کندی انتشار آپدیت نرم افزاری گوگل برای پیکسل

کندی انتشار آپدیت نرم افزاری گوگل برای پیکسل

به روز رسانی در تلفن های پیکسل گوگل بسیار کند است. قبل از اینکه چنگال های خود را دریافت کنید، اجازه دهید منظورمان را توضیح دهیم. یکی از مزایای خرید گوشی مانند Google Pixel 7 این است که به‌روزرسانی‌ها را سریعتر از سایر پرچمداران دریافت خواهید کرد. با این حال، نصب آنها بیش از حد طول می کشد. به‌روزرسانی‌های یکپارچه به عنوان بهترین اتفاق برای ارتقای نرم‌افزار اعلام می‌شود و تلفن‌هایی که فاقد این ویژگی هستند اغلب به دلیل حذف مورد تمسخر قرار می‌گیرند. اما خوشحالیم که سامسونگ از اجرای این ویژگی در گوشی جدید سامسونگ Galaxy S23 سه گانه خودداری کرده است.

به‌روزرسانی‌های بدون درز با اولین گوشی هوشمند Google Pixel در سال 2016 معرفی شدند. به‌روزرسانی‌های بدون درز از دو پارتیشن سیستم استفاده می‌کنند که به آن اجازه می‌دهد تا زمانی که گوشی روشن است، به‌روزرسانی نرم‌افزاری را نصب کند. این بدان معناست که دستگاه فقط باید در پایان فرآیند راه‌اندازی مجدد سریع انجام دهد، که حداکثر سی ثانیه طول می‌کشد، به جای اینکه برای چند دقیقه خاموش و غیر قابل استفاده باشد. یکی دیگر از مزایای به روز رسانی بدون درز، محافظت در برابر نصب ناقص، با استفاده از یک سیستم اسلات است.

وقتی یک Pixel جدید دریافت می‌کنید، نسخه فعلی Android در اسلات A راه‌اندازی می‌شود. وقتی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در دسترس است، در شکاف B نصب می‌شود. وقتی به‌روزرسانی کامل شد، تلفن راه‌اندازی مجدد می‌شود و به اسلات جدید به‌روزرسانی شده می‌رود. اگر در حین نصب یا مدت کوتاهی پس از آن خطایی رخ داد، Pixel می‌تواند دوباره به اسلات A راه‌اندازی شود، جایی که همچنان نرم‌افزار به‌روزرسانی نشده را در خود جای می‌دهد تا زمانی که بتواند با خیال راحت دوباره به‌روزرسانی را انجام دهد.

خیلی شیرینه، درسته؟ بیشتر اوقات، اینطور است. به‌روزرسانی‌ها به‌طور خودکار نصب می‌شوند، بنابراین لازم نیست در حین نصب به‌روزرسانی، کاری انجام دهید یا مرکز شهر را تجربه کنید. تلفن می تواند خود را مجدداً راه اندازی کند تا زمانی که شما خواب هستید کار خود را تمام کند و از به روز رسانی های بد در امان باشید. برای اکثر مردم، این بهترین راه برای ارائه به‌روزرسانی هوایی (OTA) است. این مزایا اغلب در مورد این مزایا صحبت می‌شود و مورد تمجید قرار می‌گیرد، اما یک نقطه ضعف بزرگ وجود دارد که کمتر کسی به آن اشاره می‌کند: به‌روزرسانی‌های یکپارچه طول می‌کشد.

در حالی که برای تکمیل به‌روزرسانی، نیازی به خاموش شدن طولانی نیست، اما هنوز زمان زیادی طول می‌کشد تا تنظیمات در حالت روشن انجام شود. از آنجایی که پیکسل سعی می کند ارتقای سیستم را به پارتیشن صحیح بنویسد، در حالی که بقیه سیستم عامل را در حال اجرا و روان نگه می دارد تا بتوانید از آن استفاده کنید، این روند با سرعت حلزونی انجام می شود.

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر سری پیکسل 8 گوگل

این دقیقا چقدر طول می کشد؟ کاربر توییتر Dalevon این مشکل را در ژوئیه 2022 نشان داد. به روز رسانی تنها 34 مگابایت بود در طرح بزرگ چیزها بسیار کوچک. بعد از یک ساعت، فقط نیمه راه نصب بود. این یک وصله امنیتی ساده بود، ارتقاء کامل اندروید حتی بیشتر طول می کشد. اندروید 13 یک به‌روزرسانی عظیم بود که نصب آن در Google Pixel 4 و 6a بیش از دو ساعت طول کشید.

چرا این یک مسئله است؟ بسیاری از ما عاشق روز انتشار نسخه جدید اندروید هستیم و می خواهیم هر چه زودتر با آن بازی کنیم. آیا واقعاً می‌خواهیم یک فیلم طولانی تماشا کنیم تا زمانی که گوشی ما کار را انجام می‌دهد زمان بگذرد؟

در مقایسه، گوشی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌هایی که از به‌روزرسانی‌های یکپارچه استفاده نمی‌کنند، کارها را سریع‌تر انجام می‌دهند، البته به قیمت داشتن تلفنی که تا زمانی که به‌روزرسانی کامل نشود، کار نمی‌کند. تابستان گذشته، سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا به‌روزرسانیی با حجم 1.3 گیگابایت دریافت کرد که به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از به‌روزرسانی 34 مگابایتی بود که پیکسل 6 دالوون بیش از یک ساعت برای نصب آن زمان برد. از سوی دیگر، سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس، این آپدیت را در کمتر از شش دقیقه دانلود، نصب و بهینه کرد. با این حال، در اینجا هیچ گونه محافظت از به‌روزرسانی ناموفق مانند پیکسل وجود ندارد، اما ما سال‌ها است که یک به‌روزرسانی ناموفق را در دستگاه‌های سامسونگ تجربه نکرده‌ایم، بنابراین این یک نگرانی بزرگ نیست.

کاربران گوگل پیکسل در صورت تمایل می توانند از انتظار صرف نظر کنند. فقط تلفن را به رایانه شخصی وصل کنید و فایل OTA را از طریق ADB بارگذاری کنید، از فرآیند به روز رسانی یکپارچه صرفنظر کنید و کارها را در یک لحظه انجام دهید. اگر پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 14 را نصب می‌کنید، این به خوبی کار می‌کند و استفاده از آن عالی است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کندی انتشار آپدیت نرم افزاری گوگل برای پیکسل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *