تعداد کاربران شبکه 5جی به 1 میلیارد رسید

تعداد کاربران شبکه 5جی به 1 میلیارد رسید

از زمان تجاری سازی شبکه 5G، گسترش مداوم شبکه در نقاط مختلف جهان وجود داشته است. آسیا از نظر پذیرش 5G بسیار جلوتر از سایر نقاط جهان است. در واقع، چین به تنهایی دارای بیش از 60 درصد از ایستگاه های پایه 5G در جهان است. با این حال، اروپا و آمریکای شمالی به آرامی پذیرش شبکه 5G را گسترش می دهند. گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می دهد که 5G سهم اصلی در بهبود عملکرد اپراتور در سال جاری است. مشترکین 5G از 819 میلیون در ژوئن به 924 میلیون در سپتامبر افزایش یافت. در ماه گذشته، تعداد مشترکان 5G در جهان اکنون از 1 میلیارد نفر فراتر رفته است. شتاب پذیرش جهانی 5G همچنان در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش، تا پایان ماه جاری، شبکه های 5G 36 درصد از جمعیت جهان را پوشش خواهند داد. این گزارش همچنین ادعا می کند که تلفن های همراه 5G به زودی نیمی از فروش جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص خواهند داد. Strategy Analytics انتظار دارد که 5G جهانی در سال 2023 به شدت به توسعه خود ادامه دهد. با فعال شدن خدمات 5G در هند در ماه گذشته، بازار سهم بیشتری در رشد آسیا و اقیانوسیه در سال آینده خواهد داشت. همچنین تعداد بیشتری از اپراتورها در آمریکای لاتین از برزیل و شیلی پیروی خواهند کرد. اینها کشورهایی هستند که بالاترین سطح 5G را در آمریکای جنوبی دارند.

طبق گزارش ها، امسال برای 5G سال هیجان انگیزی خواهد بود. این به دلیل پایه رشد قوی کاربران، همراه با رشد گسترده خدمات 5G است. راه حل های بیشتری برای اپراتورها و مصرف پیشرفته تر خدمات شبکه پیشرفته جدید وجود دارد. بر اساس داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، تا پایان نوامبر، تعداد کل کاربران تلفن همراه در چین به 1.684 میلیارد نفر رسیده است. در این میان، تعداد کاربران تلفن همراه 5G به 542 میلیون نفر رسید. این 32.2 درصد از کاربران تلفن همراه را تشکیل می دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تعداد کاربران شبکه 5جی به 1 میلیارد رسید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *