چهار فنجان قهوه در روز خطر مرگ را در افراد کاهش می دهد!

خطر مرگ

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان است ، و مطالعات اخیر نشان می دهند نوشیدن آن مزایای زیادی دارد. بنا به گفته محققان به نظر می رسد مصرف روزانه قهوه خطر مرگ زود رس را کاهش می دهد.

بخش قابل توجهی از تحقیقات به مزایای بهداشت قهوه اشاره کرده اند. برخی مطالعات نشان داده اند خواص قهوه ممکن است از دیابت، بیماری پارکینسون، بیماری آلزایمر و حتی برخی از انواع سرطان جلوگیری کند. در حال حاضر، یک مطالعه جدید – ارائه شده در کنگره انجمن قلب شناسی اروپا (ESC) در بارسلونا، اسپانیا – به لیست منافع بالقوه بهداشتی قهوه افزوده است.

اولین محقق این مطالعه، دکتر آدلا نااررو، متخصص قلب بیمارستان دونوارا در پامپلونا، اسپانیا می باشد.

وی انگیزه اش از تحقیق را این چنین بیان می کند ” مطالعات قبلی نشان می دادند که مصرف قهوه ممکن است در مرگ و میر افراد دخیل باشد اما در یک کشور مدیترانه مورد بررسی قرار نگرفته است” دکتر نوارو و همکارانش اطلاعاتی را از پروژه Seguimiento Universidad de Navarra) SUN) جمع آوری کردند. این اطلاعات نشان دادند که رژیم غذایی خاورمیانه دارای مزایای پیشگیرانه ای نسبت به بسیاری از بیماری ها هستند.

خطر مزگ

در این مطالعه 19,996 نفر حدود 37 ساله شرکت کردند. از این افراد خواسته شد پرسش نامه ای برای ارزیابی میزان غذای مصرفی و مواد مورد مصرف پر کنند. علاوه بر این ها , مقدار مصرف قهوه , سبک زندگی و استفاده دخانیات و فعالیت بدنی  نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین شاخص قد و وزن هر یک از شرکت کنندگان , نمونه های خون و تست قند خون نیز اندازه گیره شده و سابقه دارویی افراد نیز ثبت گردید.

در نهایت، نتایج نشان داد که چهار فنجان قهوه 65 درصد خطر مرگ و میر را کاهش می دهد.

این تیم تحقیقی از مدل رگرسيون Cox جهت تنظيم عوامل مخرب بالقوه مانند سن، جنس و رعايت رژيم غذايی مديترانه استفاده کرده و بين افزایش مصرف قهوه و کاهش خطر مرگ ارتباطی یافتند. این تحقیقات کاهش 65 درصدی مرگ و میر به هرعلتی در افرادی که حداقل چهار فنجان قهوه در روز مصرف می کنند نسبت به افرادی که مصرف کمی دارند یا اصلا قهوه نمی نوشند، نشان داد.

بیشتر بخوانید  دلیل ارتباط بین افسردگی و اختلال در خواب چیست؟

دکتر نوارو و همکارانش دریافتند که برای بزرگسالان بالای 45 سال و بالاتر ، قهوه ، تاثیر مثبت بیشتری داشته , و مصرف هر دو فنجان قهوه به صورت روزانه ، در این گروه سنی , خطر مرگ و میر را  30 درصد کاهش می دهد.

دکتر نوارو افزود” یافته های ما نشان می دهد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در هر روز می تواند بخشی از یک رژیم سالم در افراد سالم باشد”

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چهار فنجان قهوه در روز خطر مرگ را در افراد کاهش می دهد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *