کد استخراج ارزهای دیجیتال توسط هکرها در فلش پلیر قرار گرفت

استخراج ارزهای دیجیتال

در شرایط کنونی اقتصادی کشورها نظیر ایران بسیاری از افراد به استخراج ارزهای دیجیتالی روی آورده اند و تاکنون نیز برخی توانسته اند مبالغ بسیار زیادی را استخراج نمایند. اکنون شرایط به گونه ای است که برخی از هکرها سعی دارند از ابزارهای کاربران اینترنت و نرم افزارها برای استخراج ارزهای دیجیتال به نفع خود استفاده نمایند.

استخراج ارزهای دیجیتال

هکرهای ارزهای دیجیتال هر روز خلاق تر می گردند. اکنون این هکرها یک بدافزار استخراج ارز دیجیتال را در بروزرسانی قانونی فلش پلیر تعبیه نموده اند. محققانی از شرکت امنیتی پالو آلتو نتوُرک یک آپدیت Fake از فلش پلیر را پیدا کرده اند که از ابتدای ماه آگوست سال جاری عرضه شده بود. در شرایطی که این نسخه ادعای نصب آپدیت قانونی فلش پلیر را داشت ولی در اصل دارای یک بات استخراج ارز دیجیتال به نام XMRig می باشد که ارز دیجیتال مونرو را استخراج می نماید.

با اجرای نسخه ی انتشار یافته در اصل نسخه ی قانونی فلش پلیر نصب می گردد ولی به همراه آن شروع به فریب کاربران نیز می کند. بسیاری از کاربران نیز در آخر متوجه نمی شوند که پردازنده ی آنها بدون هیچ دلیلی مشغول به فعالیت بوده در شرایطی که کامپیوتر آن ها مشغول به ماینینگ مونرو برای هکرها می باشد. زمانی که محققین در پی جستجوی فلش پلیرهای تقلبی بودند تعداد 113 فایل با پیشوند AdobeFlashPlayer پیدا کردند که در اصل بر روی سرورهای کمپانی ادوبی قرار نداشتند. اساسا کاربران را از سایر آدرس های اینترنتی به سوی این فایل ها هدایت می کردند. در عین حال محققان نتوانستند با اطمینان کامل متوجه شوند که کاربران در مرحله ی نخست چگونه به این سایت ها وارد شده اند.

در آخر کامپیوتر کاربر مورد سو استفاده قرار می گیرد و بدون هیچگونه پاداشی، ارز دیجیتال مونرو وارد کیف پول هکر می گردد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  پرداخت وام از طریق بیت کوین در یک بانک آلمانی!

نظرات در مورد : کد استخراج ارزهای دیجیتال توسط هکرها در فلش پلیر قرار گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *