کامل ترین دستورالعمل یافتن IMEI

کامل ترین دستورالعمل یافتن IMEI

زمانی که میخواهید گوشی خود را ثبت کنید یا میخواهید گوشی قدیمیتان را آنلاین بفروشید، شاید از شما شماره IMEI تان را بپرسند. اگر هنگ کرده اید و نمیدانید شماره IMEI چیست نگران نباشید. IMEI ( هویت تجهیزات ایستگاه موبایل بین المللی) یک شماره خاص برای هر گوشی ای که به طور رسمی فروخته شده باشد است. اگر گوشی خود را گم کنید با این‌ که دزدیده سود، این شماره کمک بزرگی خواهد بود.اگر میخواهید گزارش دزدی گوشیتان را به پلیس بدهید آنها معمولا شماره IMEI از شما میخواهن ، بعد، بر اساس قوانین محلی، ممکن است گوشیتان اجازه دسترسی به شبکه را نخواهد داشت و یا با قرار دادن شماره IMEI آن در لیست سیاه تماس هایش برقرار نخواهد شد.
به خاطر داشته باشید که یک IMEI به سیمکار متصل است. این یعنی گوشی های دو سیکارته، دو شماره IMEI خواهند داشت. همینطور، تبلت هایی که سیمکارت میخورند نیز شماره IMEI خواهند داشت. این موضوع باعث اهمیت این شماره را در مواقع اورژانسی میشود.
و اگر موقعیت گوشی پیدا شود، میتوانید از شماره IMEI استفاده کنید تا مطمئن شوید که این گوشی همان گوشی خودتان است. از این روش میتوانید شماره IMEI گوشیتان را پیدا کنید.
ار گوشی در دستتان است:

کد USSD :

این آسان ترین روش برای پیدا کردن شمارهIMEI است.نکته خوب در مورد این روش این است که تقریبا جهانی ست. تقریبا روی تمام گ.شی ها جواب میدهد. پس اول از همه از این روش استفاده کنید.
شماره #۰۶#* را بگیرید.
شماره IMEI روی نمایشگر نشان داده خواهد شد. باید آن را در جای مطمئنی بنویسید.

روی گوشی

اکر آیفون ۵ یا مدل جدید تری دارید، شماره IMEI روی قاب پشت گوشی نوشته شده. فقط کافیست آن را برگردانید. در مدل های قدیمی تر، این شماره روی جای سیمکارت نوشته شده ایت.

در تنظیمات

در اندروید به تنظیمات» درباره» IMEI بروید تاشماره IMEI را ببینید. روی استاتوس بروید و پایین بیایید تا اطلاعات IMEI را ببینید.
روی آیفون به تنظیمات» عمومی» درباره بروید و پایین بیایید تا IMEI را ببینید. در اکثر گوشی هایی که باتریشان را میتوان در آورد، IMEI روی استیکری زیر باتری، نوشته شده است. باتری را در بیارید و امتحان کنید.

بیشتر بخوانید  مهم ترین کدهای دستوری USSD اپراتور های تلفن همراه و بانک های ایران

صورتحساب یا جعبه

شماره IMEI هم روی صورتحساب و هم روی جعبه گوشی نوشته شده است کن دلیل خوبی برای نگه داشتن آن ها در مکانی امن است. حداقل جعبه را سالم نگه دارید چون اگر نیاز به این شماره داشتید یا خواستید بعدا گوشیتان را بفروشید، میتواند مفید باشد. شماره روی استکری در کناره های جعبه قرار دارد.

اندروید

کاربران اندروید حتی اگر گوشیشان را گم کرده باشند نیز میتوانند شماره IMEI آن را پیدا کنند.تمام روش های بالا کار میکنن و سریع تر هستند امااگر گوشیتان را گم کردید و جعبه و صورتحساب آن را نیز ندارید، میتوانید از این روش استفاده کنید.
با اکانت گوگلی که در گوشیتان فعال بود، وارد اکانتتان شوید.
در کنار لوگو‌ ربات سبز، گذینه اندروید را انتخاب کنید.
این جا لیستی از تمام دستگاه هایی که با آنها وارد اکانت گوگلتان شدید به همراه شماره IMEI آنها نمایش داده خواهد شد

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کامل ترین دستورالعمل یافتن IMEI

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *