پردازنده ی Core i3-8130U اینتل رونمایی شد

اینتل

اینتل یکی از پردازنده هایی است که دارای دو هسته بوده و با فرکانس قابل توجهی حدود فرکانس ۳.۴ گیگا هرتز را رونمایی کرد. این پردازنده که از خانواده ی کبی لیک می باشد , جزو دسته ی i3-8130U است. در این سی پی یو از فناوری نصب استفاده شده و کیفیت آن نسبت به سایر محصولات ارتقا یافته است. فرکانس طبیعی و نرمال این پردازنده 2.2 گیگاهرتز اعلام شده است اما در حالت توربو فرکانس پردازش حدود یک و نیم برابر افزایش یافته و به 3.4 گیگاهرتز هم رسیده است.

شرکت اینتل در طی یک حرکت بزرگ در رقابتی که با شرکت رایزن جی دارد , تصمیم به تولید این پردازنده عجیب گرفته است. این پردازنده در گوشی های موبایل رده پایین مورد استفاده قرار می گیرد و جایگاهی در سی‌ پی‌ یو های نسل هشتم اینتل برای خود پیدا کرده است , با این که این پردازنده را عضوی از خانواده‌ ی کبی‌ لیک ریفرش معرفی کرده اند , اما شباهت خاصی میان مدل های دیگر و این مدل دیده نمی شود , چرا که بیشتر مدل ها دارای چهار هسته بودند و از فن آوری SMT که همان نصب سطحی است , بهره مند بودند. در میان محصولات قبلی , Core i3 , به عنوان ضعیف ترین طراحی خط تولید کور آی بود و تنها Core i3 نسل هشتم اینتل , i3-8130U است , جای تعجبی نیست که دیگر شرکت اینتل در محصولات خود از طراحی چهار هسته ای استفاده نکند.

چیزی که در این میان چندان جالب نیست این است که i3-8130U نسبت به مدل قبلی خود , یعنی i3-7130U , پیشرفت چندانی نداشته اما تغییرات آن به صورتی است که با این وجود تا حدی هم به مدل قبلی خود شباهت ندارد و نمی توان آن را کپی مدل قبلی دانست. فرکانس پایه ای که برای این مدل در نظر گرفته شده است ۲.۲ گیگاهرتز ثبت شده که همین فرکانس در مدل قبلی برابر با 2.7 گیگاهرتز اعلام شده است. توربو باعث شده این تراشه از شتاب بسیار بالایی برخوردار باشد. یکی دیگر از تفاوت های این پردازنده با مدل قبلی خود در حافظه‌ ی کش است. سرعت حافظه , مدل قبلی DDR4 – 2133 اعلام شده ولی در این مدل به DDR4 – 2400 افزایش یافته و همین امر باعث ارتقا چشم گیری در این مدل شده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده ی Core i3-8130U اینتل رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *