گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

اساسا شرکت سامسونگ هیچگاه سعی نمی‌کند تا گلکسی اس 20 اولترا را قربانی نوت 10 پلاس نماید و کاربران را بیشتر به سمت سری نوت دعوت نماید ولی حتی اگر تصمیم به انجام چنین کاری داشته باشد، قطعا سری نوت سامسونگ نظیر نوت 10 پلاس با دارا بودن حداقل دو برابر حافظه‌ی پایه و بهره‌مندی از S Pen می‌تواند با گلکسی اس 20 مبارزه کرده و تنها با پرداخت 300 دلار بیشتر نسبت به اس 20 اولترا، تمامی قابلیت‌ها را دریافت خواهند کرد. اکنون در این بخش تصمیم داریم تا به بررسی یک سری مسائل بر اساس ویژگی‌ها و قیمت دو دستگاه بپردازیم و به نوعی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

به صورت اسمی، صفحه‌نمایش 6.9 اینچی گلکسی اس 20 اولترا کمی بزرگتر از صفحه‌نمایش 6.8 اینچی گلکسی نوت 10 پلاس می‌باشد اما از آنجایی که دارای نسبت ابعاد بزرگتری هستند، ابعاد سطح نمایشگر هر دو دستگاه تقریبا یکسان می‌باشد. (گلکسی اس 20 اولترا؛ 17.7 اینچ مربع و گلکسی نوت 10 پلاس؛ 17.6 اینچ مربع)

با تمامی این تفاسیر، صفحه‌نمایش گلکسی اس 20 اولترا با نسبت ابعاد 20:9 بدنه‌ی باریک‌تری را ایجاد می‌کند و سبب می‌گردد که نسبت به نوت 10 پلاس راحت‌تر در دستان کاربر جای بگیرد. اگر بخواهیم در خصوص سایر ویژگی‌ها صحبت کنیم، باید بگوییم که گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس از یک صفحه‌نمایش OLED با کنتراست بالاتر و قابلیت نمایش رنگ‌های بیشتر برخوردار است. از نظر طراحی نیز میزان درخشندگی بدنه‌ی گلکسی اس 20 اولترا در محیط‌ های دارای میزان روشنایی بالا و یا در زیر نور خورشید بسیار بالاست و به نوعی جذابیت خاصی را نسبت به نوت 10 پلاس به همراه دارد.

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

دوربین و صدا

در بخش دوربین باید به برتری گلکسی اس 20 اولترا اعتراف کنیم، زیرا مجموعه‌ی دوربین‌های بکار رفته در این دستگاه می‌تواند جذابیت بسیار بالایی را برای کاربر ایجاد نماید. بهره‌مندی از یک سنسور غول پیکر 108 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین بزرگنمایی 48 مگاپیکسلی با بهره‌مندی از لنزهای پریسکوپی و اجرایی شدن ایده‌ی زوم 100 برابری در ماژول دوربین اس 20 اولترا می‌تواند نسان از برتری این گوشی هوشمند باشد.

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

با این حال، گلکسی نوت 10 پلاس از نظر کیفیت عکس‌های ثبت شده چیزی کم ندارد. البته این میزان از کیفیت تصاویر با مجموعه‌ای از سنسورهای 12 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و لنز زوم تله‌فوتو دو برابری، در کنار سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید ایجاد می‌گردد. عکس‌های ثبت شده توسط گلکسی اس 20 اولترا تعادل رنگ بهتری را نسبت به رنگ واقعی صحنه به نمایش می‌گذارند، البته در مقایسه با رنگ زرد داخل تصاویر نوت 10 پلاس، سردتر می‌باشند. با تمامی این تفاسیر، هنگام شات گرفتن از تصویر، الگوریتم‌های اس 20 اولترا برای تاکید بر روی میزان شفافیت چهره و افراط در میزان کیفیت تصویر مناسب می‌باشد ولی دوربین نوت 10 پلاس سناریوهایی طبیعی‌تر را به نمایش می‌گذارد.

به طورکلی، بر اساس تصاویر دریافت شده توسط دوربین این دو گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 پلاس تصاویری واقعی‌تر از صحنه‌ها را ثبت می‌نماید ولی گلکسی اس 20 اولترا میزان جذابیت تصاویر را افزایش داده و عکس‌هایی شفاف‌تر از صحنه‌ها ثبت می‌نماید.

نرم‌افزار و عملکرد

جدیدترین رابط کاربری سامسونگ یعنی OneUI 2.0 بر روی سیستم‌عامل اندروید 10 در هر دو دستگاه اجرا می‌شود. به طورکلی هر دو مدل تعادل خوبی میان رابط کاربری و سیستم‌عامل اندروید برقرار می‌کنند و عملکرد بسیار بالایی را به نمایش می‌گذارند.

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

در صورتی که گزینه‌ی Motion Smoothness display را در گلکسی اس 20 اولترا روشن کنید و دسترسی صفحه‌نمایش آن را بر روی نرخ تازه‌‌سازی 120 هرتز بگذارید، نمایشگر این دستگاه قدرتی شبیه به نوت 10 پلاس را برای شما ایجاد خواهد کرد. طول عمر باتری این دستگاه نیز متناسب با عملکرد آن‌هاست. با این حال، سری نوت با تطبیق‌پذیری قلم S Pen اکنون علاوه بر اینکه می‌تواند بسیاری از عملکردهای مفید را اجرایی نماید بلکه با استفاده از آن می‌توانید از راه دور گوشی خود را نیز کنترل نمایید.

دیگر لازم نیست تا یک اپلیکیشن جداگانه برای فعال کردن قابلیت‌های ناوبری نصب کنید، زیرا سامسونگ تمامی موارد لازم را در تنظیمات رابط کاربری گلکسی اس 20 اولترا تعبیه کرده است.

گلکسی اس 20 اولترا با حداکثر 16 گیگابایت حافظه‌ی رم و بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل دوم اسنپدراگون 865 (7 نانومتری) و نوت 10 پلاس با برخورداری از پردازنده‌ی اسنپدراگون 855 به همراه 12 گیگابایت حافظه‌ی رم به مصاف یکدیگر رفته‌اند. اما تمامی این آمار رو ارقام فقط بر روی کاغذ با یکدیگر متفاوت هستند، زیرا هر دو دستگاه عملکرد قابل تحسینی را در بنچمارک به نمایش گذاشته‌اند.

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

طول عمر باتری

بر اساس مشخصاتف حجم باتری دستگاه‌های این دو مدل از پرچمداران سری اس و نوت سامسونگ غیر عادی است. گلکسی نوت 10 پلاس با 4.5 میلیون پیکسل دارای یک باتری 4300 میل‌آمپر بر ساعت می‌باشد که واقعا منطقی نیست. از طرفی دیگر، گلکسی اس 20 اولترا با بهره‌مندی از یک باتری 5000 میلی‌آمپر بر ساعت و برخورداری از قابلیت اتصال 5G و بهره‌مندی از صفحه‌نمایش بزرگ با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، متناسب به نظر می‌رسد.

گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی نوت 10 پلاس نسخه 5G

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *