeForce RTX 3080 Ti و  RTX 3070 Ti را معرفی کرده که هر یک مشخصات کلیدی قابل توجهی دارند.

پس از رونمایی از GPU های لپ تاپ GeForce RTX 3050 و RTX 3050 Ti به تازگی ، انویدیا مجموعه GPU RTX خود را با دو GPU قدرتمند دسکتاپ گسترش داده است. این شرکت در کنفرانس مجازی خود در Computex 2021 از 2 پردازنده گرافیکی جدید به نام Nvidia GeForce RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti رونمایی کرد.

این شرکت می گوید اگرچه کارت های گرافیک انویدیا توانسته اند با بازی های سنگین گذشته کنار بیایند ، عناوین اخیر مانند Cyberpunk 2077 و Watch Dogs: Legion ، “واقع گرایی بالایی دارند” ، و تقاضای GPU های مدرن را افزایش می دهد. بنابراین ، انویدیا RTX 3070 Ti جدید و RTX 3080 Ti قصد دارند پیشینیان خود را برای تأمین عناوین پرمخاطب فعلی و آتی پر کنند.

آخرین پردازنده های گرافیکی Nvidia نیز از معماری اختصاصی این شرکت “Ampere” پشتیبانی می کنند. جدا از این ، RTX 3070 Ti و 3080 Ti دارای ردیابی اشعه ، هوش مصنوعی تقویت کننده عملکرد Nvidia DLSS ، کاهش تأخیر Nvidia Reflex و Nvidia Broadcast است.

انویدیا می گوید GeForce RTX 3080 Ti می تواند عملکردی 2 برابر سریعتر از مدل قبلی خود ارائه دهد ، در حالی که RTX 3070 Ti عملکرد 1.5 برابر سریع تری نسبت به RTX 3070 دارد.

طبق گفته این شرکت ، فناوری انویدیا رفلکس تاخیر سیستم یا تأخیر ورودی را کاهش داده و بازی ها را بسیار پاسخگو می کند. این امر باعث می شود گیمرهای آنلاین نسبت به مخالفان خود برتری داشته باشند زیرا آنها قادر به دریافت پاسخ سریعتر سیستم خواهند بود. علاوه بر این ، این شرکت ادعا می کند که 12 بازی از 15 بازی پر رقابت FPS از جمله Apex Legends ، Valorant ، Overwatch و Call of Duty: Black Ops Cold War و Warzone از فناوری Nvidia Reflex پشتیبانی می کنند.

جدا از این ، GPU ها همچنین از Nvidia Broadcast پشتیبانی می کنند که به مجموعه ای از پیشرفت های صوتی و تصویری AI برای کاربران امکان دسترسی می دهد. به لطف این ، کاربران می توانند به پس زمینه های مجازی ، ضبط حرکت و حذف نویز پیشرفته برای افزودن به چت های خود ، تماس های بزرگنمایی یا اسکایپ و سایر کنفرانس های ویدیویی دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید  اگر منتظر خرید RTX 3080 انویدیا هستید، خبرهای بدی منتشر شد

با قیمت جدیدترین پردازنده های گرافیکی Nvidia ، رده بالاتر GeForce RTX 3080 Ti با قیمت 1،199 دلار  و RTX 3070 Ti با قیمت 599 دلار در دسترس خواهد بود.

هر دو پردازنده گرافیکی این ماه برای خرید در دسترس خواهند بود ، RTX 3080 Ti از 3 ژوئن و RTX 3070 Ti از 10 ژوئن به فروش می رسند. علاوه بر این ، آنها به عنوان تابلوهای سفارشی از ارائه دهندگان کارت های الحاقی پیشرو در دسترس خواهند بود. مانند ایسوس ، EVGA ، MSI ، گیگابایت و دیگران. با این وجود ، با کمبود تراشه در حال انجام ، در آینده نزدیک انتظار نداریم که این کارت ها با قیمت مناسب برای فروش باشند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انویدیا و رونمایی کارت های گرافیکی GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *