پنج بازی که پیش از پایان این نسل باید آن‌ها را تجربه کنید

 بازی‌ هایی که قرار است در این لیست به آن‌ها اشاره کنیم احتمالا برای کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن 5 و اکس‌باکس سری‌اکس هم منتشر خواهند شد. اگر این اتفاق برای این عناوین بیفتد و امکان تجربه‌ی آن‌ها برروی کنسول‌های نسل نهمی امکان پذیر هم باشد اما بازهم لذت تجربه‌ی این عناوین را آن طور که باید و شاید تجربه نخواهید کرد اما اکنون بهترین زمان برای تجربه‌ی آن‌هاست. در پایان یک نسل، بازی‌های جدید زیادی برای تجربه وجود ندارد، و زمانی که چنین وضعیتی برقرار است انتخاب عناوینی که تجربه‌ی آن‌ها در این نسل جامانده بهترین راه برای سرگرم شدن و لذت بردن است. معمولا عناوینی که در اواخر هر نسلی منتشر می‌شوند ظرفیت‌ها و قدرت‌های نسل بعد را نمایش می‌دهند.

اگر لیست و یا عناوین خاصی را از این نسل در نظر داشتید که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اید اکنون بهترین زمان برای آن است که به تجربه‌ی آن‌ها بپردازید. اگر لیستی ندارید و همچنان مشتاق تجربه‌ی بازی‌های این نسل هستید که احتمالا از دست شما در رفته‌‌اند، این پنج عنوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما تجربه کنید و از آن‌ها لذت ببرید پس تا پایان با ما همراه باشید.

SunSet OverDrive

توسعه‌دهنده: اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games)

پلتفرم‌ها: اکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی

انتشار: 6 آبان 1393 (28 اکتبر 2013)

قبل از آنکه این استودیو عنوان بزرگ Marvel Spider-Man را تولید کند، عناوین بزرگ دیگری چون Ratchet & Clank و یا Spyro the Dragon را خلق نموده بود. بیشتر بازی‌های اینسومنیاک مورد تحسین قرار گرفته‌اند و همچنین فروش بسیار بسیار خوبی داشتند اما به هر دلیلی بازی SunSet OverDrive با تمام خوبی‌هایی که داشت نتوانست فروش عجیب و یا بزرگی داشته باشد و به عبارتی آن‌طور که باید و شاید مورد توجه بازی‌بازان قرار نگرفت. باید این بازی را تجربه کنید. من بسیار به این عنوان علاقه داشتم و درنهایت به آن امتیاز 9.25 از 10 را دادم. من در نقدی که دررابطه با آن نوشتم گفتم:

“از طرفی احساس می‌کنید درحال تجربه‌ی عنوانی به سبک ابر قهرمان‌ها هستید آن هم در شهری که تمام آن با ستون‌هایی شبیه ستون فقرات عمل می‌کنند. از طرف دیگر، عنوانی به سبک شوتر یا تیراندازی تجربه می‌کنید که مدام شما را به دویدن، فرار و استفاده از مهارت‌ها هدایت می‌کند. و همچنین سبک سومی هم در بازی وجود دارد که برای شما بسیار غیر منتظره است. همگی این موارد درکنار یکدیگر شما را به سمت جهانی رنگارنگ و با صدها معما وارد می‌کنند که می‌توانید از تجربه‌ی آن لذت ببرید.

TearAway Unfolded

توسعه‌دهنده: مدیا مولکول (Media Molecule)، تریسر استودیوز (Tarsier Studios)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4

انتشار: 17 شهریور 1394 (8 سپتامبر 2015)

بازی TearAway، عنوانی خارق‌العاده برروی کنسول پلی‌استیشن ویتا بود. هرگز نمی‌توانستید جهانی زیباتر از آنچه در این بازی می‌بینید تا شخصیت شما به یک قهرمان تبدیل می‌شود را انتظار داشته باشید. در نهایت ای بازی برای پلی‌استیشن 4 نیز به صورت UnFold منتشر شدکه توانست دل تمامی کسانی که آن را تجربه کرده‌اند ببرد. برخی از عناصر بازی شبیه نسخه‌ی ویتا است اما از آنجا که بازی براساس صفحات لمسی و دوبین طراحی شده، گیم‌پلی آن برروی پلی‌استیشن 4 کمی متفاوت است اما با این وجود هنوز هم به خوبی کار می‌کند و می‌تواند شما را مدت زمان زیادی سرگرم نگه دارد.

بیشتر بخوانید  بازی جنجالی Rocket League برای نینتندو سوییچ معرفی شد

Lord Of The Fallen

توسعه‌دهنده: دک 13 اینتراکتیو (Interactive 13Deck)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

انتشار: 6 آبان 1393 (28 اکتبر 2014)

عنوان Lord Of The Fallen را می‌توان به عنوان یکی از شگفت انگیز‌ترین عناوین سال 2014 انتخاب کرد. نمره‌ی نقد و بررسی این عنوان را 8.5 از 10 دادم. درحالی که این بازی الهام گرفته شده از سری Dark Souls است اما طراحی بازی و باس ‌فایت‌ها به نحوی انجام شده که عنوانی کاملا متفاوت و جدید را شاهد هستیم. توانایی توسعه‌ی سلاح‌ها و تجهیزات همگی شما را به کشف همه چیز در محیط بازی ترغیب می‌کند و سبب می‌شود تا از تجربه‌ی بازی بسیار لذت ببرید.

Prey

توسعه‌دهنده: آرکان استودیوز (Arkane Studios)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

انتشار: 15 اردیبهشت 1396 (5 می 2017)

من فکر می‌کردم که همه باید تمام عناوین آرکان استودیوز را تجربه کرده باشند اما هر زمان که از دوستانم دررابطه با عناوین این استودیو سوال می‌پرسم آن‌ها می‌گویند که هنوز هیچکدام از بازی‌های آن را تجربه نکرده‌اند. رویدادهای ماجراجویانه در این بازی به تدریج از بین می‌روند و در عوض آزادی عمل شما به مراتب افزایش پیدا می‌کند و در نهایت شما عمیقا درگیر بازی و ماموریت‌های آن می‌شوید. دشمنان در عنوان یاد شده به مراتب وحشتناک‌تر از بازی‌های مشابه هستند. شما هیچ وقت نمی‌دانید از کجا می‌توانند به شما حمله کنند و اینکه آن‌ها دقیقا کجا مخفی شده‌اند. شاید آن‌ها شکل یک فنجان قهوه و یا یک صندلی را به خود گرفته باشند. هر لحظه و هرجایی حتی به فاصله برگرداندن روی شما ممکن است آن‌ها آماده‌ی شکار شما شوند. اگر از بازی درخشان BioShock لذت بردید، این عنوان تجربه‌ای مشابه با کیفیت و روایتی متفاوت به شما ارائه می‌کند. همچنین تعداد زیادی اسلحه در بازی وجود دارد که می‌توانید از تمام آن‌ها استفاده کنید.

Childen Of Morta

توسعه‌دهنده: دد میج (Dead Mage)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، رایانه‌های شخصی، مک

تاریخ انتشار: 12 شهریور 1398 (3 سپتامبر 2019)

هیچ حرفی در رابطه با این بازی ندارم. باید Child Of Morta را تجربه کنید به خاطر داستان خارق‌العاده‌، اکشن جذابش، پیوندهای خانوادگی جاری در آن، المان‌های نقش آفرینی و جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌اش و همچنین گویندگی عالیش که بسیار جذاب است تجربه کنید. دد میج عنوان بسیار بسیار ویژه‌ای را در دست دارد و شما می‌توانید آن را تقریبا با هر سیستم یا پلتفرمی که وجود دارد تجربه کنید. در این سفر 15 ساعته که با این بازی داشتم باید بگویم به معنای واقعی شیفته‌ی همه چیز آن شدم. از دد میج بابت خلق چنین اثر و تجربه‌ای ممنونم.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پنج بازی که پیش از پایان این نسل باید آن‌ها را تجربه کنید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *