هوش مصنوعی موبایل هواوی در IFA 2017

هواوی

هوآوی از آینده هوش مصنوعی موبایل در IFA 2017 رونمایی کرد. “ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی، از Kirin 970، اولین پلتفرم هوش مصنوعی موبایل هوآوی رونمایی کرد”

هوآوی در نمایشگاه IFA از عصر جدیدی در حوزه تلفن های هوشمند پرده برداری کرد! ریچارد یو، مدیرعامل هوآوی در سخنرانی خود از برنامه هوآوی برای آینده هوش مصنوعی (AI) با رونمایی از چیپ Kirin 970 سخن گفت. هوآوی با تلفیق سرعت پردازش هوش مصنوعی با قدرت فضای ابری (Cloud)، تجربه هوش مصنوعی را به زندگی شخصی کاربران وارد کرده و نحوه تعامل ما با تجهیزاتمان را تغییر می دهد.
ریچارد یو مدیرعامل هوآوی در سخنرانی خود در IFA گفت :”اگر به آینده تلفن های هوشمند نگاه کنید متوجه می شوید که ما هم اکنون در آستانه عصری جدید و هیجان انگیز هستیم.” او افزود :”هوش مصنوعی در موبایل، در واقع تلفیق هوش مصنوعی در خود دستگاه با هوش مصنوعی در فضای ابری است. هوآوی متعهد است که تلفن های هوشمند (Smart Phone) را به تلفن های برخوردار از هوش مصنوعی (Intelligent Phone) با ایجاد قابلیت های فراگیر در توسعه هماهنگ چیپ، سخت افزاردستگاه و فضای ابری ارتقا دهد. هدف نهایی ما این است که تجربه کاربری بسیار بهتری خلق شود. چیپ Kirin 970 اولین پیشرفت در یک سری از پیشرفت های جدیدی است که قابلیت های قدرتمند هوش مصنوعی را به تجهیزات ما وارد کرده و فضای رقابتی جدیدی را ترسیم می کند.”
پس از سال ها توسعه، هوش مصنوعی در فضای ابری کاربردهای جدیدی یافته است، ولی تجربه کاربری آن همچنان فضای بیشتری برای بهبود در حوزه هایی مانند سرعت، پایداری و حفظ اطلاعات شخصی دارد. هوآوی معتقد است هوش مصنوعی در فضای ابری و هوش مصنوعی در خود دستگاه همدیگر را کامل می کنند. هوش مصنوعی در خود دستگاه، قابلیت های تشخیصی قدرتمندی را که پایه فهم و یاری رساندن به مردم است را ارائه می کند و همچنین حسگرها حجم زیادی از داده های بهنگام، هدفمند و شخصی سازی شده را فراهم می نمایند. با پشتیبانی قابلیت های قدرتمند پردازشی در چیپ، دستگاه شناخت بهتری از نیازهای کاربر پیدا کرده و خدمات کاملاً شخصی سازی شده و در دسترسی را به کاربر خود ارائه می کند.
چیپ Kirin 970 از 8 هسته پردازشی CPU و 12 هسته پردازش گرافیکی (GPU) نسل جدید بهره مند است. معماری ساخت این چیپ 10 نانومتری بوده و در آن 5.5 میلیارد ترانزیستور در تنها یک سانتی متر مربع جای گرفته است. پرچم دار Kirin 970 جدید هوآوی، اولین پلتفرم هوش مصنوعی در موبایل است که از یک واحد پردازش عصبی یا Neural Processing Unit (NPU) مختص به خود بهره مند شده است. در مقایسه با یک پردازنده هشت هسته ای Cortex-A73، Kirin 970 با معماری ساخت و محاسباتی خاص خود می تواند تا 25 برابر کارایی بیشتر با 50 درصد بهروری بهتر را ارائه نماید. این به این معناست که Kirin 970 می تواند وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را سریع تر و با انرژی خیلی کمتر به انجام برساند. در یک تست تشخیص تصویر، Kirin 970 در هر دقیقه 2000 تصویر را پردازش کرد که بسیار سریع تر از چیپ های حال حاضر موجود در بازار است.
هوآوی، Kirin 970 را یک پلتفرم باز برای هوش مصنوعی در موبایل قرار می دهد تا برای توسعه دهندگانی که می توانند کاربردهای جدید و خلاقانه برای قابلیت های پردازشی آن ایجاد کنند، این امکان را فراهم آورد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوش مصنوعی موبایل هواوی در IFA 2017

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *