چرا گوشی کارت حافظه را نمیخواند؟

رم گوشی

از 2 گیگابایت به 1 ترابایت رسیده‌ایم. زمانی گوشی‌ها تنها 2 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داشتند اما حالا خبر می‌رسد که اپل به زودی از گوشی‌هایی با 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی رونمایی خواهد کرد!

مشکل ذخیره سازی فایل‌های در گوشی‌های هوشمند بسیار رایج است و از ابتدای عرضه تلفن‌های هوشمند، در کنار حافظه اصلی خود گوشی بسیاری از کاربران به استفاده از کارت حافظه روی آورده‌اند. نخواندن کارت حافظه توسط گوشی یکی از مشکلات رایجی است که اکثر کاربران با آن مواجه می‌شوند.

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله به صورت کامل دلایل نخواندن کارت حافظه در گوشی را بررسی و راهکارهای حل این مساله را بررسی می‌کنیم. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، با کمک اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

3 دلیل اصلی نخواندن کارت حافظه در گوشی

پیدا کردن مشکل نخواندن کارت حافظه توسط گوشی کار سختی نیست. معمولاً 3 دلیل اصلی موجب این اتفاق می‌شود. در ادامه این دلایل و نحوه رفع مشکل را با شما در میان می‌گذاریم.

رم گوشی

·         کارت حافظه شما اصل نیست

اولین و رایج‌ترین دلیل نخواندن کارت حافظه، اصل نبودن است. اگر کارت حافظه خود را به قیمت خیلی ارزان خریداری کرده‌اید، باید در سلامت و اصالتش شک کنید. کارت حافظه غیراصل اگر هم کار کند، به سرعت خراب شده و ممکن است همه اطلاعات ذخیره‌سازی شده شما را هم از بین ببرد.

برای اینکه از اصالت و سلامت کارت حافظه مطمئن شوید، می‌توانید کارت حافظه را در یک گوشی دیگر تست کنید. اگر هم Ram Reader دارید، پیشنهاد می‌کنیم با یک کامپیوتر کارت حافظه را تست کنید. اگر محصول سالم باشد، باید در دستگاه‌های دیگر به‌خوبی کار کند.

اگر کارت حافظه در هیچ دستگاهی خوانده نمی‌شود، متاسفانه کارت حافظه شما تقلبی است و باید یک کارت حافظه جدید بخرید. فروشگاه‌های معتبر اینترنتی مثل جانبی بهترین گزینه برای خرید رم گوشی، کارت حافظه و دیگر لوازم جانبی موبایل هستند و خیال شما را از بابت اصل بودن کالا راحت می‌کنند.

·         مشکل از گیرنده است؛ به کارت حافظه دست نزنید

در برخی موارد کارت حافظه سالم است اما گوشی به دلایل مختلف نرم افزار و سخت افزاری امکان خواندن مموری را ندارد. در حقیقت اگر آزمایش قبلی را تست کردید و کارت حافظه شما سالم بود، باید به سراغ حل مشکل گوشی برویم. چند راهکار برای حل مشکل نخواندن کارت حافظه وجود دارد:

  1. گوشی را خاموش و روشن کنید.
  2. مطمئن شوید بدافزاری بر روی گوشی نصب نیست. پیشنهاد می‌کنیم با یک آنتی ویروس از سلامت گوشی مطئمن شوید.
  3. در برخی موارد فرمت کردن کارت حافظه مشکل را برطرف می‌کند. البته دقت داشته باشید که همه اطلاعات شما از بین خواهد رفت.
  4. اگر هیچ کدام از روش‌های بالا جواب نداد و واقعاً به کارت حافظه نیاز داشتید، یک‌بار گوشی را ریست فکتوری کنید.

·         کارت حافظه و گوشی شما از فناوری‌های متفاوتی استفاده می‌کنند

در برخی موارد مشکل نه از گوشی است و نه از کارت حافظه. تنها تکنولوژی‌های به کار رفته در دستگاه‌ها یکی نیستند. این مشکل البته چندان رایج نیست و بیشتر در گوشی‌های هوشمند و کارت حافظه‌هایی رخ می‌دهد که یا بسیار جدید هستند یا بسیار قدیمی.

رم گوشی

برای حل مشکل کارت حافظه از کجا شروع کنم؟

اگر مراحل بالا را به ترتیب انجام دهید، به احتمال زیاد و بدون مراجعه به تعمیرکار می‌توانید مشکل را حل کنید. اما اگر هیچ‌کدام از روش‌های بالا جواب نداد، بهتر است به یک تعمیرکار گوشی مراجعه و از او کمک بگیرید.

فروشگاه جانبی؛ بهترین کارت حافظه و لوازم جانبی موبایل در دسترس شما

در این مقاله به صورت کامل به سوال « چرا گوشی کارت حافظه را نمیخواند؟»پاسخ دادیم. یکی از نکات اصلی و مشکلات مربوط به کارت حافظه، خرید کارت حافظه اصل است.

اگر به دنبال خرید کارت حافظه هستید، ما جانبی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جانبی، بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی لوازم جانبی موبایل در ایران است. جانبی فقط برای خرید کارت حافظه نیست. بلکه در این فروشگاه متنوع امکان خرید ساعت هوشمند، گلس گوشی و هدفون‌های بی‌نظیر از بهترین برندهای دنیا وجود دارد.

تمامی کالاهای جانبی اصل هستند و امکان تعویض کالا هم برای خریداران فراهم شده است. از طرف دیگر تنوع بالای محصولات موجب شده که موقع خرید دست بسیار بازی در انتخاب محصول مورد نظر خود داشته باشید. برای مثال تنها در صفحه قیمت پاور بانک، بیش از 100 ها پاوربانک جذاب و کاربردی وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم همین حالا با مراجعه به سایت جانبی، بهترین لوازم جانبی موبایل را از این فروشگاه تهیه کنید. در کنار فروشگاه، وبلاگ جانبی هم با انتشار مقالات به‌روز و کاربردی و پوشش اخبار حوزه فناوری، به سوالات مختلف شما پاسخ می‌دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا گوشی کارت حافظه را نمیخواند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *