چگونه در روزهای گرم تابستان دمای موتور خودروی خود را به سرعت کاهش دهیم؟!

دمای موتور

کاهش دمای موتور خودرو | قطعا شما نیز این روزها گرمای بی سابقه ی هوا را متوجه شده اید و در روزهای گرم تابستان زمانی که با خودروی خود بیرون می روید، دائما چشم شما به آمپر آب خودرو می باشد. بسیاری از افراد در این روزها به مکانیک ها مراجعه می نمایند تا شاید ترموستات خودرو و یا پمپ آب رادیات آن ها مشکل داشته باشد ولی در این میان بعد از تعویض این قطعات نیز بازهم شاهد افزایش آمپر آب در خودروی خود هستند.

برخی از افراد به دلیل عدم اطلاع از اصول اولیه ی نگهداری خود با کارهایی که انجام می دهند، سبب می شوند تا آسیب های جدی به خودروی آن ها وارد شود ولی در این بخش تصمصم گرفتیم تا روشی را برای شما معرفی کنیم تا به سرعت بتوانید در گرمای تابستان دمای خودروی خود را کاهش دهید. در صورتی که خودروی شما داغ کرده است و آمپر آب آن شدیدا بالا رفته، به منظور کاهش سریع دمای آن روشی به منظور سرعت بخشیدن به کاهش دمای آن وجود دارد که در ادامه مرحله به مرحله برای شما اعلام خواهیم کرد.

دمای موتور

کاهش سریع دمای موتور خودرو

  • خودروی خود را در یک محل که سایه می باشد پارک نموده و آن را خاموش نمایید.
  • کاپوت خودرو را باز نموده تا اینکه هوای تازه به موتور شما برسد.
  • هرگز به درب رادیاتور و اتصالات آن دست نزنید زیرا دمای آن ها بسیار بالا بوده و در صورت باز کردن درب آن ها سبب سوختگی شما می گردد.
  • هرگز تا زمانی که از سرد شدن کامل خودرو اطمینان حاصل نکرده اید، درب رادیات را باز نکنید؛ زیرا دمای آن بلاست و آب را با فشار زیاد به بیرون پرتاب می کند.
  • هرگز بر روی قطعات داغ موتور خودرو آب نریزید، زیرا خنک کردن سریع سبب ترک خوردگی و آسیب به قطعات می گردد.
  • وارد کابین خودرو شوید، شیشه های خودرو را پایین آورده و بخاری را با درجه ی بالا روشن کنید تا فن های بخاری تمامی گرمای داخل موتور را بداخل کابین هدایت نماید و از طریق پنجره ها خارج کند.
  • سوئیچ خودرو را باز نگه دارید تا فن های رادیاتور در حال چرخش باشند.
بیشتر بخوانید  همکاری ال جی برای ساخت خودرو های خودران

با انجام این مراحل، خودروی شما تنها در مدت زمان 15 الی 30 دقیقه خنک می شود. بعد از خنک شدن موتور خودرو اگر خودروی شما جوش آورده باشد، به آرامی درب رادیاتور را باز نموده و میزان آب بخار شده را جبران کنید. هرگز این نکته را فراموش نکنید که حتما پیچ هواگیری رادیاتور را نیز باز نمایید و در هنگام پر کردن رادیاتور هواگیری انجام دهید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه در روزهای گرم تابستان دمای موتور خودروی خود را به سرعت کاهش دهیم؟!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *