چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

اخیرا بود که مایکروسافت سیستم عامل ویندوز 11 را به عنوان جانشین ویندوز 10 معرفی کرد. سیستم عاملی که تغییرات قابل توجهی در مقایسه با نسخه قبلی پیدا کرده و به نوعی یک نسخه ارتقایافته و بهبودیافته است.

اگرچه در ساختار اولیه طراحی برگرفته از ویندوز 10 بوده اما تفاوت بسیاری نسبت به این نسخه دارد. در حالی که انتظار نداشتیم مایکروسافت نسخه بعدی را تدارک بیند، اما در نهایت با گذشت 5 سال از انتشار ویندوز 10، تصمیم گرفته نسخه جدیدی را تدارک بیند و با نام ویندوز 11 که دست خوش تغییراتی بوده، معرفی کند.

پرسش های متعددی درباره ویندوز 11 وجود دارد و ما در مقاله پیشین نیز به تفاوت های موجود بین ویندوز 10 و 11 پرداختیم. در این مطلب قصد داریم درباره ویندوز 11 و نحوه نصب آن با فایل ISO از طریق درایو USB را شرح دهیم.

نحوه نصب ویندوز 11 با فایل ISO از طریق درایو USB

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

ما در این روش از طریق درایو USB فایل نصب ISO ویندوز 11 را به لپ تاپ منتقل می کنیم و هیچ فایل دیگری روی لپ تاپ شما که شامل داده های مهمی خواهد شد، حذف نمی شود. شما فایل را کافیست در درایو C نصب کنید، بدون اینکه درایوهای دیگر لپ تاپ شما دست نخورده باقی بمانند. بنابراین کافیست طبق این دستورالعمل روش نصب ویندوز 11 با فایل ISO از طریق درایو USB را آموزش ببینید.

ناگفته نماند از داده های موجود در درایو C خود سعی کنید پشتیبان یا بک آپ تهیه کنید تا اطلاعات مهمی از دست نرود و همیشه آن را داشته باشید. اگرچه احتمال از دست رفتن داده کم است اما با داشتن بک آپ این فرآیند نصب با خیال راحتی انجام می گیرد.

دانلود فایل ISO ویندوز 11

ما نیاز داریم پیش از نصب ویندوز فایل ISO را دانلود کرده و سپس به نصب سیستم عامل موردنظر بپردازیم. بدون فایل هیچ داده ای برای نصب در دسترس نیست تا بتوان از آن بهره گرفت.

نصب برنامه UUByte ISO Editor

شما با نصب برنامه UUByte ISO Editor می توانید فایل ISO برای نصب سیستم عامل ویندوز 11 از طریق USB درایو را ایجاد کنید. این برنامه روی بیشتر پلتفرم ها در دسترس است و تنها اختصاص به ویندوز ندارد. بنابراین افراد می توانند از طریق آن فایل ISO را هم ویرایش کنند و تنها به ایجاد آن نپردازند. پس بسیار مهم است از این نرم افزار روی رایانه شخصی ویندوزی خود داشته باشید زیرا کاربردیست و بخصوص برای نصب ویندوز 11 با فایل ISO از طریق درایو USB.

اتصال USB به لپ تاپ

شما در این مرحله نیاز دارید تا درایو USB خود را به لپ تاپ یا رایانه شخصی متصل کنید. حداقل درایو USB که باید داشته باشید 8 گیگابایت بوده و بهتر است از این ظرفیت بالاتر را تهیه کنید و کمتر از 8 گیگابایت شاید مناسب نباشد. در مرحله بعدی باید به فرمت سازی درایو USB بپردازید.

 

یک درایو USB ویندوز 11 قابل بوت ایجاد کنید

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

قبل از اقدام ، مطمئن شوید که درایو USB مورد استفاده شما دارای 8 گیگابایت یا بیشتر فضای ذخیره سازی است. و فایل ISO پیش نمایش ویندوز 11 را در رایانه خود بارگیری کرده اید.

برای ایجاد درایو قابل بوت ، از برنامه Rufus استفاده می کنیم. برای بارگیری برنامه به آدرس rufus.ie بروید و سپس برنامه را راه اندازی / باز کنید.

اگر یک درایو USB یا دیسک خارجی متصل باشد ، در قسمت “دستگاه” فهرست می شود. در صورت اتصال بیش از یک دستگاه ، روی منوی کشویی “Device” کلیک کرده و گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

در مرحله بعد ، مطمئن شوید که “Disk or ISO image” در قسمت “Boot selection” انتخاب شده است و سپس روی “SELECT” کلیک کنید تا تصویر ISO را که می خواهید درایو رایت کند مرور کرده و انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  استخراج متن از تصویر در ویندوز 11 :3 راهکار سریع

در پنجره “File Explorer” که باز می شود ، فایل را پیدا کنید ، آن را انتخاب کنید و سپس روی “باز” ​​در پایین کلیک کنید.

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

در بخش “گزینه تصویر” ، دو نوع فهرست شده در منوی کشویی “استاندارد نصب ویندوز” و “Windows To Go” را خواهید داشت. مورد اول به طور پیش فرض انتخاب شده است و توصیه می شود که تنظیمات پیش فرض را در محل انجام دهید. همچنین ، روفوس بر اساس دستگاه شما “طرح پارتیشن” را انتخاب می کند. در مورد حالت Bios حالت UEFI ، طرح پارتیشن روی GPT تنظیم می شود در حالی که در مورد “Legacy” ، روی MBR تنظیم می شود.

باز هم ، توصیه می شود از تنظیمات پیش فرض گزینه های “قالب” نیز استفاده کنید ، اگرچه در صورت لزوم می توانید “برچسب حجم” را تغییر دهید. همچنین ، بخش “نمایش گزینه های قالب پیشرفته” را پیدا خواهید کرد که اگر برای یک فرآیند سریع و ساده باقی بماند ، همانطور که هست باقی می ماند. در نهایت ، روی “شروع” کلیک کنید تا یک درایو USB قابل بوت ویندوز 11 ایجاد شود.

اکنون یک جعبه هشدار دریافت خواهید کرد که اطلاع می دهد اطلاعات روی درایو USB حذف می شود. برای ادامه روی ‘OK’ کلیک کنید.

روند شروع می شود و ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا تکمیل شود. پس از اتمام کار ، درایو USB را جدا کنید. اکنون زمان نصب ویندوز 11 است که به تازگی روی درایو USB فلش کرده‌ایم.

نصب ویندوز 11 از درایو USB

اکنون که یک درایو USB قابل بوت ویندوز 11 دارید ، وقت آن است که مراحل نصب را شروع کنیم. سیستمی را که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید خاموش کرده و درایو USB را وصل کنید.

توجه: ما ویندوز 11 را بر روی لپ تاپ HP Compaq نصب کردیم. رابط و کلیدهای “منوی راه اندازی” ممکن است از سازنده ای به سازنده دیگر متفاوت باشد. کتابچه راهنمای کاربر را جستجو کنید یا در وب جستجو کنید تا از سیستم خود ایده بگیرید ، اگرچه این مفهوم تقریباً یکسان است.

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

اکنون ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا کامپیوتر روشن شود و به محض روشن شدن صفحه ESC را فشار دهید تا وارد “منوی راه اندازی” شوید. سپس ، کلید F9 را فشار دهید تا وارد “منوی گزینه بوت” شوید.

اکنون ، درایو USB را که قبلاً با استفاده از کلید پیکان بوت کرده اید ، انتخاب کنید و سپس ENTER را فشار دهید.

سیستم چند دقیقه طول می کشد تا همه چیز آماده شود ، در این مدت کامپیوتر را خاموش نکنید حتی اگر به نظر نمی رسد همه چیز در حال پیشرفت است. پس از مدتی ، صفحه “Windows Setup” ظاهر می شود.

“زبان” ، “قالب زمان و واحد پول” و “صفحه کلید یا روش ورودی” را انتخاب کنید و سپس روی “بعدی” در پایین کلیک کنید.

چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

منتظر بمانید تا مراحل نصب کامل شود و کامپیوتر راه اندازی مجدد شود. اکنون ، با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه ، Windows را راه اندازی کنید و در عرض چند دقیقه روی ویندوز 11 کار خواهید کرد.

ما یکی از ساده ترین روش های راه اندازی درایو USB و کل مراحل نصب را مورد بحث قرار داده ایم ، با این حال ، اگر از فن آوری کافی برخوردار هستید و از تمام ویژگی ها درک عادلانه ای دارید ، می توانید در کاوش آزاد باشید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه ویندوز 11 را با فایل ISO از طریق درایو USB نصب کنیم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *