آموزش کامل بازی مافیا به همراه معرفی شخصیت ها و قوانین (ویدئو)

آموزش بازی مافیا
اگر به ده سال پیش باز گردیم، Board Game ها تعریف خاص و محدودی داشته و معمولا برای کودکان از جذابیت برخوردار بودند. با این وجود بازی مافیا به عنوان یک تعریف جدید از برد گیم ها به شمار می رود که امروزه بسیاری از خانواده ها و جمع های دوستانه را به خود جذب کرده اند. از این جمع ها که بگذریم، این بازی به گونه ای طراحی شده است که بسیاری از جمع ها یا حتی تیم های تخصصی مافیا در مراکز بازی و یا کافه ها در حال فعالیت هستند.

یک بازی دوستانه با کمی چاشنی شک و تردید که به ما می آموزد چطور هوش هیجانی خود را کنترل کرده و بتوانیم به عنوان یک شهروند، مافیا را شکست دهیم یا به عنوان یک مافیا، به جنگ شهروندان برویم. اما اصولا این بازی باید چطور انجام شود و ما چطور باید نقش آفرینی کنیم که بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم؟ این سوالی است که در مقاله آموزش کامل بازی مافیا با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. پس در صورتی که می خواهید برای اولین بار بازی مافیا را انجام دهید و یا می خواهید در سری بعد بازی مافیا موفق باشید، در ادامه همین مقاله ما را همراهی کنید.

آموزش بازی مافیا به زبان ساده

در ابتدا باید در نظر داشته باشیم که بازی در میان دو گروه صورت می پذیرد، گروهی که در اقلیت هستند و آگاه از نقش ها بازی می کنند و گروهی که در اکثریت هستند و نا آگاه از نقش سایرین بازی می کنند. حال باید در نظر داشته باشیم که بازیکنانی که به عنوان مافیا شناخته می شوند، باید شهروندان را از بین برده و به پیروزی دست پیدا کنند. یک نفر که روایتگر بازی است و به عنوان خدا یا God در بازی شناخته می شود نیز رهبری بازی را شروع می کند.

بازی در چند روز ساختگی اجرا می شود. زمانی که روز است، افراد (مافیا و شهروند) در مورد نظرات خود صحبت کرده و احساس خود نسبت به هم تیمی ها را اعلام می کنند. زمانی که گاد اعلام می کند شب شده است، همه به خواب می روند و تیم مافیا چشم ها را باز می کنند تا تصمیم در خصوص از بین بردن شهروندان بگیرند. شهروندان و مافیا در طول روز نیز با رای گیری می توانند یک نفر را از بازی اخراج کنند.

شخصیت های بازی مافیا

مافیا تعداد افراد مشخصی برای انجام بازی ندارد. با این وجود تیم بازی می تواند از 4 نفر و بیشتر باشد. گاد برگه های مربوط به مافیا را پخش می کند و نقش ها را روی آن می نویسد، هر شخص به صورت مخفیانه از نقش خود آگاه شده و بعد از آن بازی آغاز می شود. نقش های بازی مافیا عبارتند از :

  • گاد (رهبر بازی)
  • شهروند ساده (در تیم شهروندان بازی می کند) : در طول روز و زمانی که نوبت وی فرا می رسد می تواند در خصوص نقش سایر گیمرها صحبت کرده و نظرات خود را بیان کند. این امر حق تمامی گیمرها در طول بازی خواهد بود.
  • شهردار (در تیم شهروندان بازی می کند) : شهردار در زمان شب می تواند تصمیم بگیرد که شخص حذف شده در طول روز را به بازی برگردانده و تصمیم دیگران را وتو کند.
  • دکتر (در تیم شهروندان بازی می کند) : پس از ترور یکی از گیمرها از سوی مافیا دکتر می تواند با حدس زدن وی آن را به بازی برگرداند.
  • قاضی (در تیم شهروندان بازی می کند) : قاضی قادر است که در طول روز نتیجه رای گیری را ملغی اعلام کند که البته این اتفاق در هنگام شب و به صورت مخفیانه روی می دهد.
  • اسنایپر یا تک تیرانداز (در تیم شهروندان بازی می کند) : به عنوان یک شهروند می تواند اعضای حدس زده شده تیم مافیا را حذف کند. در صورت حدس اشتباه خود وی حذف خواهد شد.
  • تفنگدار (در تیم شهروندان بازی می کند) : پس از این که اسنایپر تیر خود را استفاده کرد، در صورت اطمینان از کار وی تفنگدار قادر است به وی دوباره یک تیر برای شلیک کردن بدهد.
  • مافیای ساده (در تیم مافیا بازی می کند) : در رای گیری شب هنگام اعضای مافیا برای حذف اعضای شهر شرکت می کند.
  • ناتاشا (در تیم مافیا بازی می کند) : ناتاشا در طول شب می تواند یک نفر را برای روز بعد بی صدا کند. وی قادر است این کار را برای خود نیز انجام دهد.
  • تروریست (در تیم مافیا بازی می کند) : پس از اخراج تروریست از بازی، وی می تواند با بیان نقش خود یک نفر را از بازی اخراج کند.
  • دکتر لکتر (در تیم مافیا بازی می کند) : در صورتی که اعضای شهروند یکی از اعضای مافیا را حذف کرده باشد (اسنایپر یا سایر نقش های شبیه به وی) او می تواند وی را به بازی برگرداند. این امکان یک بار برای خودش مورد استفاده قرار می گیرد.
  • گاد فادر یا پدر خوانده (در تیم مافیا بازی می کند) : به عنوان رئیس تیم مافیا شناخته شده و رای وی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است.

لازم به ذکر است که نقش های کامل بازی مافیا برابر با 52 نقش است ولی برای اشخاصی که به تازگی قصد دارند بازی مافیا را اجرا کنند، دانستن نقش های فوق می تواند برای ایجاد ذهنیت بازی مفید واقع شود.

چگونه در بازی مافیا صحبت کنیم؟

با توجه به اطلاعات بیان شده شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که اصولا در طول این بازی به عنوان یک شخص رای دهنده در طول روز باید چطور صحبت کنیم؟ این مسئله بسته به نقش شما خواهد داشت. برای مثال یک شهروند ساده باید تمامی احساسات خود را بیان کند. در صحبت خود باید به گونه ای موضع گیری نماید که تیم مافیا بر علیه وی تبانی نکرده و وی را از بین نبرند. به طور کلی خالی از احساس صحبت کردن و بیان کردن موضوعات به صورت منطقی یکی از مهم ترین اقداماتی است که گیمر مافیا در طول صحبت کردن باید در نظر داشته باشد و به این صورت می تواند در نهایت شهروندان را به پیروزی برساند.

تیم مافیا باید یک استراتژی برای صحبت کردن داشته باشند. مبرا کردن هم تیمی ها از نقش های مافیایی و حتی گاها معطوف کردن اعضای بازی به شخصیتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است (حتی در صورتی که مافیا باشد) می تواند یکی از مهم ترین استراتژی های این بازی به شمار رود. معمولا این روش از بازی کردن باعث می شود که تیم مافیا زودتر به اهداف خود یعنی از بین بردن شهروندان به کمک خود شهروندان استفاده نماید.

با توجه به روند بازی اشخاص باید خود را مبرا از هرگونه اتهام شرکت در تیم مافیا کنند. این کار برای مافیا به دلیل حمایت دوستان خود در این بازی بسیار ساده تر است ولی اگر شهروندان به صورت منطقی در خصوص اعضایی که به آن ها شک دارند صحبت کنند، روند بازی بسیار ساده تر پیگیری خواهد شد.

شخصیت های بازی مافیا

دانلود بازی مافیا

در صورتی که قصد دارید بازی مافیا را به صورت حرفه ای در جمع خود و دوستان اجرا کنید، بازی های مربوط به ارائه نقش ها را استفاده کرده و یا حتی می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین و از راه دور این بازی را به واسطه این بازی ها اجرا کنید. معمولا بازی مافیا به صورت آنلاین برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS ارائه شده است و در دسترس شما قرار می گیرد. شما می توانید با اجرای این بازی به صورت حرفه ای و بدون نیاز به حضور در یک مکان مشخص بازی را اجرا کنید.

نباید از یاد برد که این بردگیم با بازی مافیا که برای ویندوز و پلی استیشن ارائه شده است متفاوت است. مافیا یک شاهکار سه گانه است که پس از 20 سال هنوز توانسته است نظرات مثبت بسیار زیادی را به خود جلب نماید. با این وجود نباید از یاد برد که بازی مافیا ارائه شده برای اندروید و iOS برای همان برد گیم محبوب بوده و ارتباطی با این شاهکار بازی های رایانه ای نخواهد داشت.

بازی مافیا اندروید

با توجه به سبک زندگی که در دنیای امروز انسان ها دارند و به خصوص در شهرهای بزرگ این معضل بیشتر شناخته می شود، جمع شدن یک تیم برای بازی کردن شاید بسیار سخت باشد. از این روی تکنولوژی می تواند راهکاری بسیار مناسب برای از بین بردن این مشکل باشد. به این منظور بازی مافیا اندروید ارائه شده است که شما می توانید آن ها را نصب کرده و با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنید. در نظر داشته باشید که این بازی بستر مناسب برای بازی کردن را فراهم کرده و اوقاتی بسیار خوب را برای شما ایجاد خواهد کرد.

بازی مافیا اندروید برای تیم هایی که به صورت حضوری در حال بازی کردن هستند نیز مناسب است. در این شیوه شما می توانید بازی را روی گوشی خود اجرا کرده و به عنوان گاد بازی شما راهنمایی می شوید که در مراحل بعدی بازی را اداره کنید. این شیوه برای مدیریت بازی هایی که با تیم های بسیار بزرگ در حال اجرا هستند بسیار مناسب بوده و می تواند در اجرای بازی عادلانه تر و بدون هرگونه سوء برداشت گزینه ای مناسب باشد. در این شیوه با بازی مافیا اندروید می توانید از بروز خطا در ارائه نقش ها یا اخراج بازیکنان نیز جلوگیری به عمل بیاورید.

یکی از اپلیکیشن های اندرویدی این بازی مافیا در شهر ( بازی مافیا آنلاین ) نام دارد که می توانید از کافه بازار دانلود کنید.

فیلم بازی مافیا

مافیا به عنوان یک برد گیم یا بازی چند نفره شاید برای بسیاری از گیمرهایی که برای اولین بار آن را تجربه کرده اند و یا قرار است در آینده تجربه کنند بسیار پیچیده به نظر بیاید. از این روی شما می توانید برای آموزش بهتر و درک بالاتر نقش ها نسبت به مشاهده فیلم بازی مافیا اقدام کنید. این امکان که در یوتیوب نیز برای شما فراهم شده است باعث می شود که بهتر و ساده تر بتوانید با این بازی ارتباط برقرار کرده و زمانی که خودتان یکی از نقش های بازی را بر عهده می گیرید خواهید توانست به موفقیت بهتری دست پیدا کنید. از یاد نبرید که فیلم بازی مافیا برای تمامی علاقمندان به این بازی در دسترس قرار گرفته است و نیازی به خرید اشتراک VOD ها و یا دسترسی به یوتیوب با IP غیر ایرانی نخواهد داشت.

آموزش ویدئویی بازی گروهی مافیا

 

در صورتی که می خواهید یک گیمر حرفه ای شوید، بهتر است علاوه بر مطالعه کامل آموزش بازی مافیا، نسبت به مشاهده فیلم ها اقدام کرده و با موارد جزئی همچون نوع جلوه صورت در زمان صحبت کردن و نکات جزئی دیگر آشنا شوید. این کار باعث می شود که شما بتوانید احساسات و هوش هیجانی خود را به دست گرفته و در متقاعد کردن دیگران موفق تر عمل کنید.

نمونه ای از فیلم بازی مافیا در سریال شب های مافیا که از فیلیمو پخش شد را می توانید در ویدئوی زیر ببینید :

 

بهترین دیالوگ های بازی مافیا

یکی از مهم ترین خصوصیت هایی که بازی مافیا را به عنوان یک برد گیم جذاب معرفی می کند، دیالوگ های جذابی است که برای این بازی امروزه در دسترس قرار گرفته است. دیالوگ هایی که بتوانند دیگران را تحت تاثیر قرار دهند به عنوان بهترین دیالوگ ها شناخته می شوند. این دیالوگ ها معمولا آکنده از منطق و بدون هرگونه احساس هستند. برای مثال من به شخص A به عنوان مافیا مشکوک هستم چون احساس می کنم که در تیم مافیا فعالیت می کند یک دیالوگ کاملا اشتباه بوده و تنها زمانی دیالوگ شما حائز اهمیت از سوی دیگران قرار می گیرد که با دلیل و منطق بتوانید ظن خود نسبت به دیگران را بیان کنید.

برای مثال : من به شخص A شک دارم چون به عقیده من زمانی که از شخص B در حال دفاع بود لبخند به لب داشت و به وی چشمک زد. این کار باعث می شود که دیگران به شخص A و B ظن برده و شما راحت تر بتوانید اشخاصی که احساس می کنید مافیا هستند را شناسایی کنید.

سوالات بازی مافیا

یکی از مهم ترین بخش های بازی مافیا که باید مورد توجه قرار گیرند، سوالاتی است که شاید برای شما پیش آمده است. در واقع شما باید سوالات خود را به گونه ای مطرح کنید که دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. معمولا سوالات زمانی مورد توجه قرار می گیرند که شخصی در حال اخراج از بازی است و حالا قصد دارد با ارائه برخی از سوالات دیگر اعضای بازی را تحت تاثیر قرار دهد تا از خطر اخراج از بازی رهایی یابد. این سوالات باید به گونه ای باشد که ذهن دیگران را به تشویش بیندازد. برای مثال زمانی که شخصی از شهروندان با دسیسه مافیا مورد ظن واقع شده است می تواند بیان کند که شک و ظن خود وی نسبت به سایرین نیز وجود داشته، حالا من مافیا را می شناسم و آن ها می خواهند برای جلوگیری از باخت من را از بازی اخراج کنند.

این دسته از سوالات باعث می شوند که بازی بتواند پیچیدگی خود را حفظ کند. در واقع شما باید اشخاصی را تحت تاثیر قرار دهید که خودشان از لحاظ ذهنی به سمت و سوی خاصی نیستند و می توانند به راحتی با شما متحد شده و اهداف شما را در طول بازی دنبال کنند.

تکنیک های بازی مافیا

دانستن تکنیک های بازی مافیا به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر در این بازی به پیروزی دست پیدا کنید. در ادامه شما را با تکنیک های مهم در این بازی آشنا خواهیم کرد.

در ابتدا باید بدانید که معمولا تیم های مافیا بعد از چندین بار بازی کردن به شناخت رسیده و راحت تر می توانند ظن و گمان خود را اعلام کنند. با این وجود سناریو برای کسانی که دفعه اول با یک تیم قدیمی بازی می کنند کمی سخت تر است. در واقع تکنیک اول آن است که شما باید خالی از احساس و پر از منطق صحبت کنید تا به مرور بتوانید اعتماد سایرین را به خود جلب کرده و اهداف خود را به همراه قشر خاکستری بازی دنبال کنید. همچنین باید به یاد بیاورید که به هیچ عنوان زبان بدن خودتان را با دیگران بازی نباید هماهنگ کنید. این کار باعث می شود که ناخودآگاه جریانی که برای شخص مقابل روی می دهد، برای شما نیز روی داده و همین مسئله باعث می شود که بازی از دست شما خارج شود.

شما با زبان بدن بازیکنان به احتمال قوی تر می توانید ظن و گمان قوی داشته باشید. برای مثال اشخاصی که پیش از بازی به حالت باز نشسته اند و بعد از دریافت نقش دست به سینه و با کمی اخم بازی می کنند، از اعضای مافیا هستند که قادر به مخفی کردن نقش خود نیستند. در طول بازی بهتر است که لباس های صدا دار بر تن نداشته باشید و در زمان بستن چشم ها به خوبی محیط را آنالیز کرده و صدایی که از سوی دیگر بازیکنان می رسد را دریافت کنید. این کار باعث می شود که در نهایت بتوانید از حواس خود برای شناخت بهتر مافیا استفاده داشته باشید. تصویر زیر هم از ویکی پدیا انتخاب شده است.

قوانین بازی گروهی مافیا

روش های بازی مافیا

بازی مافیا به انواع و اقسام روش ها قابلیت اجرا را داشته و شما می توانید به صورت آنلاین، حضوری و یا ایجاد تیم در یک شبکه اجتماعی این بازی را اجرا کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص این بازی در اختیار شما قرار دهیم. در نهایت باید گفت که مافیا، یک برد گیم مناسب برای نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و حتی جمع های بزرگ خانوادگی بوده و شما با توجه به نقش های متعددی که در این بازی وجود دارد حتی می توانید 52 تا 100 نفر را در این بازی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : آموزش کامل بازی مافیا به همراه معرفی شخصیت ها و قوانین (ویدئو)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *