گوگل سعی دارد تا حجم اپلیکیشن های خود را کاهش دهد

گوگل پلی

گوگل پلی استور، فروشگاه نرم افزاری کمپانی گوگل می باشد که تمامی کاربران گوشی های اندرویدی برای دانلود اپلیکیشن های موردنظر خود از این فروشگاه استفاده می نمایند ولی برخی از اپلیکیشن ها حجم بسیار بالایی دارند و پس از دانلود حجم بسیار زیادی را در گوشی کاربر اشغال می نمایند. اکنون این کمپانی تصمیم گرفته است تا حجم اپلیکیشن های خود را کاهش دهد.

اپلیکیشن های گوگل پلی

کمپانی گوگل هر سال در طی گردهمایی Playtime با صدها نفر از توسعه دهندگان اپلیکیشن، برنامه های خود را برای سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن های اندرویدی مطرح نموده و در ضمن دریافت نظرات شرکت کنندگان در این گردهمایی به طور مستقیم، راهبردهای آینده پلتفرم را نیز تا حدودی راهنمایی و ترسیم می نماید. مراسم سال جاری گوگل هم با تاکید ویژه بر اپلیکیشن های اندرویدی کم حجم پیگیری شد زیرا بر اساس آمار موجود، با هر 6 مگابایت افزایش حجم اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی، 1 درصد از تعداد کل دانلودهای آن ها کاهش می یابد. این مسئله زمانی اهمیت می یابد که با نگاه به داده های چند سال گذشته، مشاهده می کنیم که حجم فایل های APK اپلیکیشن ها همواره افزایش پیدا کرده و در نهایت، تعداد دانلودها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است؛ مسئله ای که آنقدرها به نفع کمپانی گوگل و توسعه دهندگان نیست.

گوگل پلی

کمپانی گوگل اکنون به دنبال معکوس نمودن روند موجود است که این مسئله برای کاربران به معنای فضای خالی بیشتر در دستگاه ها خواهد بود. چنین سیستمی در کنار افزایش رضایت کاربران، افزایش دانلود اپلیکیشن هاست و در نهایت افزایش سود توسعه دهندگان و کمپانی گوگل را به دنبال خواهد داشت.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  ویژگی‌های اندروید 8.1 اوریو

نظرات در مورد : گوگل سعی دارد تا حجم اپلیکیشن های خود را کاهش دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *