کوالکام و معرفی پردازنده اسنپدراگون 888 پرچمدار

شرکت کوالکام در جریان رویداد سامیت تک 2020 از پردازنده پرچمدار اسنپدراگون 888 رونمایی کرد. نامی که انتظار نمی رفت انتخاب شود و پیش بینی می شد که شاهد معرفی پردازنده اسنپدراگون 875 باشیم اما این کمپانی تصمیم به انتخاب نامی منحصربفرد و متفاوت گرفت.

با این حساب قرار نیست سال آینده پردازنده پرچمداری را شاهد باشیم که اسنپدراگون 875 نام دارد و بلکه اسنپدراگون 888 از راه می رسد. ناگفته نماند عدد 8 در چین نماد خوش شانسی بوده و چینی ها هم برندهای بزرگی در صنعت گوشی هوشمند دارند.

ما فردا به جزئیات بیشتری در مورد سخت افزار پی خواهیم برد و سپس جزئیات کاملی از آن را برای شما به ارمغان خواهیم آورد ، اگرچه جزئیات اولیه را در زیر آورده ایم. طبیعتاً همانطور که انتظار دارید یک پلتفرم با قابلیت 5G خواهد بود.

برخی از جزئیات دقیقتر این پلتفرم قبلاً درز کرده بود و با توجه به اینکه ما قبلاً 5nm مبتنی بر پلتفرم تلفن همراه را در قالب A14 Bionic اپل داشته ایم، فرض صحیح درز نکات یک جهش بزرگ نیست. این افشاگری در آغاز اجلاس Snapdragon کوالکام ، جلسه توجیهی سالانه این شرکت برای مطبوعات و رسانه ها صورت گرفت. معمولاً همه در یک مکان با هم ملاقات می کنند اما 2020 همانطور که هست رویداد مجازی است. می توانید کلیدهای اصلی این رویداد را به صورت عمومی مشاهده کنید.

کوالکام می گوید که شرکت های زیر “پشتیبانی خود را از Snapdragon 888 فراهم کرده اند” که اساساً به این معنی است که آنها دستگاه های مبتنی بر 888 را ارائه می دهند: Asus ، BlackShark ، Lenovo ، LG ، Meizu ، Motorola ، Nubia ، Realme ، OnePlus ، Oppo ، Sharp ، Vivo ، شیائومی و ZTE. سونی نیز در جریان این رویداد ظاهر شد ، بنابراین تصور می شود دستگاه های Xperia آن سوار هستند ، ایمن است.

در داخل اسنپدراگون 888 آخرین مودم X60 5G کوالکام قرار دارد که امکان دسترسی به Sub-6Ghz و mmWave را فراهم می کند. در حالی که mmWave هنوز در اروپا نیست ، 2021 شاهد ظهور آن خواهیم بود، سرعت تیتر بیشتر از سایر شبکه های 5G را ارائه می دهد ، اما با دامنه کوتاه تر ، بنابراین در شهرهای بزرگ بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین علاوه بر فناوری تجمع حامل 5G ، از شبکه های مستقل و غیر مستقل نیز پشتیبانی می شود که اساساً به شبکه ها توانایی افزایش پوشش و ظرفیت را می دهد. این پلتفرم همچنین دارای یک موتور هوش مصنوعی جدید است که ، کوالکام می گوید ، یک جهش بزرگ نسبت به نسل قبلی است. همچنین یک گرافیک داخلی Adreno (با Qualcomm Elite Gaming) نیز به روزرسانی بزرگی شده است ، در حالی که Spectrum ISP اکنون قادر است دستگاه ها را قادر به ضبط تصاویر با سرعت 2.7 گیگا پیکسل در ثانیه یا 120 عکس با وضوح 12 مگاپیکسل کند.

کوالکام می گوید این قابلیت تا 35 درصد سریعتر از نسل قبلی است.

منبع

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کوالکام و معرفی پردازنده اسنپدراگون 888 پرچمدار

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *