هوآوی میت 20 مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشد

هوآوی میت 20

هوآوی میت 20 | این روزها با پیشرفت گوشی های هوشمند و بهره گیری آن ها از فناوری های روز دنیا، اکنون زمان آن فرا رسیده بود که حاشیه های پنل جلویی اسن گوشی های هوشمند به طور کامل حذف گردند ولی در این میان کمپانی های معروف باید تغییراتی را در محل قرارگیری سنسور اثر انگشت پرچمداران ایجاد می کردند. در این میان کمپانی های معروف تصمیم گرفتند که این سنسور را بر روی پنل پشتی قرار بدهند.

انواح سنسور اثر انگشت

در این خصوص باید بگوییم که دو نوع سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش وجود دارد؛ یک مدل اپتیکال وجود دارد که می توان آن را در زیر صفحه نمایش گوشی های هوشمند بدون حاشیه قرار داد و مدل دیگر به دلیل بهره مندی از تکنولوژی فراصوت، نسبت به مدل قبلی برتری کامل دارد. نسل دوم از این حسگرهای اثرانگشت فراصوت کمپانی کوالکام قرار است یکی از نقاط قوت بزرگ گلکسی اس 10 سامسونگ باشد؛ بر اساس گزارش هایی که تاکنون خوانده شده است، این اولین باری خواهد بود که سنسور اثر انگشت کمپانی کوالکام، در یک گوشی هوشمند رده بالا و مهم تعبیه می شود و در این ابعاد بزرگ تولید انبوه می گردد.

هوآوی میت 20

هم اکنون گوشی های هوشمندی که مجهز به قابلیت سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش کم نیستند و از جمله آن ها می توان به Vivo Nex اشاره نمود ولی این گوشی هوشمند به حسگر شرکت چینی Gudix تجهیز شده که از مدل اپتیکال می باشد. تکنولوژی کمپانی کوالکام می تواند در زیر صفحه نمایشی به قطر 800 میکرون با دقت کامل کار می کند که به طورکلی با قطر 300 میکرونی نسل قبلی بیشتر می باشد. مسئله مهم اکنون این است که نسل دوم تکنولوژی کمپانی کوالکام، برای اولین بار در گوشی هوشمند هوآوی میت 20 پرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت، زیرا این کمپانی تا پایان ماه فوریه سال جاری با کوالکام امضا نموده که این قابلیت را تنها در انحصار کمپانی هواوی نگه می دارد؛ درست در همان مدت زمانی که گلکسی اس 10 کمپانی سامسونگ نیز روانه بازار می گردد.

رسانه های کره ای در این خصوص گفته اند که کمپانی سامسونگ سنسورهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش را به گوشی های میان رده ی سری A خود نیز خواهد آورد ولی باید به این نکته توجه داشت که این حسگرها از نوع ارزان قیمت و کم دقت تر از مدل اپتیکال خواهند بود. در نتیجه اگر می خواهید از عملکرد نسل دوم حسگرهای فراصوت موجود در اس 10 سامسونگ اطلاعات کسب نمایید، هنوز باید منتظر عرضه گوشی هوشمند میت 20 پرو هواوی در فصل پاییز باشید.

بیشتر بخوانید  چگونه و چطور کار نکردن اثر انگشت آیفون را درست کنم؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هوآوی میت 20 مجهز به سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می باشد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *