ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟

ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟

حتما همه ی شما از دوستان و آشنایان خود شنیده اید که می گویند کامپیوتر ما ویروسی شده است ولی برخی از ویروسی شدن دستگاه خود نشانه هایی ندارند و تنها چنین چیزی را بیان می دارند!. شاید برای شما نیز پیش آمده که دردسرهای زیادی را به دنبال ویروسی شدن کامپیوتر خود کشیده اید و بسیاری از برنامه ها و فایل های مورد نظرتان نیز در پی این مسئله از دست رفته است. اکنون ما در این بخش قصد داریم نشانه هایی را در این خصوص برایتان شرح دهیم تا در صورت مشاهده ی این نشانه ها قطع به یقین مطمئن شوید چنین مسئله ای برای کامپیوتر شما پیش آمده است و برای حل آن اقدام نمایید.

1.مرورگر وب شما به درستی کار نمی کند

تقریبا یک دهه ی پیش این مسئله وجود داشت که بسیاری از مرورگرها در حین باز شدن سریعا کاربر را به صفحات پاپ آپ انتقال می دادند و علاوه بر عدم فعالیت صحیح کامپیوتر، کاربر را نیز عصبی می کرد ولی امروزه بسیاری از این صفحات پاپ آپ توسط خود مرورگر بلاک می شوند. اما اگر پس از بستن مرورگر خود نیز همچنان صفحات پاپ آپ را دریافت کردید، نشان از این دارد که دستگاه شما به ویروس آلوده شده است.

ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟بسیاری از صفحاتی که مشاهده می کنید از زبان یک آنتی ویروس صحبت می کنند ولی خودشان عامل بروز ویروس می باشند. تنها عامل نشاندهنده ی ویروس صفحات پاپ آپ نیستند و از دیگر نشانه های ویروسی شدن اضافه شدن ابزارهای مختلف به نوار ابزار مرورگرتان نیز می باشد که حتما به نوار ابزار مرورگر خود نیز توجه نمایید.

2.آنتی ویروس غیر فعال می شود

ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟اگر یک دزد بخواهد وارد منزل شما شود قطعا اولین کاری که می کند سیستم امنیتی منزل شما را غیر فعال می کند، این امر مصداق بارز همین ویروس ها می باشد که سبب می گردد سیستم آنتی ویروس شما به طور کلی مختل شود و دیگر امکان بروزرسانی نداشته باشد تا به راحتی بتوانند به سیستم شما تسلط کامل را داشته باشند. اگر خودتان بروزرسانی را غیر فعال نکرده اید قطعا سیستم شما ویروسی شده است.

3.کند شدن سرعت کامپیوتر

کاهش سرعت کامپیوتر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و تنها وجود بد افزارها نمی تواند سبب کاهش سرعت گردد. قبل از اینکه فکر کنید کامپیوتر شما ویروسی شده است باید سیستم های سخت افزاری خود را بررسی کرده و سپس به ویروسی شدن دستگاه خود فکر کنید. اگر دلایلی برا کاهش سرعت کامپیوتر خود پیدا نکردید به راحتی می توانید بگویید کامپیوتر یا لپ تاپ شما ویروسی شده است.

بیشتر بخوانید  پیامکی که حامل ویروس می باشد!

ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟یکی از نشانه های ورود یک بد افزار این است که به محض ورود به یک سیستم بسیاری از نرم افزارها را در پس زمینه ی کامپیوتر شما فعال می کند که سبب آسیب رسیدن به بخش های اصلی کامپیوترتان می گردد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

4.8/5 - (5 امتیاز)

نظرات در مورد : ویروسی شدن کامپیوتر چه نشانه هایی دارد؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *