چگونه از گوگل مپ بدون باز کردن قفل آیفون استفاده کنیم ؟

گوگل مپ

این روزها با افزایش تعداد خودروها و شلوغ تر شدن معابر شهری بسیاری از افراد برای اینکه به مقصد خود سریعتر برشند از مسیریاب استفاده می نمایند. یکی از مسیریاب های بسیار پرطرفدار در میان کاربران ایران و به نوعی مسیریاب معروف کمپانی گوگل یعنی گوگل مپ (Google Maps) می باشد که علاوه بر ایران در سراسر دنیا کاربران بسیاری دارد. اکنون در این بخش تصمیم داریم تا ترفندی را به شما آموزش دهیم که بدون باز کردن آیفون خود از این اپلیکیشن کاربردی استفاده نمایید.

بله، درست شنیده اید، کاربران گوشی هوشمند کمپانی اپل یعنی آیفون‌ می‌ توانند بدون اینکه قفل گوشی آیفون خود را باز کنند، از مسیریاب گوگل استفاده نمایند. اساسا ویجت  گوگل مپ برای صفحه ی قفل گوشی های آیفون می‌ تواند یک میانبر بسیار قدرتمند و کاربردی به حساب بیاید و کاربران ‌می‌ توانند با استفاده از این اپلیکیشن بدون باز کردن قفل صفحه نمایش به راحتی استفاده نمایند. شما می‌ توانید بدون باز کردن قفل آیفون از صفحه‌ ی ویجت آیفون استفاده نمایید تا امکان دسترسی به راهنمایی‌ های گوگل مپ را بدون باز کردن هیچگونه پنجره‌ ای به همراه داشته باشید. کاربران دستگاه های آیفون به منظور ایجاد این ویجت اختصاصی باید چند مرحله‌ ی بسیار ساده‌ را که در ادامه توضیح خواهیم داد، دنبال نمایند:

گام اول

در ابتدا باید انگشت خود را بر روی صفحه اصلی گوشی آیفونتان که در حال قفل می باشد، به سمت چپ بکشانید. پس از این مرحله، شما می‌ توانید صفحه نمایش را با تمام ویجت های نصب‌ شده موجود مشاهده نمایید.

گوگل مپ

گام دوم

اکنون به منظور اضافه کردن ویجت گوگل مپ، باید انگشت خود را به سمت پایین کشیده و کلید Edit یا ویرایش را پیدا کنید. این گزینه در قسمت پایین همه ی ویجت های نصب شده قرار گرفته است.

گام سوم

پس از کلیک بر روی گزینه ی ویرایش، صفحه نمایش جدیدی برای شما به نمایش در می آید که دارای همه ی ویجت های موجود می باشد. هم اکنون می‌ توانید به پایین رفته و ویجت مسیریابی گوگل را از میان سایر ویجت ها پیدا کنید.

 

گوگل مپ

گام چهارم

در این گام، بر روی علامت سبز رنگ Add کلیک کنید تا ویجت Google Directions وارد نمای Today در صفحه ی ویجت های شما افزوده شود. از حالا به بعد، می‌ توانید تمامی مسیرها و همچنین زمان تقریبی به منظور مکان‌ های جستجو شده بر روی نقشه‌ ی گوگل را بدون باز کردن قفل نمایشگر آیفون بررسی نمایید.همچنین می‌توانید با استفاده از فلش‌ های جهت یابی بر روی ویجت مسیریابی گوگل راهنمایی‌ های مسیریابی را پیچ به پیچ دنبال نمایید تا اینکه به مقصد برسید.

گوگل مپ

اگر قصد دارید که این ویجت را از میان ویجت های خود حذف کنید، می‌ توانید به عقب و به همان صفحه قبلی بازگشته و با انتخاب گزینه‌ ی Edit و سپس آیکون منفی‌‎شکل قرمز در فهرست ویجت های نصب شده، گوگل مپ را از بین فهرست ویجت هایتان حذف کنید. زمانی که کارتان تمام شد، بر روی گزینه Done در قسمت بالا، سمت راست صفحه کلیک نماید.

به همین راحتی …!

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: gadgetsnow

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از گوگل مپ بدون باز کردن قفل آیفون استفاده کنیم ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *