گلکسی اس 20 اولترا در برابر گوگل پیکسل 4 ایکس ال

گلکسی اس 20 اولترا

ما در این بخش تصمیم داریم تا دو گوشی هوشمند متفاوت را برای کاربرا گوشی‌های خاص در برابر یکدیگر مقایسه کنیم. گلکسی اس 20 اولترا در حال حاضر پیشرفته‌ترین گوشی هوشمند کمپانی سامسونگ می‌باشد ولی با برچسب قیمت 1400 دلاری کمی گران است.

گلکسی اس 20 اولترا برای علاقه‌مندان به دنیای موبایل و متخصصان این عرصه طراحی شده است. کاربرانی که بیشتر به دنبال قدرت گوشی‌های هوشمند و سیستم سخت‌افزاری بالا رده هستند باید بدانند که این دستگاه از یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت، پردازنده‌ی پر سرعت، دوربیین چندگانه، باتری بزرگ و قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G تشکیل شده است. در صورتی که با قیمت این دستگاه مشکلی ندارید، گوشی فوق‌العاده مناسبی است.

از سوی دیگر، گوگل پیکسل 4 ایکس‌ ال ممکن است مشخصاتی فوق‌العاده نظیر گلکسی اس 20 سامسونگ نداشته باشد اما دستگاهی است که به کاربران عادی پیشنهاد می‌گردد. دوربین این دستگاه نمی‌توان قدرت زوم گلکسی اس 20 اولترا را ارائه نماید و لنزهایی با زاویه‌ی دید بالا ارائه نمی‌دهد اما به منظور ثبت عکس‌های روزمره، پرتره و تله‌فوتو و همچنین سلفی با کیفیت خوب مناسب است. در حالی که این گوشی هوشمند از سخت افزاری قدیمی بهره‌ می‌برد اما هنوز هم می‌توان این دستگاه را به عنوان یکی از گوشی‌های هوشمند پر سرعت دانست و قابلیت Face Unlock آن نسبت به سنسور اثر انگشت درون صفحه‌نمایش اس 20 اولترا قابل اعتمادتر است. اگر بخواهیم در مورد نقاط ضعف پیکسل 4 ایکس ال صحبت کنیم باید بگوییم که کمبود حافظه‌ی داخلی (64 و یا 128 گیگابایتی) و طول عمر متوسط باتری آن می‌تواند سبب اذیت کاربران گردد.

طراحی و صفحه‌نمایش

در ابتدا ویژگی‌های مشترک این دو دستگاه را مورد بررسی قرار می‌دهیم. بدنه‌ی گلکسی اس 20 اولترا و پیکسل 4 ایکس ال از شیشه و فلز ساخته شده‌اند. هر دو دستگاه در مقابل گرد و غبار و نفوذ آب مقاوم هستند. هر دو دارای بلندگوهای استریو بوده و فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون می‌باشند. همچنین باید به این نکته اشاره داشته باشیم که هر دو دستگاه نسبتا از نظر متریال مشابه یکدیگر هستند، فقط گلکسی اس 20 اولترا در رنگ‌های سرد ترکیبی سیاه و خاکستری و مشکی یکپارچه عرضه شده ولی پیکسل 4 ایکس ال در رنگ‌های سفید و نارنجی (نسخه‌ی محدود) عرضه گردیده است.

گلکسی اس 20 اولترا

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، صفحه‌نمایش پیکسل 4 ایکس ال بسیار مناسب می‌باشد اما گلکسی اس 20 اولترا نمایشگر بهتری دارد (نه از نظر بزرگی ابعاد نمایشگر). اس 20 اولترا از رنگ‌هایی فوق‌العاده و میزان روشنایی بالایی بهره‌مند می‌باشد. صفحه‌نمایش پیکسل 4 ایکس ال از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز پشتیبانی می‌کند که سبب می‌گردد حرکت اجسام نمایان شده نرم‌تر گردد. از سوی دیگر، صفحه‌نمایش اس 20 اولترا سامسونگ از نرخ‌ تازه‌سازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه نمایشگر آن بسیار نرم‌تر اجسام را نمایش می‌دهد، البته کاربران به راحتی می‌توانند تفاوت نرخ‌ تازه‌سازی 90 هرتزی را با 120 هرتزی تشخیص دهند. همچنین نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی در اس 20 اولترا تنها در وضوح 1080 پیکسل فعال می‌گردد.

دوربین و صدا

یکی از دلایل اصلی پیشنهاد خرید گلکسی اس 20 اولترا دوربین اصلی این دستگاه است؛ بر روی این دستگاه یک ماژول اصلی 108 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی با قدرت بزرگنمایی 4 برابری به همراه یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید بالا در کنار یک ماژول اضافی دوربین برای دریافت میزان عمق محیط به منظور ثبت تصاویر پرتره تعبیه شده است. از سوی دیگر پیکسل 4 ایکس‌ ال دارای یک دوربین تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با زوم دو برابری است اما هیچگاه مشخصات سخت‌افزاری نمی‌تواند تضمین کننده‌ی کیفیت آن باشد.

گلکسی اس 20 اولترا

نرم‌افزار و کارایی

گلکسی اس 20 اولترا

بار دیگر گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ تقریبا چند قدم از پیکسل 4 ایکس ال جلوتر است. این دستگاه با بهره‌مندی از یک حافظه‌ی داخلی 128 و یا 512 گیگابایتی و همچنین حافظه‌ی رم 16 گیگابایتی آماده‌ی مقابله با هرگونه گوشی پرچمدار می‌باشد. همچنین این دستگاه از یک پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 با قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت 5G بهره‌مند می‌باشد.

پیکسل 4 ایکس‌ ال از تراشه‌ی اسنپدراگون 855 که سال گذشته معرفی گردید، بهره‌مند می‌باشد و از شبکه‌ی اینترنت 5G پشتیبانی نمی‌کند. با این حال، این موضوع نقطه‌ی ضعف محسوب نمی‌گردد. مشکل بزرگ‌ این دستگاه کمبود میزان حافظه‌ی داخلی است؛ نسخه‌ی پایه با حافظه‌ی 64 گیگابایتی عرضه می‌گردد، البته دارای یک نسخه‌ی 128 گیگابایتی نیز می‌باشد اما برای برخی از کاربران کافی نیست. برخلاف گلکسی اس 20 اولترا نیز درگاه ورودی کارت اس‌دی نیز ندارد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی اس 20 اولترا در برابر گوگل پیکسل 4 ایکس ال

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *