گلکسی اس 20 سامسونگ در برابر آیفون 11 پرو

گلکسی اس 20

گلکسی اس 20 و آیفون 11 هر دو در بازه‌ی قیمتی 1000 دلار قرار دارند و به منظور جلب توحه افرادی که می‌خواهند از گوشی‌های پرچمدار استفاده نمایند یک سری قابلیت‌های جذاب بر روی آن‌ها تعبیه شده است. آیفون 11 پرو یکی از گوشی‌های پرطرفدار و محبوب اپل می‌باشد؛ نسخه‌ی بزرگ‌تر این دستگاه آیفون 11 پرو مکس نام دارد. از سوی دیگر پرچمدار قدرتمند سامسونگ، گلکسی اس 20 نام دارد که نسخه‌ی بزرگ‌تر آن گلکسی اس 20 اولترا می‌باشد ولی به طور قطعی می‌توان گفت که گلکسی اس 20 سامسونگ یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ از دیدگاه کاربران می‌باشد.

طراحی و صفحه‌نمایش

گلکسی اس 20

سامسونگ این باز هم در گلکسی اس 20 اقدام به طراحی صفحه‌نمایشی بدون حاشیه کرده است، این‌بار حتی حاشیه‌های صفحه‌نمایش این دستگاه بسیار کمتر از مدل‌های قبلی می‌باشد و می‌توان این دستگاه را به عنوان یک گوشی بدون حاشیه درنظر گرفت. به طورکلی، گلکسی اس 20 یک گوشی با ظاهری جذاب و صفحه‌نمایشی خمیده، قاب نازک و ظاهری براق است. این دستگاه با دارا بودن یک صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با نسبت تصویر 20:9 کمی بلندتر و باریک‌تر از آیفون 11 پرو می‌باشد.

پرچمدار کمپانی اپل هنوز هم طراحی شبیه به پرچمدار سه سال گذشته‌ی خود یعنی آیفون ایکس دارد؛ بریدگی بالای صفحه‌نمایش، حاشیه‌های گرد و یک شکل اما کمی ضخیم‌تر از قبل. این طراحی هنوز هم عالی و فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما افرادی که به دنبال نوآوری هستنددر خرید آن احتیاط می‌کنند. صفحه‌نمایش آن کمی مات می‌باشد، در نتیجه چربی دست بر روی آن نمی‌ماند و اثر انگشتی بر روی این دستگاه مشاهده نخواهید کرد. از سوی دیگر، پنل پشتی این دستگاه از جنس شیشه می‌باشد و سبب می‌گردد که از دست کاربران سر بخورد. صفحه‌نمایش این گوشی کمی کوچک بوده و در ابعاد 5.8 اینچی نسبت تصویر 19.5:9 را تشکیل می‌دهد.

گلکسی اس 20

دوربین و صدا

گلکسی اس 20 سامسونگ گوشی هوشمندی نیست که بخواهیم آن را پیشنهاد کنیم ولی قطعا از نظر دوربین گوشی مناسبی است. از سوی دیگر، هر دو گوشی مذکور جرو پرچمداران بوده و قطعا باید از نظر امکانات بهترین موارد را برای کاربران ارائه دهند. یک سری ایرادات وجود دارد که کمی عجیب و غریب می‌باشند ولی سامسونگ قول داده است که به زودی با ارائه‌ی یک بروزرسانی نرم‌افزاری مشکلات مختلف را برطرف خواهد کرد.

گلکسی اس 20

گلکسی اس  سامسونگ از یک ماژول دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، یک سنسور 64 مگاپیکسلی تله‌فوتو (در واقع این سنسور تله‌فوتو نیست ولی این دستگاه از ماژول 64 مگاپیکسلی برای تصویربرداری‌های تله‌فوتو استفاده می‌نماید) و ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهره‌ می‌برد. از سوی دیگر، ماژول دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو از سنسورهای 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است و به نظر می‌رسد که لنزهای تله‌فوتو و در واقع لنزهای زوم اپتیکال دو برابری در این ماژول تعبیه شده است.

نرم‌افزار و کارایی

نبرد بسیار سختی است! اندروید یا iOS؟! در پرچمدار سامسونگ شما علاوه بر تجربه‌ی کار با سیستم‌عامل اندروید، استفاده از رابط کاربری One UI 2.0 را تجربه می‌کنید و با تمام توان این دستگاه روبرو می‌شوید.

گلکسی اس 20

همانطور که انتظار می‌رفت کاربران امکان سفارشی‌سازی مضامین، آیکون‌ها، صفحه‌ی اصلی و اپلیکیشن‌های مختلف را دارند. تقویم سامسونگ پیشرفت بسیار زیادی نسبت به اندروید وان داشته و کاربردی‌تر می‌باشد. رابط کاربری One UI 2.0 به شما کمک می‌کند تا جزئیات مختلفی نظیر بخش نوتیفیکیشن‌ها را تغییر دهید و یا یادآورهای مختلفی برای گوشی تعریف نمایید، همچنین به شما کمک می‌کند تا میزان مصرف باتری خود را کنترل نمایید. به قابلیت‌های مختلف دیگر نیز از این طریق دسترسی خواهید داشت.

سیستم‌عامل iOS 13 اپل نیز بسیار بالغ و جذاب می‌باشد که طی سال‌های متمادی توانسته است به این شرایط دست یابد. ممکن است نسبت به سیستم‌عامل اندروید کمی سخت‌گیر تر و محدودتر باشد ولی امنیت بالایی دارد. هیچگونه قابلیت سفارشی‌سازی خاصی در این سیستم‌عامل مشاهده نمی‌کنید و تنها می‌توانید تصویر پس‌زمینه‌ی دستگاه خود را تغییر دهید. قابلیت اشتراک‌گذاری برخی از برنامه‌ها و میان برخی از دستگاه‌ها کمی محدود می‌باشد، البته اپل در اخرین نسخه از سیستم مدیریت فایل iOS سعی داشت تا در این زمینه تغییراتی ایجاد نماید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی اس 20 سامسونگ در برابر آیفون 11 پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *