گوشی های ال جی نیز از امروز شامل طرح رجیستری شدند

رجیستری

همانطور که می دانید تاکنون گوشی های کمپانی اپل مشمول طرح رجیستری شده اند و تمامی گوشی های این کمپانی که به صورت قاچاق وارد بازار گوشی های هوشمند ایران شده بودند در صورت عدم پرداخت گمرکی در لیست سیاه سامانه ی رجیستری قرار گرفته و سرویس های مخابراتی به آن ها تعلق نمی گیرد. دیروز خبری از سوی سامانه ی رجیستری منتشر شد که از تاریخ 28 بهمن (امروز) گوشی های کمپانی ال جی که 17 درصد از بازار گوشی های هوشمند ایران را تشکیل می دهند نیز شامل طرح رجیستری می شوند.

به گفته ی رئیس سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، گوشی های آیفون 10 درصد و گوشی های کمپانی ال جی 17 درصد از بازار گوشی های هوشمند ایران را تشکیل می دهند که در آینده دو برند اصلی دیگر نیز به زودی مشمول این طرح خواهند شد تا بازار گوشی های هوشمند به طورکلی از گوشی های قاچاق پاک شود.

ایشان در ادامه ی سخنان خود با اشاره به اینکه هم اکنون چهار برند موجود در بازار شامل آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل شامل این طرح می باشند افزود بیشترین تعداد گوشی هایی که در شبکه ثبت نشده بودند مربوط به گوشی های کمپانی اپل بود که تا این تاریخ بیش از 30 هزار گوشی آیفون که در شبکه ثبت نشده بودند، قطع شدند. معاون وزیر ارتباطات در این راستا اعلام کردند:

هم اکنون سه هزار پیامک هشدار برای قطع رجیستری به دارندگتن گوشی های آیفون که در شبکه ثبت نشده اند، ارسال شده است و مشترکانی که نسبت به قطع گوشی هوشمند خود یا پیامک دریافتی شکایت دارند می توانند با مرکز پاسخگویی رجیستری 096366 مشکل خود را برطرف نمایند. رئیس رگولاتوری در این خصوص اعلام کرد که بر اساس آمار از میان گوشی هایی که در این بازه ی زمانی به دلیل عدم ثبت شماره سریال قطع شده اند حدود 70 درصد را تشکیل می دهند و 30 درصد بقیه نیز به دلیل رفع مشکلات دوباره به شبکه بازگشته اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوشی های ال جی نیز از امروز شامل طرح رجیستری شدند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *