ویژگی های پنهان فیس بوک که فقط کاربران خاصی می دانند

فیس بوک علی رغم مشکلات خود ، و تعداد زیادی از آنها ، همچنان میدان اصلی عمومی دیجیتال امروز است. سیاستمداران و روزنامه نگاران به سمت توییتر گرایش پیدا می کنند ، ژنرال Z عاشق Snapchat و TikTok است و فیس بوک در هر جای دیگر خلا را پر می کند.

رسوایی های چند ساله هنوز نتوانسته تأثیر زیادی در خط فیس بوک بگذارد. به گفته استاتیستا، در ایالات متحده و کانادا ، این سه ماهه بهترین درآمد تبلیغات در Q4 2020 را داشته است. کاربران فعال ماهانه در سیستم عامل در ایالات متحده / کانادا همچنان در حال افزایش هستند. فیس بوک مترادف با “اینترنت” نیست، اما وب سایت و برنامه های آن گزینه های شخصی سازی زیادی را ارائه می دهند. برای بیدار کردن استاد گورو شبکه های اجتماعی داخلی خود به ادامه مطلب بروید.

به موسیقی در Spotify Miniplayer گوش دهید

اعضای Spotify Premium در بازارهای منتخب اکنون می توانند آهنگ ها و پادکست های درون برنامه iOS و Android Facebook را گوش دهند. کاربران Spotify Free همچنین می توانند از طریق حالت تغییر شکل ، با تبلیغات از ویژگی جدید استفاده کنند. وقتی شما یا دوستتان آهنگی را از برنامه Spotify در Facebook به اشتراک می گذارید ، می توانید با ادامه پیمایش در Facebook ، play را فشار داده و به آن گوش دهید.

صندوق ورودی که شما حتی در مورد آن نمی دانید

اگر مدتی کاربر فیس بوک بوده اید ، احتمالاً پوشه ای پر از پیام های خوانده نشده دارید که حتی نمی دانید وجود آن وجود دارد: پوشه Message Requests. این جایی است که فیس بوک تمام اطلاعات نادرست را از افرادی که در حال حاضر با آنها دوست نیستید ارسال می کند. ممكن است پر از هجوم دبیرستان های قدیمی یا تعداد زیادی اسپمر نیجریه باشد. چه کسی می داند؟ فقط یک راه برای فهمیدن!

برای بررسی این پیام ها ، به Facebook.com بروید و روی نماد مسنجر (کلمه بادکنک با پیچ و مهره) در بالای صفحه اصلی فیس بوک خود کلیک کنید. برای رفتن به حالت تمام صفحه ، روی See All in Messenger در پایین کلیک کنید. روی نماد منوی بیضوی سه نقطه ای کلیک کنید و گزینه های پیام را انتخاب کنید. سپس انواع پیام های غریبه ها را مشاهده خواهید کرد.

ممکن است درج شده ای به نام See Spam وجود داشته باشد که کسانی را که سعی در برقراری ارتباط با شما دارند نشان می دهد اما پس از گزارش توسط دیگران احتمالاً سرویس آنها را لغو کرده اند. آنها را با خوشحالی پاک کنید.

همه دوستانی را که درخواست کرده اید مشاهده کنید

در مورد تمام افرادی که خواسته اید دوست شما باشند که درخواست شما را نادیده گرفته یا حذف کرده اند ، چه می کنید؟ فیس بوک این موضوع را پیگیری می کند. برای یافتن لیستی از افرادی که از شما متنفرند به facebook.com/friends/requests مراجعه کنید. یا شاید آنها فقط اینقدر فیس بوک را چک نمی کنند. احتمالاً هر دو

ببینید چه کسی در حساب شما جاسوسی می کند

آیا می خواهید بدانید کسی بدون اجازه شما به حساب فیس بوک شما وارد شده است؟ به تنظیمات> امنیت و ورود بروید و به جستجوی مکان ورود خود بپردازید. در اینجا ، همه ورودهای فعال فیس بوک خود را از طریق دسک تاپ یا دستگاه های تلفن همراه ، حتی در سراسر برنامه ها (مانند برنامه فیس بوک در مقابل برنامه مسنجر) پیدا خواهید کرد. (معمولاً) داده هایی را درباره مکان ، مرورگر و دستگاه ارائه می دهد. اگر چیزی به نظر ماهی می رسد ، از دستگاه های جداگانه خارج شوید (روی منوی سه نقطه ای> خروج از سیستم کلیک کنید) یا همه دستگاه ها را یک باره (به پایین پیمایش کنید و روی خروج از همه جلسات کلیک کنید) اگر به لپ تاپ دوست یا رایانه عمومی خود وارد شوید و فراموش کنید از سیستم خارج شوید ، این کار مفید است.

مقداری امنیت اضافی بیافزاید 

بهتر است برخی از لایه های امنیتی دیگر را در حساب فیس بوک خود وارد کنید. در اینجا سه ​​کار هوشمند وجود دارد که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید ، که در تنظیمات> امنیت و ورود پیدا خواهید کرد:

  1. احراز هویت دو عاملی را فعال کنید. ایده خوبی است که 2FA را در تمام حساب های خود پیاده سازی کنید. این بدان معناست که اگر کسی بخواهد در دستگاه جدیدی به حساب شما دسترسی پیدا کند ، به گذرواژه و کدی که توسط یک برنامه احراز هویت تولید شده یا از طریق متن ارسال شده است نیاز دارد.
  2. درباره ورودهای ناشناخته هشدار دریافت کنید. اگر شخصی از طریق دستگاه یا مرورگر ناشناخته وارد حساب شما شود ، Facebook می تواند به شما اطلاع دهد. (اگر از VPN استفاده می کنید ، ممکن است متوجه شوید که اگر سرور VPN در کشور یا کشور دیگری باشد ، هشدارهای مربوط به خود را دریافت می کنید. این قیمت هوشیاری است.)
  3. در صورت قفل شدن 3-5 تماس مطمئن را تعیین کنید. مخاطبین معتمد دوستان فیس بوکی هستند که اگر رمز ورود خود را فراموش کرده یا دستگاه تلفن همراه خود را گم کنید می‌توانند به شما کمک کنند دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید یا شخص شروری وارد سیستم شود و شما را قفل کند. اگر دیگر به آنها اعتماد ندارید ، می توانید بعداً مخاطبین مورد اعتماد خود را تغییر دهید.
بیشتر بخوانید  بلک بری به تصمیم فیسبوک و واتس اپ مبنی بر توقف پشتیبانی از گوشی هایش عکس العمل نشان داد

مشاهده “Friends” را محدود کنید

شما می توانید افرادی را که پست های فیس بوک شما را می بیند کنترل کنید همه ، دوستان ، دوستان دوستان یا فقط افراد خاص. اگر “دوست” دارید نمی خواهید از همه پست های خود چشم پوشی کنید ، دسترسی آنها را محدود کنید. به صفحه نمایه دوستی که می خواهید محدود کنید بروید. روی دکمه دوستان با رنگ خاکستری کلیک کنید (منوی سه نقطه ای> دوستان در تلفن همراه) ، و ویرایش لیست دوستان> محدود شده را انتخاب کنید. آن دوست دیگر آنچه شما ارسال می کنید را نمی بیند مگر اینکه یک پست عمومی باشد. با رفتن به facebook.com/bookmarks/lists و کلیک روی محدودیت، می توانید افراد موجود در این لیست را بررسی کنید.

دوستان غیرفعال را آن فالوو کنید

از لحاظ تئوری ، تمام دوستان فیس بوکی شما در واقع افرادی هستند که دوست دارید و می خواهید از آنها بشنوید ، اما این واقع بینانه نیست. اما بی ادبی است که از عمه خود یا همکلاسی دبیرستان دبیرستان خود دفاعی کنید. راه ساده را انتخاب کنید و آنها را دنبال نکنید. پست های آنها در خبرخوان شما نمایش داده نمی شود ، اما در مورد فیس بوک همچنان “دوست” خواهید بود. با انتخاب بیضیات و کلیک بر روی “لغو پیگیری [دوست]” از اخبار اخبار پیگیری کنید. به آنها اطلاع داده نمی شود و می توانید با آرامش پیمایش کنید. بعداً با رفتن به تنظیمات و حریم خصوصی> تنظیمات اخبار خبری> اتصال مجدد ، دوستی مجازی خود را دوباره فعال کنید.

 

ذخیره کردن پست برای بعدا

فیس بوک غیرممکن است که بازگشت و یافتن چیزی را که در گذشته طی یک پیمایش اخیر انجام داده اید غیرممکن است. آن دستور خوش طعم یا مقاله جالب را از دست ندهید. آن را برای بعد ذخیره کنید روی منوی بیضوی در سمت راست بالای هر پستی ضربه بزنید و گزینه Save link یا Save را انتخاب کنید تا بعداً از منوی کشویی تماشا کنید. با این کار پیوند به پوشه ذخیره شده شما ارسال می شود. پوشه ذخیره شده شما کجاست؟ در واقع تا وقتی چیزی را ذخیره نکنید آن را نمی بینید. سپس نوار Saved کمی بنفش در نوار مورد علاقه های سمت چپ روی دسکتاپ ظاهر می شود. روی منوی همبرگر در تلفن همراه ضربه بزنید. پست های ذخیره شده منقضی نمی شوند اما در صورت پاک کردن پوستر اصلی ممکن است از بین بروند. اگر یک پس انداز پرکار هستید ، می توانید موارد ذخیره شده خود را در مجموعه ها قرار دهید تا مرتب بمانند.

 

مدت زمان وقت گذاری در فیسبوک

آیا نگران هستید که وقت زیادی را در فیس بوک بگذرانید؟ در برنامه تلفن همراه ، اکنون می توانید دقیقاً بفهمید که روزانه چه مدت را در سایت می گذرانید. به منوی همبرگر> تنظیمات و حریم خصوصی> زمان خود در Facebook بروید. نمودار میله ای در See Time چند دقیقه در روز در هفته گذشته را نشان می دهد. برای دیدن استفاده روزانه در مقابل شب و تعداد کل بازدیدها ، انگشت خود را به سمت چپ بکشید. در بخش «مدیریت زمان خود» ، یادآوری روزانه را تنظیم کنید تا زمانی که از برنامه استفاده کرده اید مدت زمان مشخصی به شما اطلاع داده شود و یک برنامه زمانبندی حالت آرام را برای بی صدا کردن اعلان های فشار ایجاد کنید.

همچنین می توانید از ویژگی داخلی iOS ScreenTime در تنظیمات برای بررسی استفاده کلی از شبکه اجتماعی خود استفاده کنید و محدودیتی را تعیین کنید، شاید یک ساعت در روز در همه رسانه های اجتماعی (از جمله فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام ، واتس اپ و موارد دیگر) Android کاربران می توانند بهزیستی دیجیتال را امتحان کنند. هیچ معادل دسک تاپ برای Facebook.com وجود ندارد ، اما شما می توانید از برنامه RescueTime برای نظارت بر خود در Facebook و فراتر از آن استفاده کنید.

 

یک کپی کامل از محتوا

آیا کپی شخصی خود را از هر آنچه که در فیس بوک به اشتراک گذاشته اید – برای فرزندان یا ذخیره قبل از حذف حساب خود می خواهید؟ هر پست ، هر تصویر ، هر فیلم ، هر پیام و مکالمه چت (بدون ذکر همه تنظیماتی که احتمالاً فکرش را هم نمی کنید)؟ به تنظیمات> اطلاعات Facebook خود> بارگیری اطلاعات خود بروید. برای تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید بارگیری کنید ، چارچوب زمانی که می خواهید و فرمت داده باید وارد شود ، از آنجا دستورالعمل ها را دنبال کنید. ایجاد پرونده را انتخاب کنید. بسته به مقدار چیزهایی که در حساب خود ذخیره کرده اید ، ممکن است مدتی طول بکشد تا فیس بوک آن را جمع آوری کند. هنگامی که آماده بارگیری است ، اعلانی دریافت خواهید کرد.

 

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ویژگی های پنهان فیس بوک که فقط کاربران خاصی می دانند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *