بررسی امنیت لینک های دانلود که آنتی ویروس ها در اختیار ما قرار می دهند !

امنیت

چطور می توان امنیت لینک های دانلود را تشخیص داد ؟ در این مقاله این موضوع را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید. این روزها با افزایش محبوبیت فضای مجازی، علاوه بر اینکه دارای جذابیت های زیادی برای کاربران می باشد، می تواند امنیت آن ها را نیز به خطر بیندازد. بسیاری از هکرها به راحتی می توانند با روش های مختلف به اطلاعات شخصی شما نظیر حساب های کاربری شما دسترسی پیدا کرده و دردسرهایی را برای شما ایجاد کنند. یکی از این روش ها ارسال لینک های دانلودی می باشد که به راحتی می توانند به رایانه های شخصی شما و یا گوشی های هوشمندتان دسترسی پیدا کنند.

امروز قصد داریم پنج وبسایت را برای شما معرفی کنیم که به راحتی می توانید لینک های دانلود دریافتی خود را در آن ها بررسی کرده و از ایمن بودن این لینک ها مطلع شوید.

1- وبسایت AVG Threatlabs

یکی از بهترین وبسایت ها در زمینه ی تایید لینک های دانلود از لحاظ امنیتی AVG Threatlabs می باشد. تنها کاری که شما باید برای بررسی لینک خود در این وبسایت انجام دهید، این است که آدرس URL دریافتی خود را در این وبسایت کپی کنید و منتظر بررسی و اعلام نتیجه ی آن بمانید. همانطور که از قبل می دانید AVG یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی تایید امنیت می باشد و کاملا قابل اعتماد می باشد.

امنیت2- وبسایت Kaspersky VirusDesk

یکی از آنتی ویروس های مورد اعتماد و مشهور Kaspersky می باشد که بسیاری از افراد در سراسر دنیا از آن برای ایجاد امنیت در دستگاه های خود استفاده می کنند. شما می توانید ازطریق وبسایت virusdesk.kaspersky.com امینت لینک هایی که به آن ها اعتماد ندارید را بررسی نمایید. از طریق این وبسایت دو منظوره، هم می توانید از صحت لینک های دانلودی خود باخبر شوید و هم از فایل های آپلود شده ی مشکوک خود را بررسی نمایید.

امنیتتنها کاری باید برای بررسی لینک مورد نظرتان انجام دهید، این است که آدرس URL خود را در کادر وسط کپی نموده به روی گزینه ی SCAN  کلیک نمایید، سریعا بررسی ها توسط سایت صورت گرفته و نتیجه را به شما اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  هک شدن اطلاعات صفحه نمایش با استفاده از میکروفن

 

3- وبسایت ScanURL

وبسایت ScanURL یکی از وبسایت های مستقل در این زمینه می باشد که از طریق درگاه امن HTTPS چنین بررسی هایی را انجام می دهد و در واقع نحوه ی عملکرد این وبسایت به صورتی است که آدرس وارد شده توسط شما را در چند سایت دیگر مورد بررسی قرار داده و نتیجه را به شما اعلام می کند.

امنیت4- وبسایت PhishTank

آیا تاکنون در مورد حمله های Fishing چیزی شنیده اید؟ فیشینک یکی از روش های کلاهبرداری می باشد که هکرها از طریق راه اندازی یک سری وب سایت های جعلی به تمامی حساب های کاربری یک شخص و گذارواژه ها و حتی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی دسترسی پیدا می کنند و در این زمان می گویند که شما مورد حمله ی فیشینگ قرار گرفته اید. شما از طریق وبسایت phishtank.com می توانید تمام URL هایی که به آن ها مشکوک هستید را بررسی نمایید و اگر لینک وارد شده در لیست وب سایت های معتبر قرار داشته باشد، نتیجه را به شما اعلام می کند.

امنیت5- وبسایت گزارش شفافیت Google

کمپانی گوگل نیز در این زمینه کارهایی را انجام داده است. با استفاده از قابلیت گزارش شفافیت Google می توانید آدرس مورد نظر خود را وارد نموده و بررسی ها را انجام دهید.

امنیتتوجه داشته باشید که این روزها حملات Fishing بسیار زیاد شده و حتما قبل از باز کردن هرکدام از وبسایت ها از امنیت آن ها اطمینان حاصل کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی امنیت لینک های دانلود که آنتی ویروس ها در اختیار ما قرار می دهند !

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. کلآ اینا بررسی لینک هست. نه لینک دانلود

    بعدش شاید ی لینک باشه که فایل زیپ باشه ولی فایل زیپ پسورد داشته باشه. اینا لینک رو سالم نشون میدن

    – ویروس توتال
    – ترندمیکرو Trend Micro URL Safe
    – سیمنتک Norton Url Safe
    – وبروت Webroot Url Checker

  2. این مطلب خیلی خوبه و مهمه
    من گاهی به لینک های دانلود شک میکننم
    سایت ها هم که بسیار زیاد شدند و همه هم مطالب کپی و غیر اصیل
    آدم نمی دونه باید به کدومشون اعتماد کنه
    الان امنیت لینک و فایل های دانلودی رو که سرچ کردم فقط اینجا راهنمایی مناسب دیدم. این مطلب رو سرچ کردم چون همیشه فکر میکنم آنتی ویروس تلاش کافی برای اسکن فایل ها نمی کنه. مخصوصا فیلم ها رو که کلا بعنوان یک فایل فقط میشناسه ولی ممکنه بدافزار یا نرم افزار جاسوسی داشته باشه.