چربی های دور شکم خطر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

چربی

آیا می دانستید چربی های دور شکم خطر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهند؟

نقش چاقی در خطر ابتلا به سرطان به وضوح بیان شده است. اما اینکه چگونه باعث ایجاد سرطان می شود هنوز سوالی بی پاسخ است.

مطالعه جدید انجام شده در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان می دهد که پروتئین خاص آزاد شده از چربی می تواند سلول غیر سرطانی را به سلول سرطانی تبدیل کند. همچنین دانشمندان در طی تحقیقات موسسه مالی فدرال دریافتند، سطح پایین چربی شکم در مقایسه با چربی های زیر پوست پروتئین بیشتری آزاد کرده و رشد تومور را تشویق می کنند.

جیمی برنارد، نویسنده اصلی و استادیار فارماکولوژی و سم شناسی گفت: ” در حالی که پیشرفت های متعددی در درمان سرطان و بهبود کیفیت زندگی بیماران ایجاد شده است اما تعداد موارد جدید همچنان افزایش می یابد”.

وی افزود: ” درک علت ایجاد بیماری در کاهش تعداد بیماران سرطانی و درمان موثر با استفاده از تغییرات غذایی بسیار اهمیت دارد.”

براساس آمار بیش از یک سوم جمعیت جهان چاق هستند. چاقی به انواعی از سرطان از جمله سرطان سینه ، روده بزرگ ، پروستات ، رحم و کلیه مرتبط می شود. اما برنارد اشاره کرد، صرفا داشتن اضافه وزن دلیلی برای ابتلا به سرطان نمی شود.

برنارد بیان کرد: ” مطالعه ما نشان می دهد که شاخص توده بدنی یا BMI ممکن است بهترین شاخص نباشد. چاقی شکم یا تخصصی تر، سطوح پروتئینی به نام فیبروبلاست که باعث رشد فاکتور-2 می شود، شاخص بهتری برای خطر ابتلا به سرطان می باشد.”

ممکن است هر کسی به سرطان مبتلا شود، اما انتخاب رژیم غذایی مناسب , ورزش و ترک عادات مضر مانند سیگار کشیدن می‌تواند این احتمال را بسیار کم کند. برنارد اشاره کرد که او در حال تحقیق در مورد شناسایی ترکیبات ضد سرطان جدید است که می تواند اثرات FGF2 را متوقف کند.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  هوش مصنوعی , قدمی بزرگ در تشخیص سرطان برداشت

نظرات در مورد : چربی های دور شکم خطر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *