هوآوی Mate X2 معرفی شد؛ آیا باید منتظر گوشی‌های تاشوی بیشتری در آینده باشیم

هوآوی Mate X2

هوآوی Mate X2 به عنوان جدیدترین گوشی تاشوی جهان معرفی شد. این دستگاه مجهز به پردازنده کرین 9000 5G است.

شرکت هوآوی از گوشی تاشوی جدید خود با نام هوآوی Mate X2 رونمایی کرد. نسل جدید گوشی هوشمند پرچم‌دار و منعطف هوآوی می‌تواند تجربه جدید و هیجان‌انگیزی را با طراحی منحصر به فرد Falcon Wing Design رقم بزند.

هوآوی Mate X2 با نمایشگر تاشوی خود، گویا دو گجت در یک دستگاه است؛ کاربران با خرید این دستگاه، مالک یک گوشی هوشمند هستند که به راحتی تبدیل به یک تبلت باکیفیت خواهد شد. 

هوآوی Mate X2 از فاکتورهای مهندسی قابل توجهی برخوردار بوده و این مسئله را می‌توان در باز شدن ساده و روان صفحه نمایش متوجه شد. شاسی کامپوزیت فیبر کربن و استیل با مقاومت بالا نه تنها توانسته‌اند یک دستگاه سبک را به ارمغان آورند، بلکه موفق به افزایش استقامت دستگاه هم شده‌اند. 

گوشی تاشوی جدید هوآوی با ترکیب دوربین چهارگانه Ultra Vision Leica، سیستم صوتی استریوی قدرتمند با بلندگوی دوگانه و تراشه قدرتمند و با سرعت بالای کرین 9000 5G، نمونه‌ای از یک گوشی تاشوی قدرتمند بوده که مبتنی بر بهترین فناوری‌های ارائه شده در صنعت موبایل است.

«ریچارد یو» (Richard Yu)، مدیر عامل و مدیر بخش مشتریان هوآوی در این مراسم درباره این گوشی گفت: «هوآوی Mate X2 با مجهز بودن به بهترین نوآوری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در هسته مرکزی خود، یک جهش بزرگ رو به جلو داشته است و می‌تواند تعیین کننده مسیر گوشی‌های تاشوی در آینده باشد.»

وی افزود: «با این که گوشی تاشوی قبلی هوآوی یعنی Mate Xs موفقیت زیادی را کسب کرده، اما ما همواره به دنبال راه‌های جدید برای بهبود شرایط تولید دستگاه‌های جدید هستیم. هوآوی Mate X2 با نوآوری‌های جدید و بهبود تجربه کاربری خارق‌العاده خود، آینده جدیدی از فناوری گوشی‌های هوشمند ترسیم می‌کند.»

Falcon Wing Design ؛ طراحی منحصر به فرد Mate X2

طراحی گوشی تاشوی هوآوی Mate X2 به گونه‌ای است که به طور کاملا جذاب و با گوشه‌هایی صاف از اطراف جمع می‌شود. قسمت پشتی به گونه‌ای طراحی شده که هنگام بسته‌بودن نمایشگر ثانویه، فقط 4.4 میلی‌متر ضخامت دارد. نقطه تعادل کمی از مرکز دستگاه دور است، بنابراین در دو حالت باز و بسته بودن، کاملا تعادل برقرار است.

با در نظر گرفتن طراحی نمایشگر دوگانه پرچم‌دار جدید هوآوی باید گفت سایز نمایشگر منعطف هوآوی Mate X2 معادل 8 اینچ بوده که یکی از بزرگ‌ترین‌های گوشی هوشمند به حساب می‌آید. همچنین هوآوی Mate X2 مجهز به یک لایه نانو اپتیکال کنترل مغناطیسی بوده که می‌تواند بازتاب نور را به حداقل برساند. 

اما اگر از گوشی بدون باز کردن نمایشگر انعطاف‌پذیر آن استفاده کنید، با یک نمایشگر 6.45 اینچ اولد مواجه خواهید بود. هر دو نمایشگر از وضوح فوق‌العاده بالا، نرخ لمس عالی و نرخ تازه‌سازی 90 هرتز به منظور ارائه تجربه‌ای سازگار با تغییر حالت کاربری برخوردار هستند.

هنگامی که نمایشگر دوم و انعطاف‌پذیر هوآوی Mate X2 بسته باشد، یک گوشی هوشمند با طراحی زیبا را مشاهده خواهید کرد که نسبت ابعاد تصویر آن معادل 9:21 بوده و با برنامه‌های اصلی، سازگار است. هنگامی که نمایشگر انعطاف‌پذیر را باز کنید، یک دستگاه هوشمند گسترده با نسبت ابعاد تصویر 7.1:8 در اختیار خواهید داشت که می‌تواند تجربه‌های بصری جذابی را به صورت عمودی و افقی ارائه دهد.

هوآوی Mate X2 در کنار ظاهر مینیمالیستی خود، یک نوآوری جدید دیگر را در صنعت گوشی‌های تاشو ارائه می‌کند؛ یک لولای پیچیده چند بعدی که هوآوی برای تولید آن، بیشتر از پنج سال زمان صرف کرده است. در حقیقت از طریق یک مکانیسم بهم پیوسته چند بعدی، لولا می‌تواند حفره‌ای مانند قطره آب را برای قرارگیری نمایشگر هنگام بسته شدن ایجاد کند.

 در نهایت این فرایند باعث می‌شود تا دستگاه با یک شکاف تقریبا نامحسوس به صورت کامل، بسته شود و هنگام باز شدن هم خطوط و تغییرات ایجادشده را به حداقل برساند. همچنین ورودی‌های کناری دستگاه هم پنهان خواهد شد تا از ورود هرگونه گرد و غبار یا آلودگی جلوگیری کند و بدین ترتیب، بروز آسیب‌های احتمالی به حداقل می‌رسد.

تجربه جدید باز شدن گوشی تاشو

هوآوی Mate X2 با دو نمایشگر خود، بهترین وضعیت‌ در هر دو حالت گوشی هوشمند و تبلت را ارائه می‌دهد. نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند منطقه دید وسیع‌تری را ارائه دهد و بسته شدن نمایشگر هم باعث می‌شود تا حمل آن، ساده‌تر شود. هوآوی با استفاده از تحقیقات گسترده‌ای که انجام داده، حالت تاشو را از ابتدا به گونه‌ای طراحی کرد تا بتواند تجربه منحصر به فردی را برای کاربران رقم بزند. هوآوی Mate X2 را می‌توان گزینه‌ای عالی برای مرور اینترنت، خرید آنلاین یا انجام بازی در خانه معرفی کرد. 

بیشتر بخوانید  مزایای NPU در در گوشی جدید هواوی Mate 10

هوآوی با الهام از تکنیک دوربین Long-Take موفق شده جلوه‌های انتقال رابط کاربر را روی Mate X2 روان‌تر‌ و کارآمدتر کند. تم منحصر به فرد و پویای هوآوی Mate X2 هنگام باز شدن نمایشگر دوم، تجربه متفاوتی را برای کاربران رقم خواهد زد. صفحه نمایش بزرگ هوآوی Mate X2 با مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوشمند طراحی شده که در کنار قابلیت Multi-Tasking تکمیل می‌شود. در حقیقت با قابلیت‌هایی همانند Smart Multi Window ، پنجره شناور (Floating Window)، App Multiplier در کنار App Bubble و سایر موارد، کاربران می‌توانند به صورت کاملا موثر چند فعالیت متفاوت را در یک نمایشگر و به صورت هم‌زمان انجام دهند.

قابلیت Multi-Window به کاربران اجازه می‌دهد بدون به حداقل رساندن تعداد برنامه‌های فعال و در سریع‌ترین زمان ممکن، محتوای سایر برنامه‌ها را مشاهده کنند.

همچنین قابلیت App Multiplier به کاربران این امکان را می‌دهد تا چندین بخش از یک برنامه مشخص را باز کنند؛ فرض کنید اگر قصد داشته باشید بخش‌های مختلفی از برنامه NotePad را به صورت همزمان باز کنید، در Mate X2 امکان‌پذیر خواهد بود. کاربران می‌توانند از طریق MeeTime، محتوا را با سرعت و به سادگی و تنها با کشیدن فایل‌ها روی رابط چت، اشتراک‌گذاری کنند؛ توجه داشته باشید که این کار بدون محدودیت در اندازه، حجم یا فرمت فایل انجام می‌شود.

ارائه بهترین عملکرد در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند

اگر از زیبایی هوآوی Mate X2 بگذریم، می‌توان این دستگاه را یک منبع فوق‌العاده قدرتمند و متنوع دانست که قابلیت‌های دیداری و شنیداری را با تراشه‌ای بسیار سریع و کم مصرف پشتیبانی می‌کند و در کنار آن، پشتیبانی از اتصال سریع و پایدار را هم ارائه می‌دهد.

هوآوی Mate X2 به عنوان یک گوشی هوشمند پرچم‌دار با مجهز شدن به دوربین چهارگانه Ultra-Vision Leica Quad توانسته در صنعت دوربین گوشی‌های هوشمند پیشتاز شود و به کاربران اجازه خواهد داد تا در هر لحظه از زندگی خود، بتوانند تصاویر خارق‌العاده‌ای را ثبت کرده و به اشتراک‌ بگذارند. 

دوربین 50 مگاپیکسلی Super Sensing Wide را می‌توان یکی از نخستین سنسورهایی دانست که مجهز به آرایه فیلتر رنگی بوده و در کنار آن، شاهد قابلیت‌های دیگری همانند Full Pixel Octa PD خواهید بود که برای فوکوس سریع و ثبت تصاویر باکیفیت بالا، حتی در محیط‌های کم نور هم کارایی خواهند داشت. 

دوربین تله فوتو 10X از طراحی اپتیک پریسکوپ برخوردار بوده و می‌تواند بزرگ‌نمایی 10 برابری را ارائه دهد. همچنین شاهد بزرگ‌نمایی 20 برابری هیبریدی و 100 برابری دیجیتالی برای عکاسی از نقاط دور خواهید بود. سنسور 16 مگاپیکسل اولترا واید نه تنها یک میدان دید چشمگیر را هنگام تصویربرداری از منظره ارائه می‌دهد، بلکه از حالت ماکرو برای تصویربرداری از اشیاء با فاصله 2.5 سانتی‌متری از لنز هم استفاده خواهد کرد.

طراحی تاشو و منحصر به فرد هوآوی Mate X2 به کاربر اجازه می‌دهد تا از دوربین چهارگانه برای ثبت تصاویر باکیفیت استفاده کند. همچنین با استفاده از یک سنسور سلفی که از ضبط دامنه دینامیکی بالا و تصاویر اولترا واید پشتیبانی می‌کند، قطعا به کیفیت متفاوتی از تصاویر سلفی مواجه خواهیم شد.

از نظر کیفیت صدا می‌توان هوآوی Mate X2 را به یک سینمای جیبی تشبیه کرد. سیستم صدای استریوی بلندگوی دوگانه از درایورهای بسیار باریک با دامنه بزرگ و متریال فیبر کربنی در کنار جلوه‌های صوتی Huawei Histen استفاده کرده تا بتواند از صداهای پایین عمیق و صداهای بالای واضح پشتیبانی کند.

با پشتیبانی از تراشه کرین 9000، می‌توان گفت هوآوی Mate X2 مجهز به یکپارچه‌ترین و پرکاربردترین مودم 5G روی تراشه با بیشتین تعداد ترانزیستور بوده که در نهایت عملکرد عالی، بازدهی انرژی بالا و اتصال بسیار سریع را فراهم می‌کند. همچنین گوشی تاشوی هوآوی مجهز به یک سیستم آنتن کاملا جدید بوده که با توجه به تغییرات قدرت سیگنال می‌تواند بهترین آنتن‌ در هر کمطقه را به صورت پویا انتخاب کند. گوشی تاشوی هوآوی چه به صورت باز شده و چه به صورت بسته، می‌تواند بهترین حالت آنتن‌دهی را فراهم کند.

با بهره‌گیری از  طراحی صنعتی رده‌بالا، هوآوی Mate X2 مجهز به یک باتری قوی 4500 میلی‌آمپر ساعتی شده و از فناوری شارژ سریع 55 وات هوآوی نیز پشتیبانی می‌کند؛ این دستگاه از سریع‌ترین فناوری شارژ سریع مناسب برای گوشی‌های انعطاف‌پذیر پشتیبانی می‌کند. 

هوآوی Mate X2 در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی کریستالی و صورتی از تاریخ 25 فوریه سال جاری میلادی (مصادف با 7 اسفند) در دسترس قرار خواهد گرفت. این دستگاه با قیمت 2784 دلار برای مدل 256 گیگابایت و 2929 دلار برای مدل 512 گیگابایت عرضه خواهد شد. 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوآوی Mate X2 معرفی شد؛ آیا باید منتظر گوشی‌های تاشوی بیشتری در آینده باشیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *