پردازنده اگزینوس 1280 سامسونگ برای گوشی های اقتصادی در راه است

پردازنده اگزینوس 1280 سامسونگ برای گوشی های اقتصادی در راه است

سامسونگ، غول فناوری مستقر در کره جنوبی، بازیگر برتر بازار گوشی‌های هوشمند بوده و یکی از معدود تولیدکنندگانی است که چیپ‌ست‌های خود را تولید می‌کند تا گوشی‌های هوشمند را تامین کند.

این شرکت دارای مجموعه ای از تراشه های اگزینوس است که عمدتاً برای گوشی های هوشمند میان رده و پرچمدار / ممتاز هدف قرار می گیرند. با این حال، طبق آخرین گزارش، به نظر می رسد که سامسونگ در حال آماده شدن برای عرضه یک چیپست جدید برای گوشی های هوشمند سطح پایه است.

Tipster Ice Universe فاش کرده است که غول کره جنوبی در حال کار بر روی یک چیپست جدید Exynos 1280 است که با استفاده از فرآیند 5 نانومتری تولید خواهد شد. علاوه بر این، این گزارش می‌افزاید که مشخصات پایین‌تر از Exynos 1080 است، به این معنی که این تراشه جدید برای گوشی‌های هوشمند سطح پایه طراحی شده است.

در حال حاضر، اطلاعات زیادی در مورد این چیپست آینده برای گوشی های هوشمند مقرون به صرفه وجود ندارد، اما با توجه به اینکه 5G در حال حاضر به جریان اصلی تبدیل شده است، انتظار داریم این پردازنده با پشتیبانی از اتصال 5G عرضه شود.

در حال حاضر، Exynos 1080 چیپست محدوده شروع این شرکت است که یک پردازنده هشت هسته ای با یک هسته Arm Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با کلاک 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 است. در حال حاضر، به نظر می رسد Vivo تنها شرکتی باشد که از تراشه Exynos 1080 در گوشی های هوشمند خود استفاده می کند.

در آینده، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای افزایش استفاده از تراشه های سری اگزینوس خود در گوشی های هوشمند خود است و بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که چیپست سطح پایه آتی، Exynos 1280، گوشی های هوشمند عرضه شده توسط سامسونگ را تامین کند.

جدای از این، انتظار می رود این شرکت چیپست دیگری را نیز عرضه کند که احتمالاً Exynos 2200 با پردازنده گرافیکی AMD خواهد بود. این چیپست پرچمدار ارائه شده از این برند خواهد بود و در برخی مناطق به تلفن های هوشمند سری گلکسی اس 22 آینده نیرو خواهد داد.

سامسونگ تمرکز خود را به سمت تجارت چیپست تغییر داده است زیرا این شرکت قصد دارد کمتر به شرکت های دیگر وابسته باشد. این شرکت کره جنوبی همچنین نقش مهمی در توسعه اولین تراشه سفارشی گوگل برای گوشی های هوشمند – Tensor – ایفا کرد. گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد Tensor SoC نوعی از تراشه Exynos است.

بیشتر بخوانید  فقط 5 درصد کاربران آندروید سیستم عامل IOS را ترجیح می دهند!

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پردازنده اگزینوس 1280 سامسونگ برای گوشی های اقتصادی در راه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *