چگونه یک معامله ارز دیجیتال ایجاد کنیم؟

چگونه یک معامله ارز دیجیتال ایجاد کنیم؟

اصطلاح «کریپتوکارنسی» در مدت زمان کوتاهی جهان را متحول کرد. کریپتوکارنسی یک ارز دیجیتال یا مجازی است که توسط رمزنگاری ایمن می شود و هرگونه تقلب در آن را تقریبا غیرممکن می کند.

ارزهای دیجیتال، ارزهای دیجیتال شبکه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند که یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده توسط شبکه‌ای متفاوت از رایانه‌ها اعمال می‌شود. یکی از ویژگی‌های مشخص ارزهای دیجیتال این است که توسط هیچ مرجع مرکزی صادر نمی‌شوند، بنابراین دخالت اشخاص ثالث را از بین می ‌برد.

ارزهای دیجیتال

کریپتوکارنسی با طوفانی بر دنیای تجارت تسخیر شده است، افزایش شهرت آن بسیار زیاد است. تعداد ارگان‌های تجاری که از ارز دیجیتال به عنوان یک روش تراکنش استفاده می‌کنند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش فوق‌ العاده ارزهای دیجیتال به این دلیل است که در مقایسه با ارزهای سنتی فیات قابل اعتمادتر، کارآمدتر، ایمن‌ تر و مطمئن ‌تر هستند.

ایجاد یک تجارت صرافی ارز دیجیتال چالش برانگیز است زیرا صرافی های زیادی پا به میدان گذاشته اند و رقابت بسیار شدید است.

تجارت صرافی رمزارز چیست؟

صرافی ارز دیجیتال یا مبادلات کریپتوکارنسی، کسب‌ وکاری است که به مشتریان اجازه می ‌دهد ارزهای دیجیتال را برای ارزهای دیگر مانند پول سنتی یا سایر ارزهای دیجیتال معامله کنند.

این روش رایج مبادله ارزهای دیجیتال است. به منظور تجارت حرفه ای تر یا داشتن سهام بیشتر در ارز دیجیتال، از صرافی ای استفاده می شود که کاربر را ملزم می کند شناسه خود را در یک حساب باز تأیید کند.

بیت‌ کوین، اتریوم و لایت کوین رایجترین ارزهای دیجیتالی هستند که در بازار دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چهار نوع صرافی در مشاغل مبادلات ارزهای دیجیتال استفاده می شود.

صرافی متمرکز

صرافی متمرکز کریپتو یکی از مهمترین نیروهای محرک برای تراکنش است. صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند. آنها رایج ترین ابزاری هستند که سرمایه گذاران برای خرید و فروش دارایی های ارزهای دیجیتال از آن استفاده می کنند.

در اصطلاح صرافی متمرکز ارزهای دیجیتال، ایده متمرکزسازی به مشارکت یک واسطه یا شخص ثالث برای کمک به انجام تراکنش ها اشاره دارد.

صرافی غیرمتمرکز (Decentralized Exchange)

صرافی غیرمتمرکز یک بازار مبادله ای است که برای نگهداری وجوه و اطلاعات مشتری به خدمات شخص ثالث متکی نیست. معاملات مالی به ‌صورت مستقیم و بدون واسطه مستقیماً بین کاربران از طریق یک فرآیند خودکار انجام می شود.

سیستم‌هایی مانند صرافی‌های غیرمتمرکز را می ‌توان با ایجاد توکن‌ها یا دارایی‌های پراکسی یا از طریق یک سیستم سپرده غیرمتمرکز چند امضایی، در میان راه ‌حل‌ها، ایجاد کرد.

مبادله P2P (peer to peer exchange)

صرافی‌های همتا به همتا، بازارهایی هستند که افراد می ‌توانند مستقیماً با یکدیگر مبادله کنند. آنها یک پلت فرم فنی را فراهم می کنند که بر اساس آن خریداران و فروشندگان می توانند معاملات را بر اساس شرایط خود انجام دهند. برخلاف صرافی‌های سنتی، آنها هیچ گونه پرداخت پول فیات را پردازش نمی‌ کنند .

بورس هیبریدی (Hybrid Exchange)

محدودیت‌های صرافی‌های رمزنگاری متمرکز و غیرمتمرکز منجر به ایجاد صرافی کریپتوکارنسی ترکیبی شد. این صرافی تخصصی کریپتو ویژگی های مثبت صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز را ترکیب می کند.

صرافی‌های کریپتو هیبریدی تمام کاستی‌ های صرافی ‌های متمرکز و غیرمتمرکز را برطرف می‌کنند. Hybrid Exchange قابلیت استفاده و نقدینگی پلتفرم های متمرکز و ناشناس بودن و امنیت پلتفرم های غیرمتمرکز را پذیرفته است.

آینده تجارت صرافی ارزهای دیجیتال

چگونه یک معامله ارز دیجیتال ایجاد کنیم؟

در طول سال‌ها مشاهده شده است که ارزهای دیجیتال به‌ ویژه بیت‌کوین بسیار در نوسان بوده‌اند. این نوسان عمدتاً به تصمیمات اتخاذ شده توسط موسسات مالی در مورد استفاده از بیت کوین بستگی دارد.

در آینده نزدیک، پیش‌بینی می‌شود که سودی که ماینرها با ایجاد بلاک‌های جدید به دست می‌آورند، به حدی کاهش می ‌یابد که ناچیز خواهد بود.

ارز دیجیتال تنها در مراحل اولیه خود است، بنابراین خیلی زود است که فرض کنیم آیا یک ارز دیجیتال آینده پول خواهد بود یا تاثیر بیت کوین در سال های آینده چه خواهد بود.

گردش کار تجارت صرافی ارزهای دیجیتال

صرافی‌های ارزهای دیجیتال وب ‌سایتی هستند که در آن کاربر می‌تواند ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و غیره را با سایر ارزهای دیجیتال یا پول‌های سنتی مانند INR یا دلار آمریکا خریداری، بفروشند یا مبادله کنند.

صرافی برای تجارت حرفه ای تر یا داشتن سهام بیشتر در ارزهای دیجیتال، از کاربر می خواهد که شناسه خود را در یک حساب باز تأیید کند. اگر کاربر بخواهد مستقیماً معامله کند یا مقدار کمی را خریداری کند، کاربر می‌تواند پلتفرم‌های دیگری را نیز بیابد که نیازی به تأیید هویت ندارند.

فروشنده بیت کوین (بیت کوین) یا هر آلتکوین دیگر، بیت کوین را به آدرس صرافی سپرده گذاری می کند. کاربر می تواند از موجودی مثبت BTC خود در صرافی برای فروش بیت کوین به INR یا USD استفاده کند.

بیشتر بخوانید  تبدیل شدن چین به ابر قدرت بلاک چین تا سال 2023

به طور مشابه، یک خریدار BTC دلار را در صرافی سپرده گذاری می کند و سپس از موجودی آن برای خرید BTC از فروشندگان استفاده می کند. تجارت صرافی ارز دیجیتال به صورت مجازی در یک صرافی ارز دیجیتال انجام می شود که در آن کاربر می تواند ارز فیات را با استفاده از کارت های اعتباری، کارت های نقدی و حواله های بانکی به ارز دیجیتال تبدیل کند.

هنگامی که کاربر ارز دیجیتال را دریافت می کند، می تواند از یک صرافی به صرافی دیگر و از یک کیف پول به کیف پول دیگر منتقل شود. اما برای شروع آن جریان، کاربر باید کوین های اولیه را از صرافی خریداری کند.

ویژگی های کسب و کار صرافی ارزهای دیجیتال

How to Build a Cryptocurrency Exchange Business

ویژگی امنیت

امنیت یکی از مهمترین ویژگی ها در تجارت صرافی ارزهای دیجیتال است. دانستن جزئیات سرمایه گذاری معامله برای مشتریان بسیار مهم است. بنابراین، صرافی تمام ویژگی های امنیتی و ایمنی را برای هر صرافی ارزیابی می کند.

ویژگی راحتی در استفاده

صرافی‌های ارزهای دیجیتال از رابط‌های بصری و با استفاده آسان تشکیل شده‌اند که برای کاربرانی که تازه وارد پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال هستند بسیار مفید است.

ویژگی پشتیبانی مشتری

ویژگی پشتیبانی مشتری در پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال تعبیه شده است که همیشه برای کاربران در دسترس است تا در هر مشکلی که با آن مواجه می شوند به آنها کمک کند.

ویژگی عملکرد توقف ضرر

بازار ارزهای دیجیتال ماهیت بسیار پرنوسانی دارد. عملکرد توقف ضرر در یک صرافی تضمین می کند که با انجام خودکار فروش با قیمت تعیین شده در حد توقف، ضررها به حداقل می رسد.

مزایای تجارت صرافی ارزهای دیجیتال

کاهش ریسک هک

کاربران صرافی های رمزنگاری نیازی به انتقال دارایی های خود به شخص ثالث ندارند. بنابراین، خطر هک شدن ریشه کن می شود و کاربران از هک و سرقت مطمئن هستند.

جلوگیری از دستکاری بازار

با توجه به ماهیت اجازه مبادله همتا به همتا ارزهای دیجیتال، صرافی‌های ارزهای دیجیتال از دستکاری بازار جلوگیری می‌کنند و از کاربران در برابر تجارت جعلی و تجارت پولشویی محافظت می ‌کنند.

ناشناس بودن

صرافی‌های ارزهای دیجیتال به مشتریان نیازی ندارند که فرم‌های KYC را پر کنند و حریم خصوصی و ناشناس بودن را به کاربران ارائه دهند.

ایجاد یک تجارت مبادله ارزهای دیجیتال

طرح:

طراحی اولین گام برای ایجاد یک پلتفرم مبادله ارز دیجیتال است. طراحی پلت فرم باید از قابلیت استفاده و کارایی تشکیل شده باشد. ایجاد طراحی شامل مراحل زیر است.

وایرفریم ها:

این پایه طراحی آینده است که در آن ویژگی های کلیدی آن پیاده سازی می شود.

نمونه اولیه:

این تجسم دقیق تعامل کاربر با برنامه است که امکان جلوگیری از مشکلات احتمالی مرتبط با UX را فراهم می کند.

توسعه سمت مشتری

توسعه سمت مشتری، بخشی از وب است که در آن برنامه شامل منطق های سمت مشتری تمام صفحات وب سایت است و بر اساس طراحی قبلی ایجاد شده است. توسعه دهندگان معمولا طراحی را با استفاده از HTML، نشانه گذاری های CSS و زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت از جمله چارچوب های React.js و Vue.js انجام می دهند.

API (رابط برنامه نویسی برنامه):

API بخش پشتیبان برنامه است که برای کاربر نهایی قابل مشاهده نیست. بخش سرور برنامه وظیفه اجرای منطق داخلی برنامه و مدیریت عملکردهای اساسی را بر عهده دارد.

بلاک چین

بلاک چین بخشی است که وظیفه پردازش و ذخیره سازی داده های مربوط به معاملات بین کاربران را در یک محیط امن و مطمئن بر عهده دارد.

آزمایش کردن

آزمایش مهمترین مرحله برای کسب و کارهای مبادله ارزهای دیجیتال است زیرا این مرحله ای است که قبل از راه اندازی برنامه، باگ های موجود در منطق و همچنین در UI حذف می شوند.

امنیت

از آنجایی که برنامه داده های حساس کاربران را ذخیره می کند، باید به درستی از حملات هک و نشت داده ها محافظت شود. به منظور پیاده سازی امنیت در پلتفرم، دو نوع روش برای ایمن سازی داده ها معرفی شده است.

معماری امن

احراز هویت کاربر

نتیجه

با توجه به محبوبیت صرافی کریپتو در حال حاضر در سراسر جهان، قابل درک است که افراد زیادی به ارز دیجیتال علاقه مند هستند و افراد بیشتری در این صرافی سرمایه گذاری می کنند.

از آنجایی که ارز دیجیتال یک حوزه رو به رشد است و پتانسیل های آن هنوز کشف نشده است فرصت های بسیار خوبی را برای کاربرانی که به تازگی با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شده اند یا برای کاربرانی که از قبل در آن تجربه بسیار خوبی دارند، فراهم می کند.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه یک معامله ارز دیجیتال ایجاد کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *