چگونه گوشی های اندرویدی را بروزرسانی کنیم؟

گوشی های اندرویدی

از مشکلات کاربران گوشی های هوشمند می توان به بروز رسانی گوشی ها اشاره کرد. این موضوع که چگونه و چطور اندروید گوشی خود را بروز کنید برای برخی افراد مشکلی اساسی است. برای این کار روش های متعدد وجود دارد که قصد داریم برخی از آن ها به شما معرفی کنیم. سری گوشی های اپل که دارای سیستم iOS هستند به می توانند آپدیت ها را از سرور های مخصوص اپل دریافت کنند اما برعکس گوشی های هوشمند اپل تلفن های اندرویدی راه های سختی برای بروز رسانی دارند.

برورسانی خودکار دستگاه های اندرویدی

در سری گوشی های جدید آپدیت به صورت اتوماتیک یا همان OTA انجام می شود که با رفتن به تنظیمات و فشار دارند چند دکمه می توان گوشی را بروزرسانی کرد. روش کار هم اینطور هست که اگر به اینترنت متصل شوید گوشی در صورت دریافت آپدیت جدید به شما پیام می دهد و درخواست تایید را برای شما می فرستد و در صورت قبول کردن گوشی تلفن شما آپدیت می شود.

گوشی های اندرویدی

برای انجام مراحل ذکر شده کافی است به قسمت setting بروید و در قسمت about the phone گزینه ی آپدیت را انتخاب کنید.

بروزرسانی دستی دستگاه های اندرویدی

بنا به دلیل های زیادی همانند نبود وای فای مناسب و اینترنت ممکن است مجبور باشید از آپدیت دستی استفاده کنید که در ادامه توضیحاتی را در این خصو برای شما ارائه می دهیم.

برای اینکار اول باید رام را مشخص کنید.

برای این که بتوانید آپدیت مناسب گوشی را پیدا کنید تا با آن سازگار باشد باید رام آن ها یکسان باشد. به همین دلیل شرکت ها رام های گوشی های خود را در سایت رسمی انتشار می دهند. برای مثال رام های گوشی سامسونگ در سایت های sammobile سامسونگ، شرکت سونی Xperia و سایت flashtool، گوشی های ال جی سایت LG phone  و موتورولا در سایت Motorola قرار می گیرند.

نصب کردن رام

برای این کار باید نرم افزار مخصوص و مناسب گوشی را نصب کنید.

این برنامه در سامسونگ Kies نام دارد و فقط برای گوشی های سامسونگ مورد استفاده قرار می گیرد و با این برنامه می توانید رام مخصوص گوشی را نصب کنید. این برنامه به صورت خودکار فرم مخصوص را دانلود می کند و نصب می کند.

بیشتر بخوانید  حقایقی درباره ی سیستم عامل اندروید

گوشی های اندرویدی

از Odin برای بالاتر بردن اندروید استفاده می شود.

برای گوشی های ال جی از برنامه LG PC Suit استفاده می شود. این برنامه خود اندروید مناسب گوشی شما را دانلود و نصب می کند.

در گوشی های موتورولا از برنامه RSD lite استفاده می شود و مخاطبان این گوشی در استفاده از این برنامه مشکلی نخواهند داشت.

گوشی های همراه HTC از برنامه HTC one toolkit استفاده می کنند. این اپ توسط گروه XDA ساخته شده و در گوشی های HTC استفاده می شود. با این برنامه می توانید لودر بوت گوشی خود را از حالت قفل باز و برای انجام کارهایی مثل روت کردن گوشی و نصب کردن رام از آن استفاده کنید و با این برنامه می توانید اندروید گوشی خود را ارتقا دهید.

گوشی های اندرویدی

برای آپدیت کردن اندروید گوشی های سونی می توانید از برنامه flash tool کمک بگیرید ولی این برنامه مخصوص گوشی هایی هست که در آن ها قفل بوت لودر وجود نداشته باشد.

آپدیت کردن اندروید گوشی htc با نرم افزار htc sync manager که برای گوشی های htc مورد استفاده قرار می گیرد و برای اتصال آن فقط یک کابل USB لازم است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه گوشی های اندرویدی را بروزرسانی کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *