گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

بالاخره گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip) سامسونگ رسما معرفی شد و بسیار زودتر از آن‌چه که تصور می‌کردیم، این اتفاق افتاد. عرضه‌ی رسمی این گوشی هوشمند از 14 فوریه آغاز خواهد شد! به عنوان ارزان‌ترین گوشی هوشمند تاشو در سراسر دنیا با شروع قیمت از 1380 دلار شناخته می‌شود. به نظر این گوشی تاشو بیشتر باب میل خانوم‌ها خواهد بود، زیرا از نظر ظاهری بسیار جذاب و کارآمد می‌باشد.

طراحی، حالت تاشوندگی و صفحه‌نمایش

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

این دستگاه به جای اینکه وقتی باز می‌شود شبیه به یک تبلت باشد، همانند گلکسی فولد سامسونگ، به صورت افقی باز شده و شکل و شمایل گوشی‌های هوشمند کنونی را به خود می‌گیرد. در واقع این دستگاه یک گوشی هوشمند clamshell محسوب می‌گردد. لبه‌های این دستگاه گرد بوده و بدنه‌ی آن نیز براق است و در دورنگ صورتی آینه‌ای و مشکی آینه‌ای در دسترس می‌باشد.

نگهداری این گوشی هم در حالت تاشو و هم در حالت باز شده، بسیار راحت می‌باشد و به دلیل فناوری به کار برده شده برای تولید این دستگاه به هیچ عنوان احساس سنگین بودن نخواهید کرد. وزن این دستگاه 183 گرم گزارش شده است و حدود 5 گرم از آیفون 11 پرو نیز سبک‌تر می‌باشد.

صفحه‎نمایش خارجی این دستگاه تنها برای مشاهده‌ی تماس‌ها و رد تماس مناسب می‌باشد ولی به نظر می‌رسد که برای خواندن متن پیامک‌ها آنقدرها کاربردی نیست، زیرا ابعاد صفحه‌نمایش بسیار کوچک است ولی گویا بسیار کاربردی می‌باشد.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

زمانی که اقدام بر باز کردن دستگاه از حالت تاشو می‌کنیم، طریقه‌ی باز کردن آن حس استحکام و مقاوت بالایی را می‌دهد. این‌بار سامسونگ از صفحه‌نمایش فیلم پلاستیک استفاده نکرده است، در واقع اکنون توانسته است تا پانل شیشه‌ای واقعی را در ساهت این صفحه‌نمایش بکار ببرد. این موضوع در واقع نشان می‌دهد که خراشدن صفحه‌نمایش گلکسی زد فلیپ نسبت به گلکسی فولد سامسونگ سخت‌تر بوده و مواد اولیه‌ی بهتری دارد.

صفحه‌نمایش آمولد سامسونگ همانند گذشته، جلوه‌ی بسیار زیبایی به گلکسی زد فلیپ سامسونگ بخشیده است. این صفحه‌نمایش کاملا کشیده است؛ در واقع یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی با نسبت ابعاد 21.9:9 در این دستگاه تعبیه شده است. رابط کاربری OneUI نیز به گونه‌ای طراحی شده است، وقتی محتوایی پیش روی شما باشد که برای پخش تنها لازم باشد تا در نیمه‌ی پایینی نمایشگر نشان داده شود، احتیاجی به تغییر دستی نیست، گوشی به صورت خودکار این حالت را تشخیص می‌دهد. مگر اینکه بخواهید نوتیفیکیشن‌های دستگاه را در همه‌ی حالت‌ها مشاهده نمایید.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

سخت‌افزار و عملکرد

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

زد فلیپ از پردازنده‌ی اسنپدراگون 855 پلاس بهره‌ می‌برد. همانطور که می‌دانید این پردازنده در سال 2019 میلادی رونمایی شد و تا به امروز نیز مشکلی در مورد این چیپ‌ست گزار نشده است.به خصوص نسخه‌ی پلاس این پردازنده قرار بود در گوشی‌های گیمینگ نظیر Asus ROG Phone II مورد استفاده قرار گیرد. این گوشی هوشمند از یک حافظه‌ی رم 8 گیگابایتی بهره‌مند می‌باشد که نسبت به گلکسی اس 20 (12 گیگابایت) حافظه‌ی رم کمتری در اختیار دارد اما برای یک گوشی اندرویدی کافی است.

عملکرد این دستگاه چگونه است؟ باید در این خصوص بگوییم که زمان کافی برای بررسی عملکرد آن در اختیار نبود ولی به طور کلی از نظر عملکردهای عادی کاملا جذاب و کارآمد به نظر می‌رسید.

دوربین

سامسونگ در دوربین زد فلیپ هیچگونه عملکرد خارق‌العاده و تعجب برانگیزی نداشته است. بر روی پنل پشتی این دستگاه یک دوربین دوگانه  مگاپیکسلی تعبیه شده است (یک ماژول دوربین معمولی و یک ماژول با زاویه‌ی دید بالا). یک ماژول دوربین  مگاپیکسلی نیز بر روی پنل جلویی این دستگاه قرار داده شده است.

این موضوع لزوما به این معنا نیست که ماژول بکار رفته در این دستگاه، ماژول بسیار بدی می‌باشد. اتفاقا برعکس! از نظر میزان شفافیت و قدرت تصویربرداری یکی از بهترین ماژول‌های دوربین استفاده شده در گوشی‌های ساسمسونگ محسوب می‌گردد. قطعا در آینده‌ای نزدیک با جزئیات کامل دوربین این گوشی تاشو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی زد فلیپ سامسونگ رسما معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *