گوگل مپ یک بروزرسانی مهم برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرد

گوگل مپ یک بروزرسانی مهم برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرد

گوگل مپ امروز 15 ساله شد. به جای برگزاری جشن و تهیه‌ی کیک تولد قابلیتی اساسی را برای کاربران اندروید و iOS ارائه نمود. در این قابلیت جدید ارائه شده، زمانی که شما از گوگل مپ به عنوان یک ابزار ناوبری استفاده می‌کنید، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بدانید در اطراف شما چه مکان‌های جدیدی وجود دارد، به عنوان مثال در کجا می‌توانید بهترین غذای دریایی را میل کنید.

این اپلیکیشن از سال 2005 میلادی تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده است و بر اساس گزارش گوگل، بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان عضو فعال دارد و با خیال راحت از مبدا تا مقصد می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن ادامه دهند. فرآیند انتشار این بروزرسانی جدید امروز به پایان رسید و 5 تب جدید در انتهای صفحه‌ی ابتدایی این اپلیکیشن قابل مشاهده می‌باشد. این تب‌ها شامل Explore، Commute، Saved، Contribute و Update است.

به مناسبت تولد 15 سالگی گوگل مپ، لحظات شادی را در بیرون از منزل بگذرانید

همانطور که از نامش پیداست، تب Explore به شما رده‌بندی، بررسی‌ها و اطلاعاتی بیشتر در مورد رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری اطرافتان ارائه می‌دهد. این تب زمانی می‌تواند برای شما کارآمد باشد که به تازگی وارد یک شهر جدید شده‌اید و قصد دارید وعده‌ی غذای خود را در یکی از بهترین رستوران‌های آن شهر میل کنید. تب Commute نیز همانطور که از نامش پیداست، با خیال راحت شما را از مبدا تا مقصد بدون هرگونه دغدغه‌ای راهنمایی می‌کند. مسیرهای رفت و آمد روزانه‌ی خود را می‌توانید در بخش Commute ثبت نمایید تا پیش از حرکت هشدارهای مربوط به ترافیک، تصادفات جاده‌ای، مدت زمان سفر و مسیرهای جایگزین را برای شما ارائه نماید.

گوگل مپ یک بروزرسانی مهم برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرد

به عنوان مثال، زمانی که شما علاقه‌ی بسیار زیادی به کوکی‌های خوشمزه دارید، گوگل مپ به شما کمک خواهد کرد تا رستوران ویا کافه‌ی مورد نظر را پیدا کرده و در تب Commute مسیر آن را ذخیره کنید و هر زمان که به شهر مذکور سفر می‌کنید به راحتی به همان محل مراجعت نمایید و از لحظات خود لذت ببرید. بر اساس گزارش گوگل، کاربران گوگل مپ تقریبا بیش از 6.5 میلیارد مکان مختلف را ذخیره کرده‌اند. تب Contribute به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد محل‌هایی که از آن‌ها بازدید کرده‌اید به گوگل‌ مپ کمک کنید. اطلاعاتی که گوگل مپ از شما می‌خواهید شامل جزئیات مربوط به مسیر‌ها و آدرس دقیق، تصاویر مربوط به آن محل و مکان‌های تجاری موجود در مسیر می‌باشد تا به سایر کاربران نیز کمک کند که از آن محل‌ها بازدید نموده و به عنوان محل‌های پیشنهادی برایشان نمایش داده می‌شود. تب Update دارای یک سری مارک‌های جدید است و اطلاعات جدید را در مورد نقاط دیدنی اطرافتان به اشتراک می‌گذارد. همچنین این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند که توصیه‌های شخصی خود را به اشتراک بگذارید و مستقیما با مشاغل فعال در اطراف محل زندگیتان گپ بزنید. این بروزرسانی در آینده قرار است قابلیت “Live View” مبتنی بر AR را نیز برای کاربران خود ارائه نماید. پیکان‌ها و مسیرها بر روی یک نمای واقعی از محل زندگی شما نمایش دهنده‌ی مسیریابی صحیح می‌باشد. طی ماه‌‌های آینده گوگل قابلیت‌های این بروزرسانی را گسترش خواهد داد. به عنوان مثال، شما به زودی قادر خواهید بودف جهت و مسافتی را که یک مکان خاص از مکان کنونی شما دارد، تعیین کنید.

اگر از وسایل نقلیه‌ی عمومی استفاده می‌کنید و از آن دسته افرادی هستید که به دلیل شرایط فیزیکی خود از قطار و یا اتوبوس‌های مخصوص باید استفاده نمایید تا به مقصد خود برسید، می‌توانید بازخورد و اطلاعات کامل‌ آن‌ها را در گوگل مپ دریافت کنید. در محل‌هایی که ناوگان حمل‌ و نقل عمومی دارای بخش ویژه‌ی بانوان هستند، نقشه‌ها به آن اشاره می‌کنند و حتی این مورد را نیز بررسی می‌کند که آیا مسافران آن‌ها از قوانین مربوطه پیروی می‌کنند یا خیر؟! حتی دفترچه‌ی راهنما نیز وجود دارد که می‌توانید به راحتی از از آن استفاده نمایید. در برخی از مکان‌ها حتی گوگل مپ می‌تواند تعداد واگن‌های مربوط به یک قطار را نیز برای شما نمایش دهد. بر اساس گفته‌ی گوگل، اکنون فقط در ژاپن می‌توانید مسیرها را بر اساس تعداد واگن‌های موجود برای یک قطار انتخاب کنید و شانس شما برای گرفتن صندلی در وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی بیشتر باشد.

در نهایت، شکل و شمایل آیکون گوگل مپ نیز تغییر کرده است.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل مپ یک بروزرسانی مهم برای کاربران اندروید و iOS ارائه کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *