چگونه کولر گازی نصب کنیم؟

تعمیر کولر گازی

همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی منجر به افزایش طول عمر و بازدهی کولر گازی می شود. در صورتی که کولر در جایگاه مناسبی نصب نشده باشد یا سیم کشی، لوله کشی و به طور کلی مراحل نصب آن به درستی انجام نشود کولر به درستی کار نکرده و نصب اشتباه آن منجر به اتلاف انرژی و کاهش بازدهی آن می شود. با توجه به اهمیت نصب کولر در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به آموزش نصب کولر گازی بپردازیم.

برای نصب کولر گازی چه تجهیزاتی لازم است؟

برای نصب کولر گازی به تجهیزات گوناگونی نیاز است. از جمله این تجهیزات عبارتند از: دستگاه متر و مولتی متر، گیج، انواع مدل پیچ گوشتی، پمپ وکیوم، آچار فرانسه، کاتر، گرد بر، دریل، خم کن لوله، چکش، لوله بر و سیم چین

بنابراین پیش از اینکه مراحل نصب کولر گازی را آغاز کنید توصیه می کنیم این تجهیزات را آماده کنید.

آموزش نصب کولر گازی

کولرهای گازی از دو یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده اند و برای نصب کولر گازی می بایست به صورت جداگانه هر یک از یونیت ها را نصب کرد. بنابراین آموزش نصب کولر گازی به دو بخش آموزش نصب یونیت داخلی و آموزش نصب یونیت خارجی تقسیم می شود.

آموزش نصب یونیت داخلی کولر گازی:

برای نصب یونیت داخلی ابتداا می بایست محل نصب کولر را مشخص کنید دقت داشته باشید که محل نصب به درستی انتخاب شود. کولر می بایست دور از نور مستقیم خورشید بوده و باید به بیشتر فضای ساختمان دسترسی داشته و آن را خنک کند. همچنین توجه داشته باشید که دیواری که قصد نصب کولر گازی را دارید باید مستحکم بوده و بتواند وزن کولر را نگه دارد.

پس از تعیین مکان نصب یونیت داخلی شروع به سوراخ کاری برای خروج لوله ها کنید هنگام سوراخ کاری محل قرار گرفتن کولر باید شیب دار باشد حالا سوراخی به قطر ۷٫۵ سانتی متر ایجاد کنید. پس از آن شروع به وصل کردن لوله ها کرده و لوله کشی مسی را به طرف سوراخ ایجاد شده هدایت کنید.

آموزش نصب یونیت خارجی کولر گازی:

پس از نصب یونیت داخلی نوبت به نصب یونیت خارجی کولر می رسد. ابتدا بهترین مکان برای نصب کولر گازی را تعیین کنید. توجه داشته باشید یونیت خارجی در معرض نور مستقیم آفتاب نباشد و محل نصب یونیت محلی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. یونیت خارجی کولر گازی به حدود 31 سانتی متر فضای آزاد در اطراف خود نیاز دارد. پس از نصب یونیت خارجی شروع به وصل کردن سیم های برق کولر کنید. و پس از آن هوا و رطوبت کولر را از طریق باز کردن سرپوشی که بر روی دریچه های دوراهه، سه راهه و شیر سرویس کولر وجود دارد خارج کنید. در مرحله آخر نیز کلیه اتصالات و لوله کشی ها را عایق بندی کنید.

مهم ترین نکات نصب کولر گازی

  • نصاب کولر گازی می بایست توجه داشته و یونیت داخلی و خارجی کولر را در مکانی مناسب در فاصله معین از طرفین، به دور از نور خورشید و رطوبت نصب نماید.
  • نصاب کولر در زمان نصب کولر گازی می بایست توجه داشته باشد که ذرات معلق یا گرد و غبار وارد لوله های مبرد کولر نشود.
  • نصاب کولر گازی برای لوله کشی کولر گازی می بایست مسیری را انتخاب کند که به کمترین خم کاری نیاز داشته باشد.
  • برای تمیز کردن داخل لوله سیکل مبرد هرگز از اکسیژن استفاده نکنید.
  • از محکم شدن اتصالات بر روی محل نصب کولر گازی مطمئن شوید
  • توجه داشته باشید که دیوار و یا محل نصب کولرگازی خیس و یا نمدار نباشد.

بازار کار نصب کولر گازی چگونه است؟

با توجه به افزایش تقاضا برای نصب کولر گازی به دلیل کاربردها و مزایای آن نسبت به دیگر سیستم های سرمایشی می توان گفت بازار کار نصب کولر گازی عالی بوده و افراد متخصص نصب کولر از درآمد خوبی برخوردار می باشند. همانطور که اشاره شد نصب صحیح کولر گازی از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و منجر به افزایش بازدهی و طول عمر کولر می شود، بنابراین افراد به دنبال نصاب حرفه ای برای نصب کولر بوده تا با نصب صحیح بهترین استفاده را از کولر گازی داشته باشند.

تعمیر لپ تاپ

برای آنکه به صورت حرفه ای در بازار کار نصب کولر گازی فعالیت کرد می بایست مهارت های لازم این حرفه را از طریق شرکت در دوره های آموزش نصب کولر گازی در آموزشگاهی معتبر به دست آورد. آموزشگاه فنی برق از جمله بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای کشور است که هر سال کارآموزان بسیاری را برای ورود به بازار کار مشاغل فنی تربیت و وارد بازار کار می نماید. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی و کاملا عملی طریقه نصب صحیح کولر گازی را به شما عزیزان آموزش می دهد. با گذراندن دوره های نصب کولر گازی این آموزشگاه در مدت کوتاهی به یک نصاب حرفه ای کولر گازی تبدیل شده و وارد بازار کار پردرآمد این حرفه شوید.

این آموزشگاه ها دوره های متعددی را در زمینه برق و الکترونیک برگزار می نماید. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارترین دوره های این آموزشگاه می پردازیم.

آموزش تعمیرات لپ تاپ

آموزش تعمیرات لپ تاپ از دیگر دورهای پرطرفدار در عصر امروز است که به دلیل استفاده بسیار از لپ تاپ و کاربرد بسیار این وسیله به خوبی می توان از بازار کار آن استفاده و درآمد زایی کرد. آموزشگاه فنی برق به صورت تخصصی دوره تعمیرات لپ تاپ را برگزار کرده و از طریق آموزش های کاملا کاربردی و تخصصی کارآموزان را برای ورود و درآمدزایی از بازار کار تعمیرات لپ تاپ آماده می کند.

آموزش عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات لپ تاپ مانند باتری، هارد، منبع تغذیه، ماردبرد، کیبورد، بلندگو، کارت گرافیک ، آموزش بررسی و رفع ارورهای رایج لپ تاپ و بسیاری از موارد دیگر از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است. کارآموزان در این دوره به صورت عملی و با در اختیار داشتن لپ تاپ به صورت عملی مباحث آموزشی را تمرین کرده و خود را آماده حضور در بازار کار این شغل می کنند.

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی همانند آموزش نصب کولر و تعمیرات لپ تاپ دوره ای پرطرفدار است که هر ماه متقاضیان بسیاری در این دوره ثبت نام کرده و خود را آماده حضور در بازار کار تعمیرات بردهای الکترونیکی می کنند. در این دوره به صورت تخصصی مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی، طریقه کار با تجهیزات و ابزار لازم برای تعمیرات برد، اصول صحیح برداشتن و مونتاژ قطعات برد، نحوه عیب یابی بدون برق روی برد و عیب یابی با برق روی برد،  نقشه خوانی بردهای الکترونیک و بسیاری از مطالب دیگر آموزش داده می شود.

آموزشگاه فنی برق یکی از بهترین و بزرگترین آموزشگاه فنی در ایران است که دوره های برق و الکترونیک بسیاری را برگزار می کند، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های این آموزشگاه همین حالا به سایت فنی برق به آدرس wwww.fannibargh.com مراجعه کرده همچنین جهت مشاوره رایگان با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه کولر گازی نصب کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *