کمیاب ترین خوراکی های دنیا

کمیاب ترین خوراکی

در این جهان خوراکی و غذاهای جالبی وجود دارد که من جمله آن ها سوپ لانه پرنده، قارچ دنبلان، خاویار الماس و هندوانه مربعی شکل را می توان نام برد. در این جهان فانی تمام عناصر به راحتی در دسترس ما قرار دارد؛ برای مثال می توان به سوپری محل بروید و مواد لازم را تهیه کنید و می توانیم به صورت آنلاین از فروشگاه ها خرید کنیم و در درب منزل تحویل بگیریم که این موضوع با گذشته در تضاد است ولی با این وجود انواع غذا هنوز هم کمیاب و نادر اند و دسترسی به آن ها راحت نیست. اگر به کشوری خاص یا سایر نقاط دنیا سفر کردید از این غذاها لذت ببرید. قصد داریم در ادامه مطلب به این غذاها اشاره کنیم.

سوپ لانه پروانه

کمیاب ترین خوراکی

این غذا بر عکس اسمی که دارد، بیشتر از یک غذا با پر و بال پرنده هاست. در فرهنگ آسیایی، این غذا بسیار مرغوب و فوق العاده است و حالت ژله ای دارد و رنگ آن قهوه ای روشن است و از لانه ی پرنده ای به اسم سوئیفت درست می شود. این پرنده برای ساختن لانه، از آب دهان خود استفاده می کند و شاخه و برگ ها را به یک دیگر متصل می کند. این سوپ شباهتی به سوپ مرغ دارد و در انواع سوپ نوعی خاص است. این سوپ در اندونزی، مالزی و تایلند تهیه می شود و از غذاهای گران قیمت نیز به حساب می آید.

قارچ دنبلان سفید

کمیاب ترین خوراکی

در مجله تایم نیوز در سال ۲۰۱۰ اعلام شد که قارچ دنبلان سفید به ازای هر پوند، ۲ هزار دلار ارزش مادی دارد که ادعای درستی نیز می باشد. این قارچ بسیار گران قیمت است و از نوع سیاه و سفید آن فقط در زمان های خاصی بدست می آید. بر اساس نظر تایم، با در نظر گرفتن جمع آوری سخت و قیمت این قارچ، به عنوان یک غذای لاکچری و گران قیمت به حساب می آید. مقدار یک و شش دهم پوند از این قارچ با قیمت ۱۵۰ هزار دلار فروخته می شود.

قارچ دنبلان سیاه

کمیاب ترین خوراکی

قارچ دنبلان سیاه، کم یاب ترین قارچ است. این قارچ بومی فرانسه می باشد و پس از شستن آن، درخشش و بوی خوبی دارد . در زمستان رشد می کند و بوی آن شیرین و خوب است حتی بعد از رسیده شدن، بوی مضاعفی پیدا می‌کند.

خاویار الماس

کمیاب ترین خوراکی

در کتاب گینس از این خاویار که محصول ایرانی است به عنوان گران قیمت ترین خاویار نام برده شده است. این دانه ها از تخم های یک ماهی خاویار نادر که ۱۰۰ سال سن دارد و دریای خزر زندگی می کند پیدا می شود، این خاویار با اسم طلای سیاه نیز در تجارت شناخته می شود. کیلویی ۲۰ هزار دلار قیمت آن است و با در نظر گرفتن منطقه زیستی آن در حقیقت یکی از نادر ترین گونه های ماهی است که در دنیا شناخته می شود .

زعفران

کمیاب ترین خوراکی

این ادویه که دارای بوی مطبوع و دلپذیر است ، در مناطق بومی که به یونان نزدیک است یافت می شود و گران ترین ادویه جهان است و قیمتی بالغ بر ۵۰۰ دلار دارد. گیاه زعفران در فصل پاییز شکوفه می زند و در داخل آن ، رشته های باریک و بلندی وجود دارد که چند سانت رشد می کنند. و در فصل برداشت ، کشاورزان ۵۰ هزار گل را برداشت می کنند و از آن نیم کیلو زعفران بدست می آید.

قلب خام مرغ دریایی

کمیاب ترین خوراکی

پافین یا مرغ دریایی، پرنده ای زیبا و جالب است که در عین حال گوشت خوبی نیز دارد، گوردون رمزی در سفر خود به ایسلند انواع متنوع پافین ، مانند پافین دودی را چشیده و گوشت پافین را دوست می دارد. این پرنده از خوراک های محلی ایستلند محسوب می شود و با درنظر گرفتن تعداد زیاد آن ها در این جزیره ، چندین قرن است که این پرنده شکار می شود و بیشتر از ۵۰ درصد آن ها به ایستلند نزدیک اند و نوعی از گونه خاص از این منطقه محسوب می شود.

گوشت گاو کوبه

کمیاب ترین خوراکی

گوشت این گاو در واقع یک دسیسه بین المللی است و وزارت کشاورزی در سال ۲۰۰۹ برای گوشت هایی که از ژاپن وارد کشور آمریکا می شوند، مرز هایی تعیین کرد و کمتر از ۱۰ رستوران توانستند که به مجوز برای سرو این گوشت دست پیدا کنند. بر اساس نظر فوربس، رستوران های تمامی نقاط کشور از سال ۲۰۰۹ ادعا دارند که این گوشت را در اختیار دارند و در ازای آن پول زیادی از مشتری میگیرند. گوشت گاو کوبه فرایند طولانی را طی می کند و دمای پخت آن باید در دمای کمتر از بدن باشد و دلیل آن این است که گوشت بافت خود را از دست ندهد.

پنیر کازو مارزو

کمیاب ترین خوراکی

پنیر کازو مارزو با کرم حشر تهیه می شود، این پنیر را در ساردینیا ایتالیا تهیه می کنند و با لارو های مگس پر می شود. این پنیر به قدری افتضاح است که اتحادیه اروپا آن را ممنوع کرده و روش تهیه آن پنیر گوسفندی را در محیط باز قرار می دهند و مگس ها بر روی آن تخم می گذارند و لارو این حشره از این پنیر تامین می شود ولی با این وجود که خوردن این کرم ها اصلا جالب و سالم نیست اما این پنیر از معروف ترین پنیر ها محسوب می شود و طعم خوبی نیز دارد.

هندوانه دنسوک

کمیاب ترین خوراکی

این هندوانه بر عکس سایر هندوانه ها رنگ سیاه دارد و حدود ۲۰۰ دلار قیمت آن است. آنجلس تایم گزارش کرده که در سال ۲۰۰۸ این میوه با قیمتی بیشتر از ۶ هزار دلار به فروش می رسید. تعداد این میوه نیز محدود است و با در نظر گرفتن برداشت آن در سال که کمتر از ۷۰ عدد است. این هندوانه در جزیره شمالی هوکایدو و در ساحل ژاپن رشد می کند و از لحاظ پرورش و تعداد برداشت آن در هر سال از محصولات کمیاب و نادر است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمیاب ترین خوراکی های دنیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *