چگونه نسخه قدیمی تر برنامه های APK را بر روی گوشی نصب کنیم؟

چگونه نسخه قدیمی تر برنامه های APK را بر روی گوشی نصب کنیم؟:  اگر در هنگام دانلود برنامه های اندرویدی به نظرات کاربران دقت کرده باشید، حتما نظراتی راجع به این که بروزرسانی برنامه برای برخی کاربران مشکل ایجاده کرده است را مشاهده کرده اید.

اگر بروزرسانی برنامه موردعلاقتان دارای مشکل و باگ باشد، میتوانید بدون هیچ زحمتی آن را به نسخه های قدیمی برگردانید. درڟ این پست نحوه این کار را توضیح می دهیم.

چرا بروزرسانی ها میتوانند بد باشند؟

بعد از آپدیت برنامه ها ممکن است مشکلاتی ایجاد شود مانند:

-میتواند باعث ایجاد اشکالات و باگ های آزار دهنده شود.

-توسعه دهندگان برنامه های خود را هماهنگ با آخرین نسخه اندروید بروز می کنند، بنابراین اگر نسخه اندروید شما قدیمی تر باشد، ویژگی های سازگار با اندروید جدید ممکن است باعث کرش شدن برنامه شود.

-ممکن است سخت افزار دستگاه شما هماهنگ با نسخه جدید برنامه نباشد.

-ممکن است شما ویژگی های جدید ارائه شده در اپدیت را نخواهید و یا تبلیغات آزار دهنده اضافه شده باشد و آن ها را نخواهید.

اگر برنامه شما یکی از مشکلات بالا را داشته باشد می توانید با برگرداندن نسخه قدیمی آن را حل کنید.

 

چگونه نسخه قدیمی را برگردانیم؟

متاسفانه در گوگل پلی استور تنها آخرین نسخه از برنامه ها موجود میباشد. گوگل به صورت خودکار تمام برنامه های شما را به آخرین نسخه بروزرسانی می کند، حتی اگر تمایلی نداشته باشید.

اگر میخواهید از نسخه قدیمی تر برنامه ها استفاده کنید باید از یک منبع معتبر دیگر برای دانلود برنامه ها استفاده نمایید.برای این کار کافیست مراحل زیر را انجام دهید.

 

اعمال تغییر در تنظیمات گوشی:

 

برای نصب نسخه قدیمی تر باید گوشی را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید برنامه هارا نصب کنید و مطمئن شوید که بروزرسانی نمی شوند.مراحل زیر را انجام دهید:

فعال کردن منابع ناشناس:

شما باید برای این کار به بخش تنظیمات گوشی ، در Securiy رفته و منابع ناشناس(Unknown Sources) را فعال نمایید تا بتوانید از منابع دیگر نیز برنامه ها را دانلود و نصب نمایید.

 

غیرفعال کردن بروزرسانی خودکار گوگل پلی استور:

برای انجام این کار به برنامه گوگل پلی استور رفته منوی بالا سمت چپ را باز کنید، وارد بخش Setting شوید و بر روی auto update app را باز کرده و گزینه “Do not auto update apps” را انتخاب کنید.

 

 

 

حالا برنامه های شما به صورت خودکار بروزرسانی نمی شوند، زمانی که آپدیتی ارائه شود گوگل پلی استور به شما اعلام میکند و تنها اگر تمایل داشتید بروزرسانی می شوند.

 

حذف نصب برنامه بروزرسانی شده

برای نصب نسخه قدیمی از برنامه مورد نظر، باید آپدیت را حذف نصب نمایید،متاسفانه با این کار تمام دیتای برنامه مورد نظر نیز حذف خواهد شد. بنابراین قبل از این کار باید از اطلاعات برنامه در جایی دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای این کار میتوانید از سرویس تهیه نسخه پشتیبان گوگل استفاده کنید.به بخش Setting>Accounts>Google بروید و مطمئن شوید App data sync فعال میباشد. هنگامیکه نسخه پشتیبان تهیه کردید میتوانید برنامه را طبق روال عادی حذف نصب نمایید.

حالا میتوانید از یک منبع معتبر نسخه قدیمی را تهیه کرده و استفاده نمایید.

3.5/5 - (8 امتیاز)

نظرات در مورد : چگونه نسخه قدیمی تر برنامه های APK را بر روی گوشی نصب کنیم؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *