هفت قابلیت کاربردی که سبب می شود دوباره اس ام اس (SMS) کاربردی گردد

اس ام اس (SMS)

به لطف اپلیکیشن های پیام رسان، به احتمال دیگر از سیستم اس ام اس (SMS) گوشی خود استفاده نمی کنید و به نوعی برای شما قدیمی شده است. احتمالا دلیل شما نیز برای این امر، پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام  سریع تر، قابل اعتماد تر و دارای قابلیت های بیشتر نسبت به اس ام اس می باشد.

اما باید بگوییم که تمامی گوشی های هوشمند از سیستم اس ام اس نیز بهره مند می باشند و می توانید به راحتی از این سیستم در دستگاه خود استفاده کنید، همچنین شما می توانید قابلیت های موردنظر خود را پیشنهاد دهید تا در این سیستم نیز پیاده سازی گردد. ما در این بخش تعدادی از سرویس های مختلف را برای شما گردآوری نمودیم که اگر اس ام اس (SMS) نیز از این سرویس ها بهره مند گردد، می توانیم بر روی این سیستم نیز فعالیت داشته باشیم.

1.ارسال پیام های یادآوری با استفاده از اپلیکیشن Remindr

اس ام اس (SMS)

از آنجایی که بسیاری از افراد اغلب پیام های کوتاه مختلفی دریافت می کنند، نظرسنجی ها نشان داده است که مردم تمایل بسیار زیادی دارند تا متون را سریع تر از ماموریت های خود به اشتراک بگذارند. یک سرویس به نام Remindr این امکان را به شما می دهد تا به راحتی بتوانید برای یادآورهای پیامکی خود زمان بندی کنید.

هنگامی که ثبت نام کردید، Remindr اجازه می دهد تا گروه های مخاطبین خود را ایجاد کنید. شما می توانید یک پیام یادآور را به صورت خودکار و با کلیک بر روی یک دکمه در یک زمان خاص به تمامی افراد منتخب ارسال کنید. شما می توانید پیام های روزانه، هفتگی و یا حتی ماهانه را پیش بینی کنید. Remindr بنابراین یک اپلیکیشن ایده آل است زمانی که شما در حال برنامه ریزی یک گروه و یا در حال ایجاد یک کسب و کار موفق باشید.

از آنجا که Remindr برای کاربران مختلف اس ام اس ارسال می کند، باید بگوییم که هزینه ی آن ها رایگان نیست. ابتدای کار حساب کاربری شما با 250 دلار افزایش اعتبار می یابد. از آن پس شما می توانید بسته به نوع استفاده خود اعتبار فرآیند پیامکی خود را افزایش دهید.

بازدید: Remindr (هزینه: 13 دلار)

2.نصب اپلیکیشن Kitestring برای بررسی های مبتنی بر اس ام اس

اس ام اس (SMS)

در صورتی که شما در طول روز در حال انجام کارهای پر استرس و خطرناک هستید، به احتمال نمی توانید همیشه به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشید. Kitestring، یک سرویس مبتنی بر اس ام اس می باشد که یک راه برای دوستداران شما تدارک می بیند تا از ایمن بودن شما آگاه گردند.

پس از ثبت نام در این سرویس، تنها لازم است که زمان خروج از منزل را برای این اپلیکیشن تعریف کنید. در طول سفر شما، این نرم افزار متن های مختلفی را برای نزدیکان شما ارسال می نماید. اگر از سوی شما پاسخی دریافت نکند، اپلیکیشن Kitestring یک پیام شخصی سازی با متن با شما تماس خواهم گرفت، برای آن ها به صورت خودکار ارسال خواهد کرد. این سرویس در خارج از کشور نیز کار می کند، بدین معنی که برای سفر نیز مناسب است. فقط به یاد داشته باشید که هزینه های رومینگ ممکن است بر پیامک های شما اعمال گردد.

نسخه ی رایگان اپلیکیشن Kitestring به سه جلسه در هر ماه و برقراری یک تماس اضطراری محدود شده است. به منظور رفع این محدودیت ها، شما باید 3 دلار در هر ماه پرداخت نمایید.

بازدید: Kitestring (رایگان، اشتراک در دسترس)

3. دریافت هشدارهای وضعیت آب و هوا با استفاده از اس ام اس

اس ام اس (SMS)

در حوادث اضطراری حکومتی و دولتی ممکن است نتوانید بر روی سرویس های مبتنی بر اینترنت در بروزرسانی سریع یا اتصال قابل اعتماد حساب کنید. خوشبختانه شما می توانید برای بروز رسانی شرایط آب و هوایی از طریق اس ام اس در WeatherWatchAlerts عضو شوید.

این وب سایت به شما اجازه می دهد تا به منظور دریافت هشدارهای پیش بینی از طریق SMS یا ایمیل ثبت نام انجام دهید. این سرویس به سرویس ملی هواشناسی متکی بر داده ها معروف می باشد و قادر است تا چند دقیقه جلوتر را برای شما پیش بینی نماید.

همچنین می توانید هشدارهایی را که می خواهید در تب ها نگه دارید، انتخاب نمایید، مانند Flood Watch، قطع شدن تماس های 911، اعلام وضعیت تغییرات شدید آب و هوا و … . علاوه بر این، به شما اجازه می دهد تا هشدار را برای بیش از یک مکان پیکربندی کنید و چندین ایمیل یا پیام کوتاه نیز به این سرویس اضافه نمایید.

بیشتر بخوانید  رفع خطای کمبود فضای ذخیره‌ سازی در اندروید

به مدت یک ماه می توانید از نسخه ی آزمایشی این نرم افزار استفاده کنید ولی پس از آن باید یک مبلغی به عنوان اشتراک ماهانه بپردازید.

بازدید: WeatherWatchAlerts (مبلغ  15دلار به صورت سالانه،نسخه ی آزمایشی به طور رایگان در دسترس است)

4. پیکربندی اس ام اس های اعلام سرقت و سیستم ضد سرقت (تنها در سیستم عامل اندروید)

اس ام اس (SMS)

در صورتی که گوشی شما را در خیابان بدزدند، اپلیکیشن های ضد سرقت در اندروید با استفاده از اینترنت می توانند به شما در پیدا کردن گوشی کمک کنند، اما این اپلیکیشن های اینترنت محور همیشه به درستی کار نمی کنند. در چنین شرایطی اغلب اس ام اس یک محیط مطمئن تر می باشد. در سیستم عامل اندروید، چندین سرویس ضد سرقت، مانند Cerberus، می تواند بسیاری از کارها را با استفاده از دستورات ارسال شده توسط متون SMS اجرا نماید.

به عنوان مثال، هنگامی که شما متن «Cerberus password find» را از یک گوشی دیگر به دستگاه خود ارسال می کنید، Cerberus مختصات گوشی گمشده را باز می گرداند. به طور مشابه، فرمان “Cerberus password takepicture” دوربین دستگاه شما را باز می کند و یک عکس برای شما ایمیل می کند. علاوه بر این، همچنین زمانی که سیمکارت دستگاه شما جابجا می گردد یک پیام اضطراری به مراکز پلیس ارسال می گردد.

دانلود: Cerberus (مبلغ 5 دلار در هر سال، نسخه آزمایشی رایگان در دسترس است)

5.برخورداری از مزایای پلتفرم IFTTT در اس ام اس

اس ام اس (SMS)

IFTTT توانایی ارسال اس ام اس های اضافی را دارد که شما با هر پلتفرم دیگری می توانید آن را همگام سازی کنید. این سرویس طیف گسترده ای از پلتفرم ها را ارائه می دهد که می توانید برنامه های مورد علاقه خود را از طریق اس ام اس با آن لینک دهید. بسیاری از این افزونه ها به منظور اطلاع رسانی شما در هر زمان که یک رویداد جدید رخ می دهد، ساخته شده است.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک Google Wi-Fi هستید، می توانید برای دریافت یک اعلان در اسرع وقت از سوی یک کاربر به شبکه متصل شوید. در حالی که در حال مرور فهرست هستید، همچنین می توانید چندین دستور العمل سرگرم کننده را نیز پیدا کرده تا بتوانید بر روی آن تلاش کنید. یکی از این دستورالعمل ها به شما اجازه می دهد تا با ارسال پیامک “playmusic#” در گوشی خود موسیقی پخش کنید.

IFTTT یکی از قوی ترین خدمات موجود در وب است. اما اولین بار که وارد این پلتفرم می شوید، ممکن است کمی سردرگم شوید.

دانلود: IFTTT برای سیستم عامل های Android | iOS (رایگان)

6. برقراری ارتباط دائم با توییتر و فیسبوک

اس ام اس (SMS)

اگر شما در یک منطقه با اتصال ضعیف اینترنت و یا آنتن سیم کارت هستید ولی در این شرایط باز هم می خواهید در بالای سر پروفایل های اجتماعی خود باشید، می توانید این کار را با اس ام اس انجام دهید. هم فیس بوک و هم توییتر با اس ام اس سازگار هستند و می توانند از طریق متون آن ها را به روز کنید.

هر دو سرویس به شما اجازه می دهند تا نوتیفیکیشن ها را از طریق SMS دریافت کنید. توییتر حتی اجازه می دهد تا با یک پیام متنی نیز توییت کنید، هرچند فیسبوک چنین قابلیتی را ندارد. تمام کارهایی که باید انجام دهید، انتخاب یک کشور است تا بتوانید از این خدمات استفاده کنید.

با این حال، قبل از انجام این کار، باید شماره تماس خود را به حساب کاربری تان اضافه کنید (در صورتی که قبلا این کار را انجام نداده اید).

7. فعال سازی سیستم احراز هویت دو عاملی

اس ام اس همچنین می تواند به شما کمک کند که امنیت حساب های آنلاین خود را از طریق احراز هویت دو عاملی افزایش دهید. این قابلیت یک لایه ی امنیتی اضافی را به حساب های کاربری شما می افزاید و به شما نیاز دارد تا یک بار کد ارسال شده از طریق SMS را همراه با وارد نمودن گذرواژه ی اصلی، وارد نمایید.

این سیستم برای شما هیچگونه هزینه ای در بر ندارد و فعالسازی آن کاملا رایگان می باشد. سیستم احراز هویت دو مرحله ای برای اکثر پلتفرم ها نظیر Google، Twitter، Facebook و … در دسترس می باشد.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: makeuseof

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هفت قابلیت کاربردی که سبب می شود دوباره اس ام اس (SMS) کاربردی گردد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *