کدام پردازنده لپ تاپ قدرت ساخت یک بازی هیجان انگیز را دارد؟

کدام پردازنده لپ تاپ قدرت ساخت یک بازی هیجان انگیز را دارد؟

همانطور که می دانید فرمان بازی را پردازنده ها می چرخانند و در حقیقت سرنوشت برد و باخت در بازی های ویدیویی را پردازنده به دوش می کشد. بنابراین قبل از خرید سی پی یوی ایده آل باید به ویژگی های مهمی شامل هسته سی پی یو، سرعت کلاک بیشتر توجه داشته باشید. به این منظور که هر چه هسته و سرعت کلاک بیشتر باشد، کارایی پردازنده افزایش پیدا می کند. پس قبل از خرید درباره ویژگی های پردازنده ها تحقیق کنید تا خرید رضایت بخشی داشته باشید و در میان گوشی های بازی داغ بازار پوکو ایکس تری نسخه 5 جی محبوبیت خاصی دارد. قیمت ارزان گوشی موبایل شیائومی pocoX3 gt 5g را می توانید در فروشگاه لیپک جستجو کنید. در ادامه قصد دارم داغ ترین پردازنده های 2021 را به شما معرفی کنم تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.

معرفی core i5 12600K

 

این پردازنده برجسته ترین پردازنده مناسب برای گیمرهاست. نه تنها قدرت بازی را به دست می گیرد بلکه این کار را با قیمت مناسبی نسبت به هم رده هایش core i7  و core i9  انجام می دهد. زیرا سرعت i5 از core i9 11900 k بیشتر است.و قدرت پردازنده با نصف قیمت ارزش خرید آن را بیشتر می کند. از همه مهم تر اینکه این پردازنده قابلیت اورکلاک کردن را دارد. core i5 12600k به هسته 6+4 و 16 رشته مجهز است . سرعت کلاک اولیه پردازنده 3.7 گیگاهرتز است که می توانید به 4.9 هرتز ارتقا بدهید. اما نقاط ضعفی هم در این پردازنده مشاهده می کنیم مثلا این پردازند توانایی اجرای بعضی بازی ها را ندارد. یکی از نمونه های پرقدرت corei5 را در لپ تاپ هواوی مدل Huawei Matebook D15 می توانید پیدا کنید.

معرفی 12900 intel core i9

کدام پردازنده لپ تاپ قدرت ساخت یک بازی هیجان انگیز را دارد؟

این پردازنده اینتل در رتبه دوم قرار می گیرد. بهترین پردازنده برای کارهای گرافیکی سنگین مثل ویرایش ویدیو است و پردازنده intel corei9 به خوبی بازی ها با قدرت 4k را تضمین می کند. زیرا سریعترین چیپست موجود به شمار می رود و قطعا تجربه متفاوت تری از بازی را با این پردازنده خواهید داشت. Intel core i9 12900 دارای هسته 8+8 و به 24 رشته مجهز است . همچنین این پردازنده با سرعت کلاک اولیه 3.2 گیگاهرتز است که به سرعت باورنکردنی 5.2 گیگاهرتز قابل ارتقا است.  لپ تاپ hp با corei9 یکی از بهترین گزینه های فوق العاده شرکت اچ پی به شمار می رود. 

معرفی Amd Ryzen 5 5600X

اگر دنبال مقرون به صرفه ترین پردازنده هستید، Amd /ryzen 5 مناسب شماست. رقابت بین تراشه های بازی رایزن بسیار کم است زیرا پردازنده Amd Ryzen  نرخ فریم مشابه با Ryzen 9 5900X را دارد با این تفاوت که Amd Rzen 5 ارزان تر است. پردازنده AMD دارای 6 هسته و 12 رشته است و  با کلاک پایه 3.7 گیگاهرتزی 6 هسته ای ساخته شده است که قابلیت ارتقا به 4.6 گیگاهرتز را دارد. همچنین پردازنده Amd Ryzen 5600X از خنک کننده فوق العاده ای بهره می برد و نیازی نیست که شما هزینه بیشتری برای خنک کننده جداگانه بپردازید. اما اگر دنبال سرعت بالاتر می گردید، قطعا با خرید خنک کننده جدید سرعت کهکشانی پردازنده را تضمین خواهید کرد زیرا اورکلاک معنای دیگری به پردازنده می دهد.

معرفی 5900X Amd Ryzen 9

کدام پردازنده لپ تاپ قدرت ساخت یک بازی هیجان انگیز را دارد؟

قدرت این پردازنده بار هر رزولوشنی را به دوش می کشد. زیرا شما با یک پردازنده شگفت انگیز 12 هسته ای مواجه هستید که هر کاری از عهده اش بر می آید در هر شرایطی بساط سور و سات یک بازی هیجان انگیز را برای شما فراهم می کند. از طرف دیگر کارهای گرافیک سنگین مثل رندر کردن سه بعدی، ویرایش ویدیو را به بهترین شکل ممکن انجام می دهد. این تراشه رویای یک بازی هیجان انگیز را به واقعیت تبدیل می کند. پردازنده Amd Ryzen 9 5900X یک کلاک پایه 3.7 گیگاهرتزی دارد که قابلیت ارتقا به 4.8 گیگاهرتز را دارد.

معرفی پردازنده intel core i5 11600 K

مقرون به صرفه ترین پردازنده بازی به شمار می رود. این پردازنده یک کلاک پایه 3.9 گیگاهرتزی دارد که قابلیت ارتقا به 4.9 گیگاهرتز را دارد. این پردازنده به 6 هسته و 12 رشته مجهز است.  اگر دنبال ساخت یک لپ تاپ مناسب بازی هستید، این پردازنده همراه خوبی است. و برای اینکه عملکرد قدرتمندی داشته باشد حتما یک کارت گرافیک هم پای آن پیدا کنید. فضای رقابتی در بازی بین 11600  و 5600X بسیار پیچیده است زیرا هر دو عملکرد مشابهی  ارایه می دهند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کدام پردازنده لپ تاپ قدرت ساخت یک بازی هیجان انگیز را دارد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *