چگونه سرعت بوت رایانه خود را افزایش دهیم

بی شک داشتن رایانه خوب به سادگی انجام نخواهد گرفت و باید با روش هایی به ارتقا سرعت بوت سیستم رایانه ای پرداخت. فرآیندی که برخی ها از آن مطلع نیستند و باید با آگاهی کافی صورت گیرد.

کامپیوترها از جعبه های بژ قدیمی فاصله زیادی را طی کرده اند ، اما حتی با سرعتی که در گیگا هرتز و گیگابایت بر ثانیه اندازه گیری می شود ، بازهم انتظارهای گاه به گاه دارند. اگر از حل مکعب های Rubik در حالی که منتظر بوت شدن کامپیوتر خود هستید خسته شده اید ، در اینجا چند روش برای تسریع روند کار آورده شده است.

حالت راه اندازی سریع ویندوز را فعال کنید

چگونه سرعت بوت رایانه خود را افزایش دهیم

ویندوز 10 یک ویژگی به نام Fast Startup دارد که دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که به نظر می رسد و این اولین توقف آشکار در تلاش شما است. اساساً ، این نوعی حالت نیمه راه بین خواب زمستانی و خاموش شدن است. این کار باعث کاهش برنامه های باز شما نمی شود ، مانند خواب زمستانی ، اما سیستم عامل تحت حالت hoodnation به حالت خواب زمستانی در می آید و به شما کمک می کند تا با تمیزتر شدن حالت سریعتر شروع به کار کنید.

راه اندازی مجدد بدون تأثیر است ، بنابراین اگر با مشکلی در Windows Update یا وارد شدن به BIOS مواجه شدید ، ممکن است مجبور شوید برای انجام آن کارها به جای خاموش کردن ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

در بسیاری از دستگاه ها ، این ممکن است به طور پیش فرض فعال باشد ، اما اگر هرگز آن را خاموش کرده باشید – یا اگر به هر دلیلی روی دسک تاپی که خود ساخته اید فعال نبوده است – می توانید سوئیچ را به راحتی برگردانید.

به Settings> System> Power & Sleep بروید و روی پیوند تنظیمات Power اضافی در سمت راست پنجره کلیک کنید. از آنجا ، روی انتخاب آنچه دکمه های پاور انجام می دهند کلیک کنید و باید یک کادر تأیید در کنار روشن کردن راه اندازی سریع در لیست گزینه ها مشاهده کنید.

اگر خاکستری شد ، ابتدا باید روی پیوند تغییر تنظیمات در حال حاضر غیرقابل دسترس در بالای آن پنجره کلیک کنید ، سپس ویژگی راه اندازی سریع را روشن کنید. پس از اتمام کار حتماً روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

تنظیمات UEFI / BIOS خود را تنظیم کنید

بعضی از رایانه ها تنظیمات Fast Boot دیگری را در BIOS دارند. برخلاف Start Start Fast ویندوز ، تنظیمات Fast Boot (یا هرچیزی که روی مادربرد شما خوانده می شود) برخی از تست های اولیه را که کامپیوتر شما هنگام شروع کار اجرا می کند ، دور می زند. اگر اورکلاک می کنید یا در غیر این صورت به دسترسی منظم به BIOS نیاز دارید ، ممکن است بخواهید این مورد را خاموش بگذارید ، اما اگر دیگر از قبل روشن نشده باشد ، اکثر افراد می توانند از روشن کردن آن بهره مند شوند.

رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید ، Delete را فشار دهید تا وارد تنظیمات BIOS شود (یا در صورت درخواست کلید دیگری) و تنظیمات راه اندازی سریع را در فهرست جستجو کنید. برخی از افراد همچنین توصیه می کنند اولویت سفارش Boot را تغییر دهید (اطمینان حاصل کنید که دیسک سخت شما در بالای لیست باشد ، نه درایو DVD یا بوت شبکه) ، اما من هرگز این کار را نکرده ام که سوزن را خیلی جابجا کند.

هر مادربرد متفاوت است ، بنابراین در اطراف تنظیمات UEFI / BIOS خود را فشار دهید تا ببینید آیا ویژگی های دیگری وجود دارد که می توانید آنها را فعال یا غیرفعال کنید تا روند بوت را تسریع کنید، مادربرد یا کتابچه راهنمای رایانه شما ممکن است شما را به سمت راست هدایت کند.

برنامه های استارتاپ را کاهش دهید

چگونه سرعت بوت رایانه خود را افزایش دهیم

برای دیدن اینکه چه چیزی در هنگام راه اندازی راه اندازی می شود ، Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager ظاهر شود. روی جزئیات بیشتر در پایین کلیک کنید ، سپس به تب Startup بروید. لیستی از برنامه هایی که با رایانه شروع می شوند به همراه برآورد ویندوز درباره میزان تأثیر آن بر زمان بوت شما به شما ارائه می شود.

همچنین یک “Last BIOS Time” در گوشه بالا سمت راست مشاهده خواهید کرد، که به شما می گوید BIOS شما چه مدت طول می کشد تا کنترل را به ویندوز خاموش کنید ، بنابراین اگر این تعداد بیش از چند ثانیه باشد، ممکن است بخواهید نگاهی دوباره بیندازید در تنظیمات BIOS همانطور که در بالا توضیح داده شد. در بعضی موارد ، ممکن است مثل من مادربردی کند داشته باشید.

اگر برنامه ای را در این لیست مشاهده کردید که در هنگام راه اندازی نیازی به آن ندارید، خصوصاً اگر تأثیر آن در شروع کار زیاد باشد – وارد تنظیمات آن برنامه شوید و گزینه راه اندازی آن با ویندوز را بردارید. (به عنوان مثال Dropbox ارزش تأثیرگذاری اولیه را دارد زیرا شما می خواهید آن را همیشه اجرا کنید – اما Epic Games Launcher احتمالاً نیازی به راه اندازی با رایانه شما ندارد.)

بیشتر بخوانید  6 راهکار برای رفع عدم نمایش فایل های آیفون در رایانه

اگر گزینه ای در تنظیمات راه اندازی آن برنامه مشاهده نمی کنید ، می توانید برای جلوگیری از راه اندازی هنگام راه اندازی ، آن را از این پنجره Task Manager غیرفعال کنید. همچنین می توانید تنظیمات> برنامه ها> راه اندازی را باز کرده و هر چیزی را که نمی خواهید هنگام راه اندازی باز کنید خاموش کنید.

File Explorer را باز کرده و٪ APPDATA٪ \ Microsoft \ Windows \ Start Menu \ Programs \ Startup را در نوار آدرس تایپ کنید تا به پوشه Startup خود دسترسی پیدا کنید. هر میان بری که در اینجا اضافه شود به طور خودکار از طریق بوت راه اندازی می شود، بنابراین اگر چیزی در اینجا وجود دارد که نمی خواهید راه اندازی شود ، فقط آن را از پوشه حذف کنید.

سرانجام ، اگر در این فرآیند برنامه ای مشاهده کردید که به هیچ وجه به آن نیازی ندارید ، ادامه دهید و آنها را به طور کامل حذف نصب کنید – و اجرای اسکن نرم افزارهای مخرب هرگز به درد شما نمی خورد. بازیگران بدی که در پس زمینه اجرا می شوند قطعاً می توانند روند بوت شدن شما را کند کنند.

هرچه برنامه های بیشتری را برای راه اندازی در زمان راه اندازی تنظیم کرده باشید ، مدت زمان بیشتری زمان لازم است تا کامپیوتر شما هنگام راه اندازی دوباره به حالت قابل استفاده برسد. برخی از برنامه های راه اندازی شما ممکن است لازم باشد که همیشه در حال اجرا باشند ، اما احتمالاً بسیاری از آنها اینگونه نیستند.

اجازه دهید به روزرسانی های ویندوز در زمان خاموش شدن اجرا شود

هنگام به روزرسانی ویندوز ، نصب این به روزرسانی ها هنگام خاموش شدن و غالباً هنگام راه اندازی مجدد نسخه پشتیبان باید زمان ببرد. اگر پس از به روزرسانی هنگامی که می خواهید برخی از بازی ها را انجام دهید ، از “آماده شدن ویندوز آماده” رایانه خود خسته شده اید ، باید به Windows اجازه دهید در صورت عدم استفاده از رایانه ، کار خود را انجام دهد. این بدان معناست که به شما اجازه می دهد دستگاه شما به روزرسانی های خودکار را اجرا کند.

برای انجام این کار بدون قطع کار ، به تنظیمات> به روز رسانی و امنیت> Windows Update بروید و روی دکمه تغییر ساعتهای فعال کلیک کنید. به ویندوز بگویید چه زمانی تمایل دارید بیشتر از دستگاه استفاده کنید – مثلاً از ساعت 9 تا 5 و در زمان بیکاری سیستم سعی می شود به روزرسانی و راه اندازی مجدد خودکار را انجام دهید. در راهنمای کنترل به روزرسانی ها در ویندوز 10 در مورد چگونگی این کار بیشتر بخوانید.

درایو SSD خود را ارتقا ببخشید

بیشتر و بیشتر رایانه های مدرن هارد دیسک های مکانیکی چرخان قدیمی را خنثی کرده و به درایوهای حالت جامد یا SSD منتقل شده اند که سرعت بسیار بالاتری دارند. اگر هنوز از یکی از آن دیسک های قدیمی استفاده می کنید ، وقت آن است که آن را ارتقا دهید. برنامه ها نه تنها در مقایسه با دیسک سخت باستان تقریباً بلافاصله راه اندازی می شوند ، بلکه رایانه شما نیز بسیار سریعتر راه اندازی می شود.

تقریباً در مورد هر رایانه ای که دارای دیسک چرخان است ، می توان به SSD مانند Samsung 870 EVO ، که می توانید با قیمت ارزان 65 دلار و 500 گیگابایت خریداری کنید ، به راحتی آن را ارتقا دهید. دستورالعمل های تعمیرات لپ تاپ یا دسکتاپ خاص خود را به صورت مرحله به مرحله جستجو کنید ، زیرا این دستگاه در دستگاه های مختلف متفاوت است. برای بیشتر افراد ، شما بیش از یک پیچ گوشتی (و گاهی اوقات کمی torx) نیازی ندارید.

چگونه سرعت بوت رایانه خود را افزایش دهیم

فقط از حالت خواب استفاده کنید

نکته اینجاست: بالا آمدن از هارد دیسک شما همیشه کندتر از از خواب رفتن است. اگر از مدت زمان لازم برای راه اندازی رایانه خود ناامید شده اید ، به جای آن فقط به خواب رفتن فکر کنید. پس از همه ، در حالی که خواب کمی بیشتر از خاموش شدن برق استفاده می کند ، تفاوت از نظر هزینه برق بسیار ناچیز است. اگر رایانه شما دارای برنامه های زمینه ای باشد که در زمان های تصادفی آن را بیدار می کند ، خواب نیز می تواند کمی ریز باشد ، اما ما همچنین یک راهنما برای رفع آن داریم. خاموش شدن هنوز جای خود را دارد اگر مثلاً لپ تاپ خود را برای چند روز در کیف خود بگذارم ، احتمالاً آن را کاملاً خاموش می کنم – اما هرچه بیشتر از خواب استفاده کنید ، نگرانی شما کمتر خواهد شد آن زمان راه اندازی مزاحم.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه سرعت بوت رایانه خود را افزایش دهیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *