چگونه دی وی دی های را دیجیتالی کنیم

چگونه دی وی دی های را دیجیتالی کنیم

این روزها، تقریباً هر چیزی که بخواهید تماشا کنید را می‌توانید در یکی از بهترین سرویس‌های استریم فیلم پیدا کنید. در حالی که فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی تولید شده تجاری تحت قانون حق چاپ محافظت می‌شوند، و ما بازتولید غیرقانونی این مطالب را نمی‌پذیریم، اگر فیلم‌های خانگی (عروسی، فارغ‌التحصیلی،تولد 16 سالگی شیرین و غیره) را در قالب دیسک ضبط کرده‌اید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد. تبدیل آنها به دیجیتال را در نظر بگیرید.

دیجیتالی کردن DVD

مانند زمانی که نوارهای VHS خود را دیجیتالی می کنید، دیجیتالی کردن DVD و Blu-ray به حفظ خاطرات شما کمک می کند و به شما فرصت ویرایش و اشتراک گذاری آنها را با استفاده از بهترین نرم افزار ویرایش ویدیو می دهد.

در اینجا نحوه دیجیتالی کردن دی وی دی های خود، هم در خانه و هم با استفاده از یک سرویس آورده شده است.

چگونه دی وی دی های شخصی خود را در خانه دیجیتالی کنیم

دی‌وی‌دی‌های شخصی و بلو-ری یکی از فرمت‌های ساده‌تر برای دیجیتالی کردن در خانه هستند، اما برای تبدیل به چند مورد نیاز دارید:

رایانه ای با درایو DVD/Blu-ray یا درایو خارجی

چگونه دی وی دی های را دیجیتالی کنیم

اگر رایانه‌ای با درایو نوری دارید، احتمالاً آماده هستید، اما اگر با دستگاه یا لپ‌تاپ جدیدتری کار می‌کنید که فاقد درایو دیسک اختصاصی است، باید یک درایو خارجی انتخاب کنید.

درایوهای اصلی DVD خارجی نسبتاً ارزان هستند – معمولاً حدود 25 دلار – اما اگر درایو می خواهید که بتواند دیسک های Blu-ray را نیز بخواند، باید حدود 100 دلار هزینه کنید. در ادامه چند گزینه معرفی می کنیم که با ویندوز و مک سازگار است.

علاوه بر یک درایو دیسک، به برنامه ای برای ریپ کردن فایل ها از دیسک های خود و برنامه ای برای تبدیل فایل ها پس از این واقعیت نیاز دارید. هزاران برنامه برای رمزگذاری فایل ها وجود دارد. ما MakeMKV را برای ریپ و Handbrake را برای رمزگذاری پیشنهاد می‌کنی. هر دوی این برنامه‌ها نرم‌افزارهای منبع باز و رایگان هستند و برای Mac و PC در دسترس هستند.

 

هارد اکسترنال برای ذخیره فایل ها ویدیویی

ما همچنین خرید یکی از بهترین هارد دیسک های اکسترنال را برای ذخیره تمام فایل های ویدیویی خود توصیه می کنیم.

برای شروع، کافی است دیسک DVD یا Blu-ray خود را در یک درایو نوری متصل به رایانه خود قرار دهید.

MakeMKV را باز کنید و روی نماد دیسک کلیک کنید تا فرآیند شروع شود. MakeMKV به شما نشان می دهد که چه چیزی را می توان از دیسک جدا کرد، محتوای مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس یک پوشه خروجی را برای فایل های ذخیره فایل های ریپ شده انتخاب کنید.

برای شروع فرآیند، روی دکمه “Make MKV” کلیک کنید.

پس از اینکه فایل های ریپ شده در هارد دیسک شما ذخیره شدند، Handbrake را راه اندازی کنید تا آنها را به یک فایل MP4 تبدیل کنید، که به شما امکان می دهد آسان تر ویدیو را در دستگاه ها یا پلتفرم های مختلف ویرایش و پخش کنید. Handbrake شامل تعداد زیادی از پیش تنظیم‌های داخلی برای دستگاه‌های خاص است که بهینه‌سازی فایل‌های خود را برای هر جایی که قصد تماشای آن را دارید آسان می‌کند. Handbrake همچنین به شما امکان می‌دهد اندازه فایل‌ها را تغییر دهید که می‌تواند در هنگام کار با فایل‌های Blu-Ray بسیار مفید باشد.

یک بار دیگر، ما این فرآیند را فقط برای دی‌وی‌دی‌های شخصی یا دیسک‌های Blu-Ray توصیه می‌کنیم – موادی که دارای حق چاپ نیستند.

نحوه دیجیتالی کردن دی وی دی:خدمات پستی

چگونه دی وی دی های را دیجیتالی کنیم

دیجیتالی کردن دی وی دی های شخصی شما در خانه بسیار ساده تر از تبدیل نوارهای قدیمی VHS یا نگاتیوهای فیلم است. این فرآیند به تجهیزات و دانش تخصصی کمتری نیاز دارد، بنابراین جای تعجب نیست که شرکت های نسبتا کمی وجود دارند که این خدمات را به عنوان یک سرویس پستی ارائه می دهند. با این حال، درست مانند یک نوار VHS، فرمت DVD و Blu-ray بایگانی در نظر گرفته نمی شود. اگر فیلم شخصی روی یک دیسک دارید، ارزش داشتن یک کپی کاملا دیجیتال را نیز دارد. در اینجا برخی از شرکت هایی که این خدمات را ارائه می دهند آورده شده است.

DiJiFi

DiJiFi در بروکلین، نیویورک مستقر است و از سال 2007 رسانه های قدیمی را دیجیتالی می کند. عکس، اسلاید، نگاتیو، صدا، ویدئو، کتاب، میکروفیلم را مدیریت می کند و خدمات دیجیتالی سازی را برای تعدادی از سازمان های مستقر در نیویورک مانند Brooklyn Historical ارائه کرده است. جامعه، باغ های گیاه شناسی بروکلین و اداره آتش نشانی شهر نیویورک. همچنین یکی از معدود شرکت هایی است که در تبدیل دیسک های DVD به فایل های دیجیتال تخصص دارد. خروجی استاندارد NTSC 720×480 (4:3) و PAL 720×540 (4:3) است، اما این شرکت همچنین می تواند خروجی 16:9 در فرمت MP4 برای ویرایش یا اشتراک گذاری داشته باشد. فیلم را می توان در یک درایو USB ذخیره کرد. برای برآورد خدمات با DiJiFi تماس بگیرید.

Leave a Legacy

Leave a Legacy مستقر در فورت کالینز، کلرادو، از سال 2006 رسانه‌ها را دیجیتالی می‌کند. این برنامه دیجیتالی کردن را در فرمت‌های مختلف، از جمله تبدیل DVD به فرمت MP4، ارائه می‌دهد. علاوه بر تبدیل، فایل ها را در یک درایو خارجی با هزینه اضافی ذخیره می کند. رسانه ها را می توان شخصاً تحویل داد یا پست کرد. برای اطلاع از نرخ ها و زمان پردازش با شرکت تماس بگیرید.

Walmart

Walmart یک سرویس دیجیتالی یک‌اندازه‌تر را از طریق DVDWalmart، با نام YesVideo، ارائه می‌دهد. سرویس انتقال رسانه دیجیتال آن برای 30 دقیقه اول فیلمبرداری 15.96 دلار و برای هر 30 دقیقه اضافی 5.46 دلار است. فیلم را می توان با هزینه 12.96 دلار در یک USB ذخیره کرد و به مدت 60 روز در MemoryCloud به صورت آنلاین ذخیره می شود. رسانه‌ها را می‌توان پست کرد یا به صورت حضوری ارسال کرد. زمان ارائه خدمات ممکن است 3 تا 4 هفته طول بکشد.

Vudu

اگر به دنبال دیجیتالی کردن دیویدی ‌های تجاری یا دیسک‌های بلو-ری هستید. اساساً هر چیزی که تحت قانون کپی رایت محافظت می‌شود سرویسی مانند Vudu بهترین گزینه شما خواهد بود. دیسک Vudu به جمع آوری دیجیتال به شما امکان می دهد UPC دی وی دی ها و دیسک های Blu-Ray موجود خود را اسکن کنید، آن را به فرمت دیجیتال تبدیل کنید، که سپس قابل دانلود است یا از طریق برنامه Vudu قابل مشاهده است. هزینه سرویس تبدیل برای هر دیسک 2 دلار است و با iOS یا Android کار می کند. به خاطر داشته باشید که قرار نیست هر فیلمی توسط Vudu پشتیبانی شود، اما یک ابزار جستجو در وب سایت خود برای بررسی واجد شرایط بودن دارد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه دی وی دی های را دیجیتالی کنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *