پراید با قیمتی بیشتر از 32 میلیون تومان !

پراید

پراید 32 میلیونی | اخیرا در بازار خودروهای داخل کشور، آشوب بسیاری به پا شده است و افراد برای خرید و یا فروش خودرو به نوعی با یکدیگر چالش های بسیاری دارند و آشفته بازاری بر سر قیمت خودروها در کشور برپا شده است. اکنون زمان آن فرا رسده که قیمت کارخانه و قیمت بازار خودرویی مانند پراید بکسان گردد و دیگر شاهد افزایش قیمت بی رویه نباشیم. اکنون گویا تصمیم دارند که قیمت پراید را به بیش از 32 میلیون تومان از درب کارخانه تغییر دهند.

پراید 32 میلیونی

به احتمال بسیار زیاد شورای رقابت از موضوع قیمت گذاری خودروها کنار گذاشته خواهد شد و احتمال دارد وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان، قیمت کارخانه ای خودروها را تقریبا 20 درصد افزایش دهند. این موضوع از گفته های یکی از اعضای هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می باشد که ایشان خبر از افزایش قیمت خودروها می‌دهند؛ مسئله ای که با اتفاق افتادن آن آشفتگی بازار خودرو ادامه دار شده و حتی ممکن است این شرایط نابسامان تشدید نیز بشود.

پراید

قبل از عید سال جاری انجمن قطعه سازان و خودروسازان دائما در حال مکاتبه با بهارستان بودند و نامه های بسیاری را به رئیس مجلس ارسال نمودند که ریاست جمهوری کشور نامه های فئق الذکر را به کمیسیون صنایع ارجاع داده بود و جلسات بسیاری در این خصوص برگزار گردید. مسئله ی مکاتبات که قبل از عید صورت پذیرفت این بود که قطعه سازان اعتقاد داشتند در صورتی که قیمت‌ ها حداقل 17 درصد افزایش پیدا نکند، نمی توانند به فعالیت خود ادامه بدهند.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اخیرا در طی جلسه ای که در خصوص قیمت خودروها در کمیسیون صنایع مجلس با حضور خودروسازان برگزار شد، قسم جلاله خورد، در شرایطی که هر پراید با قیمت نهایی 32 میلیون تومان فروخته شود این خودروساز ضرر نکرده است و حتی سودی نیز به آن تعلق نخواهد گرفت. مدیرعامل خودروسازی سایپا گفته است که قیمت 21 میلیونی هر پراید ضرری برابر با 12 میلیون تومان را برای سایپا به همراه خود دارد و در این شرایط در صورتی که افزایش قیمت صورت نپذیرد، قطعه سازان نیز به تولید خود ادامه نخواهند داد. اگر که قطعه تولید نشود، خودروهای نیمه کاره در پارکینگ شرکت های خودروسازی انبار خواهد شد و از سوی دیگر نیز تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور به طور کامل متوقف خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید  کاهش 46 درصدی تولید خودرو در ایران

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پراید با قیمتی بیشتر از 32 میلیون تومان !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *