چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

قطعا تجربه کاربری با اپل واچ می تواند لذت بخش باشد اگر بدانید چه قابلیت هایی دارد. یکی از آنها باز کردن قفل صفحه نمایش آیفون یا دستگاه های مک است و البته برای فعال سازی بایستی موارد زیر را انجام دهید.

شما قبلاً آیفون خود را با Face ID ایمن کرده اید اما وقتی ماسک می زنید هیچ کمکی نمی کند. اگر لازم است قفل تلفن خود را در سوپرمارکت ، فروشگاه بزرگ یا مکان عمومی دیگر باز کنید ، مجبور می شوید کد عبور را وارد کنید یا ماسک خود را پایین بکشید. اگر یک رمز ورود طولانی و پیچیده برای امنیت Mac خود داشته باشید ، ممکن است به خاطر سپردن آن نیز دشوار باشد یا هر زمان که وارد حالت Lock شوید ، تایپ آن آزاردهنده باشد.

اگر اپل واچ هم دارید ، به لطف ویژگی به نام باز کردن قفل خودکار ، می توانید از این دردسرها با iPhone و Mac خود جلوگیری کنید. وقتی ساعت هوشمند در حالت قفل است ، این گزینه به طور خودکار قفل iPhone یا Mac شما را باز می کند. (در iPad موجود نیست.)

چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

هرچند باز کردن قفل خودکار فقط تا اینجا پیش می رود. در آیفون ، برای پرداخت هزینه یک مورد با Apple Pay ، هنوز باید کد عبور خود را وارد کنید. در Mac خود ، هنگام روشن کردن یا راه اندازی مجدد رایانه ، هنوز باید گذرواژه خود را وارد کنید. اما در هر دو حالت ، باز کردن قفل خودکار می تواند در وقت و تلاش شما صرفه جویی کند. در اینجا نحوه سهولت باز کردن قفل iPhone و Mac وجود دارد.

چگونه قفل آیفون خود را هنگام استفاده از ماسک باز کنیم

برای اینکه قفل آیفون خود را با Apple Watch باز کنید ، به یک تلفن با Face ID ، به معنای iPhone X یا بالاتر ، و Apple Watch 3 یا بالاتر نیاز دارید. همچنین باید از iOS 14.5 یا بالاتر استفاده کنید. برای بررسی ، به تنظیمات> عمومی> به روزرسانی نرم افزار بروید. به شما گفته می شود که iOS به روز است یا از شما خواسته می شود آخرین نسخه را بگیرید ، سپس باید آن را بارگیری و نصب کنید.

چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

در مرحله بعد ، مطمئن شوید که Apple Watch از watchOS 7.4 یا بالاتر استفاده می کند. برای بررسی، برنامه Watch را در iPhone باز کنید. به General> Software Update بروید. در صورت لزوم ، اجازه دهید آخرین نسخه به روز شود. برای به روزرسانی باید ساعت خود را به شارژر متصل کنید.

از اینجا ، باید قفل خودکار را در iPhone خود فعال کنید. به تنظیمات> Face ID & Passcode بروید و رمز عبور خود را به عنوان تأیید وارد کنید. صفحه را به پایین بکشید و سوئیچ ساعت خود را در بخش Unlock Apple Watch روشن کنید. پیامی ظاهر می شود تا نحوه عملکرد ویژگی باز کردن خودکار را به شما بگوید. روی روشن کردن ضربه بزنید ، اکنون می توانید قفل iPhone خود را با Apple Watch باز کنید.

بیشتر بخوانید  اپل نسبت به کلمه رایگان در اپ استور حساس شده است!

هنگام استفاده از ماسک ، Apple Watch خود را روی مچ دست خود باز کرده و قفل آن را باز کنید. وقتی نیاز به باز کردن قفل تلفن خود دارید ، فقط روی صفحه تلفن در حالت قفل ضربه بزنید. باید بازخورد لمسی ساعت خود را احساس کنید و اعلانی را ببینید که قفل تلفن شما توسط ساعت اپل باز شده است. از پایین صفحه iPhone خود را به سمت بالا بکشید تا صفحه اصلی شما باز شود. سپس می توانید با ضربه زدن روی دکمه Lock Phone در ساعت خود ، تلفن خود را دوباره قفل کنید.

چگونه می توان با Apple Watch قفل مک خود را باز کرد

اگر می خواهید از قفل خودکار در Mac خود استفاده کنید ، باید مدل اواسط سال 2013 یا بالاتر با macOS Sierra یا بالاتر باشد. بلوتوث و Wi-Fi باید روشن باشد و شما نمی توانید از اشتراک اینترنت یا اشتراک صفحه استفاده کنید.

با کلیک روی منوی Apple و انتخاب About this Mac می توانید سازگاری Mac خود را بررسی کنید. به System Report> Network> Wi-Fi بروید. در قسمت سمت راست به دنبال ورودی برای باز کردن قفل خودکار باشید. اگر روی آن نوشته شده پشتیبانی شده ، پس شما خوب هستید.

می توانید از هر مدل اپل واچ که دارای سیستم عامل watchOS 3 یا بالاتر است استفاده کنید و همچنین باید توسط کد عبور محافظت شود. Apple ID شما باید تنظیم شود تا از احراز هویت دو عاملی استفاده شود (نه تأیید صحت دو مرحله ای) ، و هر دو دستگاه باید با همان شناسه Apple وارد iCloud شوند.

با باز کردن تنظیمات سیستم> امنیت و حریم خصوصی> عمومی ، ویژگی باز کردن قفل را در Mac خود فعال کنید. روی کادر کنار استفاده از Apple Watch برای باز کردن قفل برنامه ها و Mac خود کلیک کنید ، سپس رمز ورود Mac خود را وارد کنید تا تنظیمات فعال شود. اکنون می توانید Mac خود را با Apple Watch باز کنید.

دفعه بعدی که Mac شما قفل شد ، با قفل Apple Watch در نزدیکی به صفحه قفل باز شوید. چند ثانیه صبر کنید و باید یک کلیک بر روی Apple Watch خود را بشنوید و احساس کنید. پیامی که قفل Mac شما توسط Apple Watch باز شده است نیز باید در ساعت شما نشان داده شود. سپس Mac شما باید روی میز کار باز شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه قفل آیفون و مک خود را با اپل واچ باز کنیم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *