گوشی های گلکسی‌ سری 2017 A سامسونگ

گلکسی های جدید سامسونگ

تاریخچه
سری A سامسونگ از سال ۲۰۱۵ که به دنیای گوشی‌های هوشمند پا گذاشتند همواره به عنوان محصولاتی با طراحی متفاوت، یکپارچه و منحصربه‌فرد شناخته می‌شوند. این گوشی‌ها طی این سال‌ها در سه مدل و با ابعادی متفاوت عرضه شده‌اند.

 

طراحی
مدل ۲۰۱۷ گلکسی‌های سری A سامسونگ در سه مدل A7، A5 و A3 و به ترتیب با ابعاد ۵.۷، ۵.۲ و ۴.۷ اینچ طراحی و تولید شده‌اند. طراحی مدل‌های سال ۲۰۱۷ بسیار شبیه به پرچم‌داران سامسونگ است و مهندسان طراحی این شرکت از همان زبان طراحی برای این محصولات استفاده کرده‌اند. این موضوع سبب می‌شود تا دست‌گرفتن این گوشی‌ها و کارکردن با آن‌ها به خصوص کارکردن با یک دست بسیار راحت‌ باشد. کاربران‌ ارتباط بسیار بهتری با این گوشی‌ها برقرار می‌کنند و تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.

میهمان‌های تازه‌وارد ۲۰۱۷
گلکسی‌های سری A برای اولین بار چند ویژگی جدید را در خود می‌بینند.
• تاییده IP68: این گوشی‌های در برابر آب (عمق یک و نیم متری برای مدت نیم ساعت) و گرد و غبار مقاومت نشان می‌دهند.
• صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always on Display)؛ این مدل نمایشگر که پیش‌تر در پرچم‌داران سامسونگ حضور داشت، امسال وارد خانواده A شده است. این صفحه‌نمایش همیشه روشن، به تقویم شمسی مجهز شده است تا کاربران بهترین استفاده را از آن کنند.
• درگاه USB Type-C به عنوان آخرین نسل فناوری درگاه‌های ارتباطی در این گوشی‌ها استفاده شده‌ است تا سرعت انتقال اطلاعات بالاتر باشد و فرآیند اتصال کابل به گوشی بسیار راحت‌تر از قبل شود.
• دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی؛ گوشی‌های گلکسی A5 و A7 سال ۲۰۱۷ به دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهزند. علاوه‌بر این سامسونگ در این گوشی‌ها از شاتر شناور استفاده کرده است، یعنی کاربر می‌تواند دکمه شاتر دوربین را در هرجایی از صفحه قرار دهد و بهترین عکس‌ها و سلفی‌ها را بدون کوچک‌ترین مشکلی ثبت کند.
• پلتفرم امنیتی KNOX و پوشه امن؛ این دو سرویس در کنار سنسور اثر انگشت نهایت لایه امنیتی را پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد تا از هرگونه سرقت اطلاعات شخصی‌اش در امان باشد.

گلکسی A7
گلکسی A7 سال ۲۰۱۷ برادر بزرگ‌تر این خانواده است که امسال با تغییر سایز نسبت به مدل قبلی عرضه شده و نمایشگر ۵.۷ اینچی روی پنل جلویی خود دارد که نشان می‌دهد از مدل سال قبلش بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر سوپرآمولد قابلیت تولید ۱۶ میلیون رنگ دارد. باتری محصول به نسبت نسخه ۲۰۱۶ افزایش چشم‌گیری داشته و از ۳۳۰۰ میلی‌آمپر به ۳ هزار و ۶۰۰ میلی‌آمپر ارتقا یافته است. این گوشی مجهز به تراشه اگزینوس با پردازنده هشت هسته‌ای است، به همراه رم سه گیگابایتی، تیم پردازشی این محصول را یاری می‌کند. اندروید ۱.0.۶ به همراه رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ به عنوان سیستم‌عامل و رابط کاربری ارتباط میان کاربر و سخت‌افزار را برقرار می‌کنند. این گوشی از دو سیم‌کارت به صورت همزمان پیشتیبانی می‌کند و در عین حال درگاهی مجزا برای کارت حافظه جانبی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت دارد. حافظه داخلی این دستگاه ۳۲ گیگابایت و به دو دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با آپرچر f.1/9 مجهز است.

بیشتر بخوانید  این هفت برنامه را از دست ندهید (حتما بخوانید!)

گلکسی A5
گلکسی A5 سال ۲۰۱۷ گوشی وسطی خانواده است که نمایشگری ۵.۲ اینچی دارد. در هر اینچ از نمایشگر این گوشی ۴۴۲ پیکسل قرار دارد که نوید صفحه نمایش با کیفیت را می‌دهد. مانند برادر بزرگترش به یک تیم پردازشی قدرتمند مجهز است و با همان ترکیب معرفی شده است: تراشه اگزینوس، پردازنده هشت هسته‌ای، حافظه رم سه گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی. باتری این محصول نیز نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلی‌آمپر ارتقا پیدا کرده و اکنون ظرفیتش ۳ هزار میلی آمپر است. این گوشی مانند A7 به فناوری شارژ سریع مجهز است.

گلکسی A3
کوچک‌ترین عضو خانواده، مدل A3 است که به صفحه نمایش ۴.۷ اینچی مجهز شده و نسبت صفحه نمایش به قاب جلویی در آن ۶۷.۹ درصد است. این گوشی ۱۳۵ گرمی بسیار خوش‌دست و سبک است و به راحتی می‌توان بدون کوچک‌ترین مشکلی با یک دست با آن کار کرد، بدون اینکه کوچک‌ترین فشاری به مچ دست وارد شود. باتری گلکسی A3 امسال ۲۳۵۰ میلی‌آمپری است. گوشی گلکسی A3 سال ۲۰۱۷ به صفحه‌نمایش همیشه روشن مجهز شده و این اولین باری است که گوشی‌های A3 در این خانواده به سنسور اثر انگشت مجهز می‌شوند تا احراز هویت بیومتریک یک لایه امنیتی پیش‌رفته‌تر برای آن‌ها به ارمغان بیاورد.
این گوشی‌ها هم اکنون در بازار ایران در دسترس هستند و علاوه بر لوازم معمول داخل جعبه گوشی‌های تعدادی مبدل USB Type-B به USB Type-C در داخل جعبه قرار گرفته تا کاربران در هرکجا که هستند بدون دغدغه فراموش کردن شارژ Type-C اوقات خود را سپری کنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی های گلکسی‌ سری 2017 A سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *