گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی اس 10 پلاس

گلکسی اس 20 اولترا

اکنون یکی از سوالاتی که قطعا برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، این است که آیا گلکسی اس 20 اولترا ارزش آن را دارد که تقریبا دو برابر هزینه نسبت به گلکسی اس 10 پلاس بپردازیم؟ این سوال در حالی شکل گرفته است که با آغاز سال 2020 میلادی گلکسی اس 10 پلاس با برچسب قیمت 800 دلار عرضه شده و گلکسی اس 20 اولترا برچسب قیمتی 1400 دلاری در بازار داشته است؛ پس پاسخ این سوال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تفاوت‌های بسیار زیادی میان پرچمدار 2020 سامسونگ و یکی از بهنرین گوشی‌های هوشمند این شرکت در سال 2019 شاهد هستیم.

طراحی

گلکسی اس 20 اولترا

پیش از اینکه به مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه‌ها بپردازیم، باید بگوییم که از نظر فیزیکی این دو دستگاه با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. اس 20 اولترا یک گوشی بزرگ با ابعاد بالاست در حالی که گلکسی اس 10 پلاس یک فبلت بزرگ ولی با طراحی باریک و کم حجم می‌باشد. قضاوت در خصوص زیبایی شناسی این دو مدل کار سختی است اما بهره‌مندی از یک برجستگی غول پیکر در بخش دوربین اس 20 اولترا یکی از طراحی‌های فوق‌العاده در خصوص گوشی‌های هوشمند می‌باشد. از طرف دیگر نوار موجود در دور دوربین افقی اس 10 پلاس بسیار ظریف و جذاب به نظر می‌رسد.

یکی دیگر از مواردی که سبب شده است تا گلکسی اس 20 اولترا خسته کننده باشد، عدم وجود تنوع رنگ است. این دستگاه به دلیل اینکه فقط در رنگ‌های مشکی و خاکستری موجود می‌باشد سبب شده است تا کاربران کمی در انتخاب آن مردد گردند ولی اس 10 پلاس علاوه بر رنگ‌های مذکور در رنک سفید نیز مشاهده شده است که تنوع بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

صفحه‌نمایش

گلکسی اس 20 اولترا

صفحه‌نمایش در گلکسی اس 20 اولترا بزرگ‌تر و بلندتر است اما این یک تفاوت اساسی محسوب نمی‌شود. تفاوت اصلی در نرخ تازه‌سازی فریم 120 هرتزی گلکسی اس 20 اولترا است، زیرا این نرخ تازه‌سازی در گلکسی اس 10 پلاس نصف این مقدار است! در نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی همه‌چیز سریع عمل می‌کنند و حرکت‌ تصویر نرم‌تر می‌باشد اما این موضوع سبب می‌گردد که طول عمر باتری دستگاه کاهش یابد.

اگر از نرخ تازه‌سازی 120 فریم بر ثانیه در گلکسی اس 20 اولترا استفاده می‌کنید باید انتظار این مورد را نیز داشته باشید که به میزان 20 درصد کاهش سریعتر باتری نسبت به نرخ تازه‌سازی 60 فریم بر ثانیه در این گوشی هوشمند را تجربه کنید.

کارایی

گلکسی اس 20 اولترا با جدیدتربن پردازنده‌ی اسنپدراگون یعنی اسنپدراگون 865 در ایالات متحده عرضه می‌گردد در حالی که در سایر نقاط جهان با تراشه‌ی اگزینوس 990 اختصاصی سامسونگ عرضه می‌گردد. شاید اکنون این سوال برای شما ایجاد شده باشد که این دو مدل از پردازنده‌ها با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟ در این خصوص باید بگوییم که تفاوت این دو پردازنده در حالت عادی آنقدرها زیاد نیست ولی در صورتی که حرفه‌ای باشید قطعا می‌توانید به تفاوت میان آن‌ها در اس 20 اولترا پی ببرید.

گلکسی اس 20 اولترا

از تظر حافظه‌ی ذخیره‌سازی هر دو گوشی هوشمند دارای 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی می‌باشند و در صورت تمایل می‌توانید از طریق درگاه microSD حافظه‌ی دستگاه خود را ارتقا دهید.

دوربین

گلکسی اس 20 اولترا

موردی که از اهمیت بسیار بالایی در گوشی‌های هوشمند برخوردار است بخش دوربین آن‌ها می‌باشد. در واقع ماژول دوربین غول پیکر بکار رفته در اس 20 اولترا نشان می‌دهد که تغییرات بزرگی در این بخش اتفاق افتاده است. در ادامه به بررسی مشخصات دوربین این دو دستگاه توجه کنید:

  • گلکسی اس 20 پلاس: دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی زاویه دید بالا، سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض، سنسور 48 مگاپیکسلی با قدرت زوم 4 برابری، سنسور سنجش عمق محیط
  • گلکسی اس 10 پلاس: دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید بالا، سنسور 12 مگاپیکسل فوق عریض، سنسور 12 مگاپیکسلی با قدرت زوم دو برابری

طول عمر باتری

گلکسی اس 20 اولترا

سرانجام از نظر طول عمر باتری گویا گلکسی اس 20 اولترا یک مزیت بسیار بزرگی دارد: این دستگاه از یک باتری 5000 میلی آمپر بر ساعت بهره‌‌مند می‌باشد که نسبت به باتری 3400 میلی‌آمپر بر ساعت اس 10 پلاس قدرت‌نمایی می‌کند.

در واقعیت اگر از کاربران اس 20 اولترا هستید باید بدانید که باتری 5000 میلی‌آمپر بر ساعت این دستگاه نمی‌تواند به مدت دو روز کامل شارژ نگه دارد، به خصوص اگر در حالت نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی نمایشگر قرار دهید، قطعا میزان شارژدهی آن نیز از گلکسی اس 10 پلاس نیز کمتر خواهد شد.

گلکسی اس 20 اولترا

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلکسی اس 20 اولترا در برابر گلکسی اس 10 پلاس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *