گوشی پوکو X4 Pro 5G در نهایت معرفی شد

گوشی پوکو X4 Pro 5G در نهایت معرفی شد

شرکت پوکو در نهایت پس از مدتها انتظار نسل جدید گوشی محبوب خود را به عنوان پوکو X4 Pro 5G معرفی کرد. مدلی که اگرچه ارتقایی داشته اما از چیپست ضعیف تر نسبت به نسل پیشین برخوردار است.

جانشین POCO X3 Pro قرار بود در MWC 2022 رونمایی شود اما در این رویداد جزئیات محدودی ارائه شد و در نهایت پوکو تصمیم گرفت امروز آن را رسما معرفی کند. این اسمارتفون را باید همان Redmi Note 11 Pro 5G بدانیم که بهینه شد. البته از هر نظر نسبت به مدل قبلی تفاوت هایی دارد و به مدل بهتری تبدیل گشت به جز در بخش پردازنده.

POCO X4 Pro 5G همان نسخه ای است که در سایر بازارهای بین المللی به فروش می رسد، به جز دو تفاوت. نسخه هندی فاقد NFC بود و دارای دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی به جای سنسور 108 مگاپیکسلی است. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با حفره دوربین که وضوح FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز را ارائه می دهد. پنل تراکم 395ppi داشته و وسعت رنگ DCI-P3 را در کنار نسبت کنتراست 450000:1 و روشنایی 1200 نیت دربرمی گیرد.

این گوشی مجهز به چیپست کوالکام اسنپدراگون 695 به همراه رم LPDDR4x و حافظه داخلی UFS 2.2 است. برای مقایسه، POCO X3 Pro دارای یک چیپست بسیار قدرتمندتر Qualcomm Snapdragon 860 و یک ماژول ذخیره سازی سریعتر UFS 3.1 بود. در بخش دوربین و فیلمبرداری، دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی همراه شد. در جلو نیز یک دوربین 16 مگاپیکسلی تدارک دیده شده است. گزینه های ارتباطی در گوشی هوشمند شامل اسلات دو سیم کارت، شبکه 5G، وای فای دو باند، بلوتوث 5.1 و GNSS می شود. همچنین دارای جک 3.5 میلی متری هدفون، درگاه USB Type-C، اسلات کارت MicroSD (هیبریدی)، بلندگوهای دوگانه استریو و حسگر اثر انگشت جانی هم است.

گوشی پوکو  X4 Pro 5G در نهایت معرفی شد

Poco X4 Pro دارای سیستم عامل MIUI 13 مبتنی بر اندروید 11 است. همچنین از ویژگی‌های اضافی مانند بلستر IR، موتور ارتعاش خطی محور z، گواهینامه Hi-Res Audio، فناوری خنک‌کننده مایع، و استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب هم می باشد. محصول جدید پوکو به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی مجهز شده تا عمر باتری طولانی و سرعت شارژ بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید  گوشی Poco C50 بزودی راهی بازار می شود

درباره قیمت باید به فهرست زیر پرداخت:

  • نسخه 6 گیگابایت رم/ 64 گیگابایت حافظه داخلی 249 دلار
  • نسخه 6 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه داخلی 262 دلار
  • نسخه 8 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه داخلی 289 دلار

 

این اسمارتفون در رنگ های زرد، مشکی لیزری و زرد لیزری از 5 آوریل راهی بازار می شود. در اخباری مرتبط پس از گسترش خط تولید POCO X و M با چندین مدل جدید، POCO اکنون در حال آماده شدن برای عرضه جانشین POCO F3 سال گذشته است. جزئیات کلیدی در مورد مدل استاندارد POCO F4 در حال حاضر منتشر شده است، اما به نظر می رسد که این سری در واقع از سه مدل تشکل می شود. یک مدل POCO F4 Pro+ ادعا شده که قبلاً توسط EEC تأیید شده بود و اکنون نوبت به مدل POCO F4 Pro رسید که به تازگی در پایگاه داده IMEI رویت شد و به نسخه پرو پلاس پیوست.

یک دستگاه جدید شیائومی با نام تجاری POCO در پایگاه داده IMEI با شماره مدل 22011211G L11 مشاهده شده است. اسم رمز POCO F4 Pro متیاس است و در واقع درون گواهی ذکر شده که به طور مؤثر این نام را تأیید می کند. همانطور که مرسوم بود، همان دستگاه را می‌توان با نام Xiaomi 12X Pro در هند تهیه کرد.

ظاهرا POCO F4 Pro و POCO F4 Pro+ نشان می دهد که پوکو استراتژی سری F را تغییر داده و دیگر قرار نیست همچون سال قبل شاهد تنها یک مدل باشیم. POCO F3 به عنوان Xiaomi Mi 11X در کنار Xiaomi Mi 11X Pro راهی بازار هند شد، اما کاربران جهانی از داشتن یک مدل Pro محروم شدند. با این حال، به نظر می رسد که اکنون روند تغییر کرده و استراتژی جدیدی در کار است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی پوکو X4 Pro 5G در نهایت معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *