پشتیبانی Chrome OS از گوگل اسیستنت

گوگل اسیستنت

بسیاری از افراد با گوگل اسیستنت آشنایی دارند , گوگل اسیستنت دستیار صوتی دیجیتالی که با گوشی های پیکسل , پا به بازار گذاشت , و توانست مسیر موفقیت و پیشرفت را به خوبی طی کرده و وارد دستگاه های مختلفی از جمله ایرفون‌ ها , گوشی های هوشمند اندرویدی و اسپیکر ها بشود. اما تا کنون ساپورت و پشتیبانی مناسبی از سوی گوگل اسیستنت نسبت به کروم بوک ها مشاهده نشده بود و فقط یک یک کروم بوک که به صورت اختصاصی برای پشتیبانی در نظر گرفته شده بود توانایی پشتیبانی را داشت.

اما مدتی است که اخبار و شایعاتی درباره یک پروژه به نام پروژه‌ی “کرومیوم جریت” در سایت ها و شبکه های مجازی منتشر شده است که از قرار معلوم هدف آن , حمایت و پشتیبانی از سایر کروم بوک ها توسط دستیار صوتی گوگل یعنی گوگل اسیستنت می باشد. در این پروژه مهندسین با اعمال یک به روز رسانی , وضعیت پیش فرض گوگل اسیستنت را غیر فعال کرده و امکان فعال سازی آن توسط کاربر , به صورت دستی , در موارد مورد نیاز فراهم شده است.

به هنگام فعال سازی یکی از دو عبارات OK Google یا Hey Google شنیده می شود , اما برخی نیز روشی دیگر برای فعال یا غیر فعال کردن گوگل اسیستنت معرفی کرده اند که این روش هنوز به طور رسمی توسط خود شرکت گوگل تأیید نشده است. در این روش , همانند پیکسل‌ بوک , دکمه‌ی خاص روی دستگاه تعبیه شده است و با فشردن آن , گوگل اسیستنت فعال یا غیر فعال می شود. هر چند که این پروژه به دلیل مشکلات مالی چند ماه به عقب افتاده است اما شرکت گوگل قول داده این اطلاعات را به طور کامل و تا ۱۸ اردیبهشت ۹۷ به صورت رسمی تأیید کرده و جزئیات را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پشتیبانی Chrome OS از گوگل اسیستنت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *