چگونه از یک ویدئو GIF درست کنیم ؟

شاید در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و اینستاگرام و حتی در پیام رسان هایی نظیر تلگرام و واتس اپ فایل های ویدئویی کوتاه که فقط در حد 2 ثانیه هستند را مشاهده کرده اید و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه یک تکه از فیلم را به صورت چنین ویدئوی کوتاهی در آورده اند؟! آیا ممکن است که چنین اتفاقی بیوفتد؟! در ادامه تصمیم داریم تا نحوه ی ساخت یک GIF از روی یک ویدئو را برای شما شرح دهیم.

گزینه ی اول: استفاده از سایت GIFS.COM

به منظور کار با سایت GIFS.COM در ابتدا ویدیو یوتیوب و یا ویدئو آنلاینی که قصد دارید از آن GIF بسازید را پیدا کرده و آدرس آن را ذخیره سازی نمایید.

GIF

اکنون وارد سایت GIFs.com شده و آدرس ویدیو خود را در داخل نوار سفید رنگ سایت وارد نمایید. با انجام این کار سایت GIFS.COM به طور اتوماتیک ویدیو شما را شناسایی می نماید. در صورتی که اینگونه نشد بر روی گزینه ی Create کلیک نمایید تا سیستم عادی پروسه ادامه یابد. در ضمن شما می توانید ویدیو را در داخل سایت نیز آپلود نمایید و اگر شرایط به هیچ عنوان آنطوری که انتظار داشتید پیش نرفت، می‌ توانید از این گزینه نیز به منظور ساخت GIF از ویدیو‌های YouTube هم استفاده نمایید.

GIF

در شرایطی که ویدیوها دارای بخش های تبلیغاتی نیز بودند، فراموش نکنید که با یک کلیک بر روی ضربدر از می توانید از نمایش آن‌ ها جلوگیری نمایید؛ زیرا اگر این کار را نکنید، این تبلیغات بر روی صفحات باقی می مانند و از زیبایی کلی فایل های GIF شما می‌ کاهند. با جلوگیری از به نمایش درآمدن تبلیغات به دنبال تایم لاین هایی که در زیر تصویر قرار دارند، بروید و زمان آغاز و پایان فایل GIF نهایی را تعیین نمایید. البته حواستان به مدت زمان GIFهایتان هم باشد. قطعا هر چه که GIFها طولانی تر باشند حجم نهایی آن‌ ها هم بیشتر می شود و در زمان آپلود و دانلود این فایل ها هم زمان و هم ترافیک بیشتری مصرف خواهد شد.

بعد از تعیین مدت زمان نهایی GIFها نوبت این است که بر روی آن‌ ها افکت، کپشن و یا استیکر بچسبانید. همچنین در این قسمت امکان برش بعضی از تصاویر یک GIF هم وجود دارد و می‌ توانید از این قابلیت هم برای کارهای مختلف استفاده نمایید ولی وقتی که در نهایت کار ویرایش‌ به اتمام رسید بر روی کلید Create Gif کلیک نموده تا فرآیند تولید GIF آغاز گردد.

GIF

زمانی که این فرآیند تمام شد صفحه‌ ای در برابر شما ظاهر خواهد شد که می‌ توانید با استفاده از آن فایل های GIF ساخته شده را دانلود نمایید و یا حتی آن ها با سایر افراد به اشتراک بگذارید. در این خصوص نیز باید بگوییم که نقطه ضعف سایت GIFS.COM این است که در انتها بر روی GIF های ساخته شده واترمارک اختصاصی خود را قرار می دهد که به منظور حذف آن باید 8 دلار به طور ماهانه به این وبسایت پرداخت نمایید.

GIF

گزینه ی دوم: استفاده از سایت GIPHY.COM

دومین روش محبوبی که این روزها تعداد زیادی از کاربران به استفاده از آن GIFهای جذاب تولید می کنند، استفاده از سایت  GIPHY می باشد. با استفاده از سایت GIPHY می‌ شود هم از طریق لینک‌ های یوتوب GIF تولید کنید و هم به شکل دستی از روی تصاویر GIF بسازید. همچنین، GIPHY یک ابزار بسیار کاربردی و خوب نیز به منظور ساخت و شخصی سازی GIFها ارائه می نماید که مانند آن را شاید در هیچ جایی پیدا نکنید.

برای آغاز کار با GIPHY باید در ابتدا لینک ویدیو مورد نظرتان را از یوتیوب کپی کرده و سپس به وبسایت giphy.com وارد شوید. حالا بر روی گزینه ی Create کلیک نموده و در پنجره بعدی لینک ویدیو مورد نظر خود را در باکس لینک‌ ها قرار بدهید.

GIF

در صفحه ی بعدی، زمان اغاز و پایان GIF خود را تعیین کنید و با کلیک کردن بر روی گزینه ی Continue to Decorate به دنبال ادامه ی مراحل باشید.

GIF

در قسمت بعد، در صورتی که علاقه داشتید، بر روی GIF در حال ساخت خود از کپشن یا استیکرها استفاده نمایید ولی وقتی که کار شما به اتمام رسید بر روی گزینه ی Continue to Upload کلیک نموده تا مراحل یک قدم دیگر هم به پیش بروند.

GIF

فرایند ساخت GIF که به اتمام رسید بر روی گزینه ی Upload to GIPHY کلیک نموده تا تصویر متحرکی که تولید کرده اید، منتشر گردد.

GIF

با انجام این کار پنجره ای در مقابل شما ظاهر می گردد که با استفاده از آن می‌ توانید فایل GIF خود را دانلود نمایید.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: digitaltrends

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از یک ویدئو GIF درست کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *