پردازنده بعدی اسنپدراگون 895 توسط سامسونگ تولید می شود

سامسونگ یکی از تولیدکنندگان بزرگ چیپ های موبایل بوده و در این بین کمپانی کوالکام قصد دارد بزودی چیپ پرچمدار اسنپدراگون 895 را با کمک سامسونگ به تولید برساند. بنابراین باید انتظار داشت این چیپ بسیار قدرتمند باشد.

علی رغم این واقعیت که کوالکام یکی از بزرگترین سازندگان تراشه است ، این شرکت کارخانه های خود را ندارد ، چیپست ها توسط تولید کنندگان شخص ثالث تولید می شوند. سامسونگ و TSMC به عنوان سازنده سیستم عامل های این شرکت عمل می کنند ، که به طور منظم رقابت هایی را بین خود ترتیب می دهند که برای انتشار پردازنده های برتر قرارداد می گیرند. گزارش شد که کوالکام آماده است تا تراشه پرچمدار سال 2022 (احتمالاً اسنپدراگون 895) را به غول کره جنوبی بسپارد.

طبق Notebookcheck ، سامسونگ قرارداد تولید جانشین Snapdragon 888. را دریافت خواهد کرد. مانند آخرین تراشه Samsung Exynos 2200 ، پلتفرم جدید کوالکام یک تراشه فناوری پردازش 4 نانومتری خواهد بود. احتمالاً ، در واقع ، آنها هنوز به طور کامل بر فن آوری فرآیند 4nm تسلط ندارند. سامسونگ به سادگی نام نسل سوم فناوری فرآیند 5nm (5LPA) را به 4LPE تغییر داد. و این توضیح می دهد “هیچ تفاوتی در عملکرد بین 5LPA و 4LPE”.

به یاد بیاورید که طبق شایعات ، جانشین Snapdragon 888 شماره مدل SM8450 و هسته های محاسباتی Kryo 780 را که بر اساس معماری Cortex-v9 ایجاد شده اند ، دریافت کرده است. ما انتظار داریم که در مورد هسته های سفارشی Cortex-X2 و Cortex-A710 صحبت کنیم ، همچنین وجود هسته های Cortex-A510 نیز انتظار می رود. شتاب دهنده ویدیو Adreno 730 وظیفه پردازش گرافیک را بر عهده خواهد داشت. SoC پیشرفته جدید باید در ماه دسامبر راه اندازی شود.

NVIDIA اهداف خود را برای خرید توسعه دهنده انگلیسی معماری پردازنده Arm از مالک فعلی اعلام کرده است. شرکت ژاپنی SoftBank ، با مبلغ 40 میلیارد دلار. اکنون این معامله در حال مذاکره با مقامات ضد انحصاری کشورهای مختلف است. مدیر عامل آینده کوالکام گفت که اگر معامله انجام نشود ؛ این شرکت آماده سرمایه گذاری در Arm و جذب افراد همفکر است.

در پایان ماه ژوئن ، کریستیانو آمون مسئولیت مدیر عامل کوالکام را بر عهده خواهد گرفت. او قبلاً درباره معامله بین NVIDIA و Arm تفکرات مشترکی داشته است. توسعه دهنده راه حل های ارتباط از راه دور آمریکایی آماده جذب سرمایه گذاران به پایتخت Arm است. اگر مالک فعلی ، SoftBank ، تصمیم به آوردن آن به بازار سهام عمومی دارد. به جای فروش دارایی های خود به NVIDIA. تا سال 2016 ، Arm یک شرکت دولتی بود. و مدیریت کوالکام متقاعد شده است که تنها در این وضعیت ، اکوسیستم ایجاد شده واقعاً باز خواهد ماند. در بین مشتریان Arm ، همانطور که رئیس آینده کوالکام یادداشت می کند ، در حال حاضر کسانی نیز هستند که این دیدگاه را دارند ، آنها در صورت لزوم آماده ارائه حمایت مالی از هلدینگ انگلیسی هستند. به عنوان مثال ، در میان مخالفان معامله بین Arm و NVIDIA ، تسلا و آمازون داریم.

بیشتر بخوانید  کدام شرکت اولین گوشی اسنپدراگون 895 را معرفی می کند

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده بعدی اسنپدراگون 895 توسط سامسونگ تولید می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *